Jak jsme redesignovali značku a vytvořili nový komunikační styl pro GRIZLY.cz
GRIZLY.cz je český e-shop se zdravou výživou, který na trhu působí od roku 2013. Zákazníkům nabízí širokou nabídku sportovní stravy, zdravých potravin nebo vitamínů. Tento klient s námi již dlouhodobě spolupracuje na výkonnostním a e-mailovém marketingu. V dalším růstu ho ale brzdila absence dlouhodobé komunikační strategie, která by pomohla GRIZLY.cz vylepšit pozici a vnímání na trhu. Proto se obrátil na naše kreativní oddělení, aby tento cíl splnilo. Jak jsme postupovali?
Vše začalo detailní analýzou
Těžili jsme z předchozí spolupráce s klientem, kdy nám kolegové z Performance oddělení a e-mailového marketingu poskytli užitečné informace o zákaznících a výkonnosti kampaní. To nám pomohlo odhalit základní ukazatele, jak zákazníci vnímají značku, její produkty, služby a jak se celkově naplňovala zákaznická očekávání.
Hlubší pochopení nám přinesly osobní schůzky s klientem a následný výzkum cílové skupiny e-shopu. Všechny tyto informace nám pomohly vytvořit závěry, na jejichž základě jsme v souladu s klientovými cíli připravili komunikační strategii. Tu přesněji popisoval manuál, který upřesňoval tón komunikace a vizuální styl značky. Klíčové bylo jasně definovat stavební prvky architektury značky, z čeho vychází a jak bude komunikovat na trhu.
GRIZLY.cz jako archetyp Pečovatele
Volba archetypu se opírala o celkovou vizi a strategii e-shopu. GRIZLY.cz chrání své zákazníky před nevhodným stravováním a pomáhá jim žít zdravější život. Chce vyvrátit častý předsudek, že zdravý životní styl vyžaduje vysoké finanční náklady, a z toho důvodu zůstává pro řadu lidí nedosažitelný. Proto GRIZLY.cz lidem otevírá cestu přes kvalitní sortiment za dostupné ceny v ekonomických baleních.
Jeho komunikace ho staví do role značky, která nemá potřebu trh rozdělovat na dobré (uvědomělé) a špatné (bez zájmu o zdravou stravu) lidi. Nechce se povyšovat a odsuzovat jakékoliv chování. Místo toho nenuceně nabízí možnosti zdravého životního stylu. Záleží na každém, jestli tuto filozofii bude sdílet, nebo ne.
Z čeho vychází filozofie a leitmotiv komunikace?
Pro komunikaci jsme zvolili leitmotiv cesty za zdravým životním stylem. Inspiroval nás medvěd grizzly, ze kterého e-shop a jeho identita vychází.
Jídelníček grizzlyho dokonale odráží jeho potřeby a životní prostředí. Díky tomu šelma přesně ví, jakou stravu potřebuje během určitých ročních období a kde ji nalézt. Putování medvěda za potravou v našich očích symbolizuje určitou zdravou cestu životem.
Tento leitmotiv promlouvá do psané komunikace a ovlivňuje také výslednou podobu obalu produktů a jiných vizuálních materiálů.
Jak archetyp a leitmotiv ovlivnily logo a vizuální styl?
Ujasnění archetypu a leitmotivu nám usnadnilo přesnější definování vizuálního stylu e-shopu.
Medvěd grizzly v lidech někdy vyvolává dojem nebezpečné šelmy. To bohužel nepodporovalo novou filozofii značky, která měla působit moderně, ale ne agresivně.
Řešení přinesla kombinace lineární stylizované hlavy medvěda a tučný název značky. Pro hlavní písmo využíváme font Obvia, které dovoluje kombinaci s doplňkovým fontem Open Sans.
Z čeho vycházela volba barev?
Značka GRIZLY.cz vychází ze 3 základních barev. Všechny zohledňují filozofii brandu.
- Skála – jistota, pevný základ, nadčasovost
- Losos – energeticky nejhodnotnější potrava medvědů grizzly
- Les – pestrý ekosystém a království zdravě prospěšných rostlin
Tracking lines – vyjádření cesty životem
Abychom zvýraznili filozofii značky – tedy zdravou cestu životem – potřebovali jsme nějaký prvek, který by zákazníky upoutal a jednoznačně komunikoval sdělení. Z několika návrhů nakonec zvítězily linie. Představují vizualizaci putování medvědů přírodou.
Tento prvek provází značku v celé její vizuální identitě v online i offline komunikaci.
Jak komunikační identita ovlivnila podobu obalů?
Velké množství produktů – například u ořechů, semínek a sušeného ovoce – nás vedlo k vytvoření univerzálních obalů. Především šlo o doypacky a etikety.
Uživatelské preference nám pomohly vybrat sortiment, který se těšil největšímu zákaznickému zájmu. Nejprodávanější produkty, mezi které patří například ořechová másla, proto dostaly speciální etikety. Ty zvyšují vizuální atraktivitu výrobků a zároveň pomáhají snáze odlišit jednotlivé chutě. Takto zvolený systém nám rozšířil barevnou paletu až na 30 odstínů.
Online i offline komunikace
Značku jsme následně začali komunikovat v novém vizuálním stylu. V obou případech jsme cílili na poutavý vizuál i zdůraznění claimu „Zdravá cesta životem“.
Brandové video
Vytvořili jsme ho na klientovo přání. Vystoupili v něm zástupci cílových skupin.
Video poukazuje na výhody produktů GRIZLY.cz, které vás provedou kteroukoliv denní dobu bez ohledu na váš věk. Pracujeme s leitmotivem cesty, na kterou vás GRIZLY.cz navede, budete-li chtít. Ale volba, zda se po ní nakonec vydáte, závisí jen na vás.
Kdo se na projektu podílel?
- Marek Říha (Vedoucí projektu)
- Tereza Vlachová (Logo a vizuální identita, obalový design, storyboard)
- Radim Dvořák (Ideamaking, komunikační manuál)
- Tomáš Paták (Copywriting, komunikační manuál)
- Lucie Koutníková (Vizuály pro komunikační strategii, etikety)
- Ondřej Ševčík (Video)
- Katarína Kalenská (Project Manager)
- Jana Harmáčková (Project Manager)
Chtěli byste také pomoci s komunikací vaší značky?
Napište nám. Poznáme váš byznys i cílovou skupinu a navrhneme vám řešení, které bude snoubit efektivitu a estetický dojem.
Napsat komentář