Google Think Export: exportní firmy využívají internet minimálně
V Praze se 20. března 2014 konalo setkání významných exportérů se společností Google a zástupci vybraných online agentur. Přineslo zajímavé údaje o vztahu českého exportu k internetu i představení nových Google nástrojů pro podporu exportních firem. ACOMWARE jako Google Partner se akce účastnil s vlastním příspěvkem na téma spolupráce s e-shopem Vaše-čočky.cz.
Makroekonom David Marek z Patria Finance na úvod večera prozradil aktuální čísla českého exportu, kterými povzbudil přítomné exportéry v jejich online aktivitách: „Zvýšení penetrace internetu o 1 % vede ke zvýšení objemu exportu až o 8 %. Export firem je také až o třetinu posílen využitím internetu v B2B a B2C komunikaci.“
České firmy nevyužívají potenciálu internetu
Praktické zkušenosti se zahraničními obchodními aktivitami nabídnul také Michal Kadera ze Škody Auto. Ten si zakládá na 4 základních doporučeních:
- Nemá cenu exportovat (ani prodávat), pokud nemáte kvalitní produkt.
- Prodávejte to, co se na trhu prodat dá.
- Poznejte zblízka svého zákazníka.
- Bavte se tím, co děláte. Když se budete bavit vy, bude se bavit váš zákazník.
Online nástroje pro podporu exportu
Tomáš Kasman z Google představil v rámci večera nástroje, které pomohou exportním firmám identifikovat potenciál dalších trhů. Kromě služby Google Trends, která zobrazuje poptávku po vyhledávání v dlouhodobém kontextu včetně regionálního zjištění, je to také technologie Market Finder. Ta ukazuje na základě vámi zvoleného klíčového slova odhad poptávky po daném zboží v jednotlivých zemích. Kromě toho predikuje také cenu, za kterou můžete dané klíčové slovo inzerovat v síti Google AdWords.
Zajímavé postřehy nabízí i Consumer Barometr, který zobrazuje u každé země vzorce zákaznického chování (online versus offline, kde zákazníci hledají informace, jak se rozhodují apod.). Pomocí dalších nástrojů můžete odhadnout, jaká investice se vyplatí vložit do získání nového zákazníka v porovnání s tím, kolik u vás nejspíše utratí. Těmto technologiím se budeme ještě v budoucnu věnovat v samostatném článku. V ACOMWARE zároveň využíváme další nástroje a znalosti pro identifikaci vhodného zahraničního trhu pro expanzi.
Internet zrychlí expanzi na zahraniční trhy
Z průběhu večera vyplynul jasný závěr: českým exportérům internet výrazně usnadňuje export na zahraniční trhy. Mají k dispozici bezplatné nástroje, s nimiž dokáží rychle a efektivně vyhledat zajímavý trh, a reklamní kampaně na podporu svého exportu mohou ovládat z jednoho místa.
ACOMWARE se akce účastnil s vlastním příspěvkem na téma spolupráce s e-shopem Vaše-čočky.cz, který působí v 13 evropských zemích.
Další informace o akci je možné najít na http://thinkexport.cz/cs/.
Napsat komentář