10 zlatých tipů pro SEO

tipyCílem SEO je zvyšovat relevantní návštěvnost z přirozených výsledků hledání. Zopakujte si rychlé desatero, které ji pomůže nastartovat.

1. Mějte na e-shopu přehlednou navigaci

Máte přehlednou navigaci – například menu? Důležité je také mít v pořádku funkci filtrování produktů a fulltextové vyhledávací pole. Návštěvník, který se na webu rychle nezorientuje a do pár vteřin nenalezne požadovanou informaci, většinou odchází pryč.

  • Tip: Připravte návštěvníkům kvalitního nákupního rádce či tematické články pomáhající s orientací v kategorii a s výběrem zboží.

2. Pozor na míru opuštění

Zkontrolujte míru opuštění (odchodovosti) ze stránky na zajímavá klíčová slova u důležitých stránek (například důležité kategorie a TOP produkty). Pokud máte míru opuštění (bounce rate) stránek více jak 40%, značí to, že návštěvníci na stránce nenalezli očekávané informace a naopak se po nich poohlédnou jinde (například u konkurence).

  • Tip: Tyto informace zjistíte například pomocí nástroje Google Analytics (nutná registrace do gmail.com).

3. Vyvarujte se duplicitním stránkám či obsahu

Zkontrolujte, zda nemáte na e-shopu duplicitní stránky/obsah. Častou chybou je například několik funkčních verzí homepage (www.domena.cz, domena.cz, www.domena.cz/, www.domena.cz/index.html apod.). Tyto totožné stránky si pak vzájemně konkurují a můžou tak roztříštit výkon stránky mezi několik verzí.

  • Tip: Podobným způsobem zkontrolujte i obsah na webu, aby se na různých stránkách e-shopu neopakoval. Vhodným nástrojem na odhalení duplicit je například Google Webmaster Tools (nutná registrace do gmail.com).

4. Vytipujte nová vánoční klíčová slova

Vytipujte nová vánoční klíčová slova blízká Vašemu oboru, která lidé hledají. Zároveň si připravte koncept, na jaké stránce se mají která klíčová slova nacházet.

Mějte přitom na paměti, že každá jednotlivá stránka (i homepage) by měla být zaměřena na několik unikátních klíčových slov, která by se na jiných stránkách měla vyskytovat v minimálním množství. Návštěvníci hledající konkrétní výraz(y) chtějí přicházet na konkrétní stránky. Necilte tedy vše na homepage.

  • Tip: Pomoci Vám můžou freewarové online nástroje „Návrh klíčových slov“ na Sklik (nutná registrace do email.seznam.cz) či AdWords (nutná registrace do gmail.com).

5. Připravte vhodný obsah pro kategorie, ale i důležité produkty

Obsah musí být psaný pro lidi, ale zároveň být tvořený za použití klíčových slov. Stránka bez kvalitního a originálního obsahu nemá lidem příliš co nabídnout a vyhledávače jí dle toho i hodnotí. Máte jasno v obsahové strategii?

  • Tip: Dejte si tu práci s texty, nebo copywriting outsourcujte. Obsah v dnešní době prodává!

6. Vytvořte atraktivní titulky

Vytvořte u kategorických stránek a TOP produktů atraktivní titulky pomocí hledaných klíčových slov, unikátních pro každou stránku.

  • Tip: Nezapomeňte také na čtivé meta description, které mají potenciální návštěvníky přesvědčit, aby klikli právě na Váš odkaz ve výsledcích vyhledávačů.

7. Aktualizujte pravidelně novinky na webu

Nezapomeňte na pravidelné novinky na webu. Lidé mají rádi nové informace a aktualizované stránky. Čím více nových zajímavých informací nabídnete, tím více a častěji se k Vám návštěvníci (a vyhledávací roboti) budou vracet.

  • Tip: Umožňuje-li to obor Vašeho podnikání, zapojte do komunikačního mixu i sociální sítě.

8. Zkontrolujte zpětné odkazy

Zkontrolujte zpětné odkazy, zda nejsou některé závadné. Zpětné odkazy na Váš e-shop by měly vést pouze z kvalitních oborových webů. Naopak nedoporučujeme hromadnou výměnu odkazů či PR weby.

  • Tip: V krajním případě se totiž můžete dostat do tzv. linkfarem a následně Vašemu e-shopu může hrozit i penalizace ze strany vyhledávačů. 

9. Zkontrolujte i interní odkazy

Nezapomeňte také na kontrolu interních odkazů mezi jednotlivými stránkami na e-shopu. Čím více odkazů bude vést na neexistující či jinak nefunkční stránky, tím se Vám sníží i celkový výkon Vaší webové prezentace.

  • Tip: Vhodným freewarovým nástrojem je například Xenu

10. Mějte neustále na paměti hlavní cíl online marketingu

E-shop či web má sloužit lidem, ne vyhledávačům!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: