10 nejžádanějších e-shopů u českých zákazníků
Téměř třetina největších obchodních řetězců u nás stále neprovozuje vlastní e-shop. Které značky chybí zákazníkům nejvíce? Je to IKEA, nebo snad Lidl? Podívejte se na výsledky našeho spotřebitelského výzkumu.
Každý třetí z nás by ocenil spuštění e-shopu IKEA – tak rádi u švédského výrobce nábytku Češi nakupují. Pokud to tedy ještě nevíte, IKEA skutečně obdobu vlastního internetového obchodu spustila. A vy si k ní můžete přečíst vyčerpávající první dojmy, v nichž se dozvíte, zda a jak dobře se dá v tomto e-shopu nakoupit.
Druhým nejžádanějším je e-shop společnosti Lidl, která přislíbila spuštění internetového obchodu (pravděpodobně pouze se zbožím delší trvanlivosti) na rok 2017. Na třetím místě najdete Kaufland, po němž následuje Globus. Od něj už se pořadí v první desítce významně vyrovnává. Prvního prodejce drogerie, jakožto segmentu, v němž ani jeden z velkých hráčů neprodává online, najdete až na 7. místě. Jde o DM Drogerii.
10 nejžádanějších e-shopů českých zákazníků:
- IKEA – 32 %
- Lidl – 23 %
- Kaufland – 18 %
- Globus – 14 %
- OBI – 12 %
- Planeo elektro – 12 %
- DM Drogerie – 11 %
- Makro – 11 %
- Teta – 10 %
Zajímavý je též pohled na kategorie, z nichž respondenti našeho výzkumu vybírali jimi žádané e-shopy. 93 % všech dotázaných vybralo alespoň jeden e-shop ze segmentu potraviny – je to více než dvojnásobek oproti módě a oblečení (43 %) a nábytku (40 %).
Segmenty, v nichž si přejeme e-shop:
- Potraviny – 93 %
- Móda a oblečení – 43 %
- Nábytek a vybavení do domácnosti – 40 %
- Drogerie – 30 %
- Hobby a zahrada – 26 %
Tip: Jaké jsou další preference českých zákazníků? Zjistěte je v našem spotřebitelském výzkumu.
Napsat komentář