Hledanost značek na internetu: Absolutním vítězem je Lidl
Stejně jako loni jsme využili retail studii k tomu, abychom se podívali na hledanost nejvýznamnějších značek v e-commerce. Výsledek jsme pak srovnali s výstupem loňské studie. Co se za tu dobu změnilo? Která značka je za rok 2016 tou nejhledanější?
V naší retail studii sledujeme hledanost nejvýznamnějších retailových značek již třetím rokem. Přestože hledanost brandu není zásadně ukazatelem obchodní výkonnosti nebo úspěšnosti, vyplývá z ní, jaké oblíbenosti se značka či e-shop těší. První příčku obhájil řetězec Lidl, následován je odborníkem na nábytek IKEA, který loni spustil vlastní e-shop. Namísto Datartu se tentokrát do první desítky probojoval JYSK. Kromě této změny však žebříček vypadá velmi podobně.
TOP 10 nejhledanějších obchodních řetězců na internetu
A jak si v roce 2016 vedly e-commerce subjekty? Na první pohled si možná povšimnete, že se průměrné číslo hledanosti v mnoha případech snížilo o několik desítek až stovek tisíc. Výjimku tvoří snad jen Slevomat.cz a ZOOT.cz, kde se hledanost naopak zvýšila. Co se týče vítězných pozic, na prvním místě se opět ocitlo Aukro.cz, na paty mu ale šlape s těsným druhým výsledkem Alza.cz. Ta se tak stává jednoznačně nejoblíbenějším e-shopem. Nově se v žebříčku namísto Fler.cz objevil e-shop Euronics.cz. Výraznější propad pak můžete sledovat u MALL.cz.
TOP 10 nejhledanějších e-commerce projektů na internetu
Asi jste již mohli odhadnout, že po spojení těchto dvou žebříčků dohromady si zlatou medaili s přehledem odnáší Lidl. Vítězství tak převzal od posledně nejúspěšnějšího Aukro.cz a nechal za sebou i ostatní loňské medailové vítěze. Páté místo obhájila IKEA. Z e-shopů můžeme v žebříčku nalézt stále pouze dva, na druhou stranu e-shop má dnes i většina řetězců. Do finální desítky se tentokrát vůbec neprobojoval MALL.cz a poslední příčka tak patří řetězci TESCO.
TOP 10 nejhledanějších brandů na internetu – celkový přehled
Metodika: Zjišťována byla hledanost brandu v Návrhu klíčových slov v Seznam Sklik a v Plánovači klíčových slov v Google AdWords s cílením na Českou republiku. Uváděn je součet hledanosti z obou nástrojů za posledních 12 měsíců (leden–prosinec 2015), hledanost je měsíční. Součet je orientační, byla brána veškerá klíčová slova vázaná s brandem. Vyloučena byla klíčová slova, která brand obsahují, ale zjevně s ním nesouvisejí.
Napsat komentář