Hledali jsme způsob, jakým na e-shopu klienta podpořit prodeje nábytkových sérií, a rozhodli jsme se využít CDP Bloomreach Engagement, která je datovým srdcem společnosti Sconto. Platformu využíváme na správu zákaznických dat a k personalizované komunikaci napříč různými kanály. Pro kampaň jsme zvolili funkci webových vrstev, přes které jsme na e-shop vložili interaktivní prvky, od nichž jsme očekávali, že zjednoduší cestu k nákupu.
O firmě
SCONTO je mezinárodní prodejce nábytku a bytových doplňků, který na trhu působí už od roku 1995 a nabízí zákazníkům kvalitní a cenově dostupné zboží. Díky rozsáhlé síti kamenných prodejen a silnému e-commerce zázemí se dlouhodobě řadí mezi největší prodejce nábytku v České republice. Firma klade důraz na inovace, moderní technologie a zákaznickou zkušenost, i proto aktivně pracuje s nástroji, jako je Customer Data Platform (CDP).
Řešení
SCONTO na svém webu řadí produkty nejen podle klasických kategorií (místností), ale také dle jednotlivých designových sérií. Každá stránka produktové série v úvodu obsahuje dvě inspirativní fotografie. A právě tyto statické obrázky jsme se prostřednictvím Bloomreach Engagement rozhodli proměnit ve způsob, jak zákazníkům usnadnit nákupní rozhodování.
Vybrali jsme osm sérií a umístili k nim interaktivní webovou vrstvu s „terčíky“, které zákazníkům při najetí myší zobrazí detail konkrétního produktu. Obyčejný obrázek jsme tak proměnili ve výkonný kanál, a to bez pomoci webových developerů či složitých úprav e-shopu. Celá realizace a veškerá nastavení probíhala pouze v Bloomreach Engagement.
Abychom ověřili efektivitu kampaně, rozhodli jsme se pro A/B testování. Paralelně s webovou vrstvou jsme spustili také e-mailový scénář. Půl hodiny poté, co si zákazník prohlédl produkt z některé série, jsme mu automaticky zaslali personalizovanou nabídku s vizualizací dané série.
Výsledky
A co nám test ukázal? Ačkoliv jsme u e-mailové kampaně dosáhli krásné 17% proklikovosti, ještě lépe si vedla právě interaktivní webová vrstva. Měla zásadní dopad na zákaznickou interakci a zaznamenala mimořádně vysoké CTR 25,4 %. Zákazníci s ní interagovali 1,49× více než s e-mailem.
Potvrdili jsme si tak, že aktivní práce se zákazníkem během jeho přítomnosti na e-shopu je klíčová a má výrazně vyšší potenciál než následné oslovení. Pokud zákazníka zaujmeme ještě během jeho návštěvy, pravděpodobnost nákupu dramaticky roste.
„Proměnit obyčejný obrázek s nulovými čísly na interaktivní webovou vrstvu s CTR 25,4 % je přesně ten typ marketingové inovace, kterou Bloomreach Engagement umožňuje: bez čekání na webové developery a zásahu do kódu e-shopu, jen s dobrým nápadem a správným nastavením,“ říká Karel Hájek, Senior CDP Solution Consultant z fullservisové marketingové agentury Acomware.