10 zlatých tipů pro PPC

tipyPPC je jeden z nejefektivnějších způsobů on-line marketingu ve vyhledávačích či kontextové síti. Jak ho ale využívat účelně a vydělat? Článek byl původně publikován před Vánoci 2013.

1. Vánoce nejsou lékem na všechno

Stejně jako umělý vánoční stromek nezachrání lesy od kácení, tak ani Vánoce nejsou lékem na nevydělávající PPC kampaně. Může existovat několik důvodů, proč nevydělávají, ať už z pohledu jejich nastavení, nebo z pohledu e-shopu (vysoké ceny, špatný sortiment apod.). V průběhu jednoho měsíce určitě nepočítejte s tím, že se na Vánoce vše otočí k lepšímu.

  • Tip: Podstupte Vaše PPC kampaně alespoň revizi u odborníků, nebo si je od nich nechte rovnou založit. Pokud si nejste jisti, zda-li je vše optimální z pohledu Vašeho e-shopu, není problém ho podrobit důkladnému prozkoumání.

2. Na Vánoce je potřeba mít již PPC kampaně 100% nastavené

Mít ideálně nastavené a optimalizované kampaně až těsně před Štědrým dnem je prostě pozdě. Příbuzným se možná dárek na poslední chvíli koupit dá, ale PPC kampaně už onen požadovaný užitek nepřinesou.

  • Tip: Začněte včas – viz další krok.

3. Začněte inzerovat min. 2 měsíce před Vánocemi

Když začnete inzerovat alespoň 2 měsíce před hlavní sezónou, tak se lépe dostanete na top pozice (které zaručí větší proklikovost) a máte čas na optimalizaci kampaní.

  • Tip: Nic neodkládejte. Vánoce z pohledu obchodníků i zákazníků začínají každý rok o něco dříve. Čas jsou peníze a o Vánocích to platí dvojnásobně. Optimalizované kampaně se Vám odvděčí v podobě pěkných tržeb.

4. Inzerujte stále na relevantní klíčová slova

Inzerujte stále na maximálně relevantní klíčová slova. Před Vánoci se objem hledání zvyšuje na většinu klíčových slov a není tedy potřeba přidávat slova jako Vánoce apod. Proč se snažit měnit něco, co funguje, a kazit si tak výsledky PPC kampaní?

  • Tip: Ke klíčovým slovům mějte co nejrelevantnější inzeráty. Prodáváte např. kabelky a jedna z kategorií jsou luxusní kabelky? Založte samostatnou sestavu luxusní kabelky (pouze s klíčovým slovem luxusní kabelky) a luxusní kabelky dejte i do titulku inzerátu. Používáte nástroje jako Návrh klíčových slov?

5. Přizpůsobte textové inzeráty vánočnímu období

Buďte hraví. Vánoce poskytují tolik motivů a možností, které můžete využít a zajímavě provázat s předmětem Vašeho podnikání.

  • Tip: Ke klasikám Vánoc patří nepochybně Ježíšek, vánoční stromek, kapr, cukroví atd. Můžete ale čerpat i z vánočních koled – „My PPC králové jdeme k vám, konverze tržby vinšujem Vám.“

6. Mějte více variant textových inzerátů

Připravte si více variant textových inzerátů. Začněte inzerovat včas a v každé sestavě vytvořte hned ze začátku alespoň dva inzeráty. Zkoušejte různé prodejní argumenty, výhody jaké poskytujete a apely na zákazníky.

  • Tip: Zobrazování reklam nastavte na rovnoměrné střídání. Až nasbíráte dostatek dat (minimálně po měsíci), zkontrolujte, zda-li některé inzeráty mají výrazněji lepší CTR a nechte běžet pouze ty.

7. Stanovte si rozpočet ideálně na každý týden

Je důležité vědět, kolik chcete do PPC kampaní investovat a naplánovat si dle Vašich představ rozpočet.

  • Tip: Výchozí nastavení způsobu zobrazování reklam rozděluje rozpočet na celý den, aby nebyl předčasně vyčerpán a reklamy se rovnoměrně zobrazovaly celý den. Chcete-li znát potenciál Vašich kampaní, můžete vyzkoušet urychlené zobrazování, kdy se reklamy zobrazují co nejrychleji, dokud nebude vyčerpán Váš rozpočet. Pozor – při omezeném rozpočtu se může reklama přestat zobrazovat již dříve v průběhu dne.

8. Vyhodnocujte chod kampaní každý týden

Kontrolujte a vyhodnocujte chod kampaní ideálně opět každý týden. Investovaný čas se pozitivně promítne do výsledků.

  • Tip: Bez Google Analytics a vyhodnocování ROI (tedy návratnosti Vašich investic) se zde neobejdete.

9. Přizpůsobujte chod kampaní výsledkům

2x týdně přizpůsobujte chod kampaní dosavadním výsledkům, z vánočního období je potřeba vytěžit co nejvíce. Pokud to naopak nejde, kapra z tofu neuděláte – tak neutrácejte zbytečně mnoho.

  • Tip: Kontrolujte pravidelně vyhledávací dotazy uživatelů (záložka Podrobnosti klíčového slova) a přidávejte vylučující slova. S vylučujícími klíčovými slovy se to má jako s dárky – nikdy jich není dost.

10. Pozor na kredit!

Bez kreditu na Vašich účtech se reklamy nebudou zobrazovat a budete tak přicházet o peníze, které Vám ani Ježíšek nevynahradí.

  • Tip: Automatické platby v AdWords pro vás mohou být lepší volbou, neboť pak nemusíte stále myslet na to, abyste na účet včas přidali další peníze.

Celkem 1 komentář k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: