21 tipů pro vybudování moderního preferenčního centra

prefcentrum_sportobchodData z preferenčního centra jsou většinou ta jediná, která o zákaznících máte, než začnou prohlížet váš web, klikat nebo nakupovat. Musí pomoci vašim zákazníkům dostávat relevantnější nabídky a vám dozvědět se o nich více. Podívejte se na 21 tipů, dle kterých byste měli své preferenční centrum vybudovat.

1. Sbírejte více informací o klientovi, nejen emailovou adresu

  • Sběr pouze emailových adres umožňuje dostat rychle více lidí do databáze, ale ostatní informace mohou být také důležité.
  • Zvažte použití dvoustupňového procesu opt-in.
  • Zároveň, ale minimalizujte hrozbu opuštění sběru dat.

2. Všímejte si chování zákazníků

  • Co vaši zákazníci říkají a co právě dělají?
  • Udělejte si co nejpřesnější obrázek o zákazníkovi
  • Oslovte je v pravou chvíli správným newsletterem
  • Začleňte chování zákazníka do údajů v databázi
  • Do registrace přidejte nepovinné pole
  • Používejte web tracking

3. Sbírejte jen data, která máte v plánu používat

  • Neztrácejte čas zákazníka otázkou, kdy se narodil, pokud mu nemáte v plánu posílat email k narozeninám
  • Najděte jiný způsob, jak získat data o zákazníkovi

4. Pokles zastaralých možností jako je „HTML versus TEXT“

  • Zkontrolujte nastavení a použití technologií a odstraňte ty zastaralé a málo podporované (RSS)
  • (Poznámka: výjimkou je případ, kdy máte velké množství vládních a vojenských odběratelů, jelikož spousta z nich nemusí mít systémy, které HTML kódy kvalitně čtou.)

5. Neptejte se na příliš mnoho informací

  • Je sice hezké mít spoustu informací o zákazníkovi, ale co když formulář vyplňuje třeba na smartphonu?
  • Zeptejte se sami sebe, jaké informace potřebujete pro Vaši segmentaci.

6. Vysvětlete, proč žádáte informace po zákazníkovi

  • Žádost o citlivé údaje, zejména od nových zákazníků, může vzbuzovat nedůvěru.
  • Vysvětlete, proč chcete informace a připojte i větu, kde uvedete, že informace budete chránit a přidejte odkaz na zásadu ochrany osobních údajů.
  • Pokud nejsou data získaná z formuláře nezbytně nutná, zvažte, zda se na ně budete ve formuláři ptát.

7. Nepoužívejte vaše preferenční centrum k zákaznickým průzkumům

  • Výsledkem může být chaotická forma a vyšší míra opuštění
  • Získat více informací od svého zákazníka je chytrý nápad, ale zeptejte se na to například v samostatných emailech.
prefcentrum_sportobchod

Preferenční centrum Sportobchod.cz

8. Co očekáváte z emailových kampaní a jak je nastavíte?

  • Popřemýšlejte, jaká bude frekvence rozesílky
  • Proč by se měli odběratelé registrovat k odběru
  • Co bude obsahem emailu, jaký bude vzhled?
  • Cílem odpověď si otázku – Co mi to přinese?

9. Vytvořte si varianty ve vašem preferenčním centru

  • Pokud někdo klikne na odhlášení z odběru emailu, dejte mu možnosti zasílání emailu v jiné frekvenci či jen z dané oblasti.
  • Zvažte také možnost použití mouse-over, kde se mu objeví podrobnosti o emailových kampaní

 

10. Aktualizujte vaše preferenční centrum

  • Pokud jste se nedívali na vaše preferenční centrum více jak 12 měsíců, jak můžete vědět, že Vaše jednotlivé části pracují správně?
  • Riskujete, že Váš odhlašovací formulář je nefunkční.
  • Dělejte kontrolu každý měsíc, hlídejte jednotlivé odkazy.
  • Preference musí jít snadno změnit, musí být dostatečně rozšířené, jinak se zákazníci odhlásí.

11. Udělejte některá pole formuláře volitelná

  • Může být svádějící nastavit každé pole jako povinné ve formulářích
  • “Opravdu je potřeba moje datum narození, abych mohl přijímat vaše newslettery?”
  • Zvažte povinná pole pouze pro ty nejzásadnější informace
  • Poté použijte průzkumy nebo pozvánky k navnadění zákazníků, aby v preferenčním centru vyplnili zbylá pole.

12. Použijte předvyplněná pole, aby byl formulář jednodušší

  • Spousta společností nutí odběratele k vyplnění základních informací, která již předtím nasbíraly.
  • Pokud už máte tyto informace, neobtěžujte zákazníky zbytečnou prací.
  • Místo toho před vyplňte formuláře, když se uživatelé prokliknou vaším emailem. Dalším vylepšením je použití progresivního formuláře a nastavení souvisejících pravidel tak, aby byly zobrazovány pouze ty potřebné informace v kontextu daného formuláře nebo registračního procesu.
odhlaseni_kytary

Odhlášení z newsletteru Kytary.cz

13. Vyhněte se zobrazení všech otázek ve vašem emailovém programu

  • Když Váš zákazník klikne na update profile ve vašem emailu a dostane se do preferenčního centra, kde se mu zobrazí desítky otázek, představte si jaká je jeho reakce. Speciálně, když je klient na smartphonu.
  • Problémem je, že některá preferenční centra automaticky zobrazují všechny otázky. Musíte si vytvořit vlastní a logicky je popsat.

14. Zahrňte alternativy při odhlášení z odběru

  • Pokud nedáte klientovi jinou možnost než odhlášení, bude si myslet, že odhlášení z odběru je jediným způsobem, jak aktualizovat jejich emailové adresy nebo preference.
  • Vaše preferenční centrum by mělo poskytnout snadné odhlášení, ale stejně snadné by mělo být zůstat odběratelem a pouze upravit preference nebo profil
  • Alternativou může být, pozastavení nebo odložení, přijímání méně častých newsletterů, přijímat sdělení prostřednictvím jiných komunikačních kanálů – sociální sítě, smsky
  • V zásadě tyto možnosti zredukují míru odhlášení z odběru o malé procento, ale celkově vám mohou pomoci s vypořádáním se se seznamem neaktivních účtů. Přesto pouhých 25% společností momentálně nabízejí rozdílnou frekvenci nebo obsah uživatelům, kteří se potenciálně mohou odhlásit z odběru, a jen 20% nabízí změnu adresy.

15. Nevyžadujte zalogování nebo několikanásobné kliknutí

  • Odhlašovací proces může vést k obtížné orientaci, to má za následek nárůst stížností a co hůře k porušení zákonů.
  • V USA například CAN-SPAN zakazuje vyžadovat login a heslo při odhlášení.
  • Takže odeberte bariéry pro odhlášení.
  • Ujistěte se, že věci jako profily účtů a komunikace jsou spravovány odděleně od běžných emailových kampaní
  • Zahrňte link o možnosti odhlášení do účtu klienta.

16. Zahrňte „globální“ možnost odhlášení

  • V USA, CAN-SPAM vyžadují, aby se účastníkům umožnilo odhlásit ze všech firemních mailingů, nejen zprávu, ze které se snaží odhlásit.
  • Ujistěte se, že zahrnujete tuto možnost na Vaší odhlašovací stránce.
  • Ve skutečnosti je to dobrý nápad. Všechny vaše nejlepší úmysly budou k ničemu, pokud vaši zákazníci budou frustrování z nepřehlednosti preferenčního centra.
  • To je důvod, proč nabízet snažší orientaci v preferenčním centru.

17. Nepoužívejte výchozí formulář ESP

  • Výchozí formuláře neposkytují klientovi dané společnosti jedinečnou zkušenost, kterou očekávají.
  • Jestli musíte, tak použijte defaultní nastavení pro začátek, ale přidejte tam obsah a představy společnosti.
popup_sportobchod

Popup okno na e-shopu se sportovním vybavením Sportobchod.cz

18. Ať je to mobile-friendly

  • Vaše preferenční centrum bylo původně navrženo před tím, než se objevili smartphony a tablety. Vyzkoušejte si, jak to vypadá na mobilu.
  • Pokud jste ještě neměnili vzhled kvůli mobilům, je nejvyšší čas na optimalizaci.
  • Vytvořte si preferenční centrum, které funguje dobře na všech zařízeních, velikost obrazovky.
  • Zvažte použití menšího počtu polí a responsizivní zobrazení na malých obrazovkách.

19. Usnadněte hledanost odkazů, které preferujete

  • Někteří marketéři formátují odkazy, tak aby byly špatně vidět. Například odkaz na odhlášení dělají šedivou barvou.
  • Tím se ale vytváří větší pravděpodobnost, že bude databáze plná neaktivních lidí. Nebo email označí jako spam, protože není jasné, jak se odhlásit.
  • Spíše se soustřeďte na velikost písma a barvu odkazů, aby šli lépe najít – změnit nastavení preferencí a další.

20. Zaměřte se na user-friendly navigaci

  • Uživatelé můžou někdy ztratit přehled a neorientují se.
  • V některých případech, nové funkce a sekce, které byly přidány během let, se stávají nepoužitelnými.
  • Ať už je důvod jakýkoliv, jestliže začíná být ve vašem preferenčním centru nepořádek, je řas na redesign.
  • Zaměřte se na snadné orientování. Zvažte uspořádání sekcí do seřazených kategorií nebo logického rozvržení.

21. Odhlášení nesmí jít jedním kliknutím

  • Udělat jednoduché odhlášení je určitě dobrý nápad, ale uskutečnit ho jen jedním kliknutím je příliš jednoduché a neposkytuje další alternativy.
Zdroj: Článek je inspirován materiálem společnosti Silverpop

Celkem 1 komentář k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: