10 zlatých tipů pro XML

tipy V posledních měsících přibylo několik změn, které mohou ovlivnit vaši inzerci na zbožových srovnávačích. Pojďme si o novinkách něco říct a zopakovat si některá už známá pravidla.

1. Zkontrolujte ceny a způsoby dopravy

Heureka.cz v červenci 2016 aktualizovala element pro posílání informací o způsobu dopravy prostřednictvím feedu DELIVERY. Při této příležitosti přidala nové možnosti dopravy, například FEDEX, a odebrala ty zastaralé, jako je General Parcel a další. Je proto ideální čas pro kontrolu způsobů a cen dopravy, které Heurece posíláte.

2. Nebojte se biddingu

Bidding nebo biddování je způsob, kterým můžete vaše produkty posunout před produkty konkurenčních společností. Heureka.cz, Zboží.cz, ale i další zbožové srovnávače tuto funkci nabízejí, nebojte se ji proto využít.

  • TIP: Předběhněte konkurenci pomocí biddingu.

3. Používejte Search CPC ve Zboží.cz

Search CPC nebo CPC je další způsob biddingu na Zboží.cz. Optimalizací Search CPC se můžete dostat na lepší pozice ve fulltextovém vyhledávání, a být tak několik kroků před vašimi konkurenty.

4. Další zbožové srovnávače

Zbožové srovnávače, to nejsou jen Heureka.cz a Zboží.cz. Na některé druhy produktů existují specializované zbožáky, které s daným sortimentmnohem lépe než tato slavná dvojka. Specializujete se na módu? Pak zkuste Glami.cz. Nabízíte bytové doplňky? Vhodným srovnávačem pro vás je Biano.cz.

  • TIP: Nahrajte své produkty na další specializované zbožáky.

5. Posílají elementy GIFT a PRODUCT správná data?

Heureka.cz začne od 1. září 2016 přísněji kontrolovat informace posílané elementy GIFT a PRODUCT. E-shopy, které nesplní její pravidla, mohou být blokovány a z Heureky tak zmizet. Ujistěte se proto, že posíláte informace ve formátu, který odpovídá požadavkům.

6. Nová specifikace Zboží.cz

Od 1. srpna 2016 přestává Zboží.cz zpracovávat původní specifikace XML feedu. Nenašli jste ve statistikách vaší provozovny žádná data? S největší pravděpodobností používáte starý feed – je tedy nutné přejít na feed nové specifikace.

7. Používejte element EROTIC

Nacházejí se ve vašem sortimentu erotické pomůcky? Po příchodu nové specifikace Zboží.cz můžete inzerovat i tento druh zboží. Erotický sortiment se na Zboží.cz nepáruje do produktových detailů. Pozor, k těmto produktům je nutné odeslat správný CATEGORYTEXT.

8. Zrevidujte konverzní kód

Zboží.cz v dubnu 2016 představilo pokročilý měřící kód, jehož pomocí můžete lépe měřit konverze vašich zákazníků. Dostanete se tak k lepším a přesnějším statistikám. Pokud na Heureka.cz ani Zboží.cz konverze nesledujete, důrazně vám doporučujeme začít.

  • TIP: Nasaďte konverzní kódy a ujistěte se, že se data z e-shopu správně zobrazují ve zbožácích.

9. Doplňte parametry do XML feedu

Zbožové vyhledávače začínají klást větší důraz na posílání dodatečných parametrů, které patří k určitému sortimentu produktů. Kupříkladu u oblečení může být takovým parametrem velikost, barva a tak dále. Jak Heureka.cz, tak Zboží.cz má pro tyto účely vytvořený element PARAM. Parametry, které lze k produktům posílat, najdete v jednotlivých specifikacích.

  • TIP: Doplňte k produktům jejich doplňkové parametry.

10. Kontrolujte a optimalizujte výkon

Nezapomínejte na pravidelnou kontrolu výkonu vašich kampaní. Snažte se, aby bylo co nejvíce produktů spárovaných ve správných produktových kartách. Zákazník se k nim pak dostane mnohem jednodušeji. Nezapomínejte též optimalizovat CPC podle výkonu kampaní.

  • TIP: Optimalizujte výkon vašich kampaní. Kontrolujte počet spárovaných produktů.

Chcete se dozvědět více? Přijďte na Individuální školení o zbožových srovnávačích.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *