Výsledky Dne dopravy zdarma: po roce znovu úspěch
Ve dnech 18. a 19. listopadu se uskutečnil další ročník Dne dopravy zdarma, do kterého se zapojilo takřka 1 600 e-shopů. Byla akce také letos úspěšná? Zdá se, že ano – počty objednávek znovu razantně rostly.
V naší analýze se jako vždy díváme na data několika desítek e-shopů s různým sortimentem, které se do akce aktivně zapojily. Zajímají nás přitom nejen počty uskutečněných objednávek, ale také průměrná částka, za níž zákazníci objednávali. Všechny hodnoty pak srovnáváme nejen meziročně, ale také s předchozími dny měsíce listopadu.
Loni 130 %, letos “jen” 126 %
Letošní rok skoro jako ten loňský? V podstatě ano: loni rostl počet objednávek v den dopravy zdarma o skvělých 130 % oproti listopadovému průměru, letos to bylo o 126 %. Rozdíl je tedy minimální „Pokud srovnáme pouze samotný den dopravy zdarma loni a letos, je nárůst počtu objednávek mezi 2014 a 2015 asi o 6 %,“ říká Ondřej Klega ze společnosti ACOMWARE. Výsledky akce jsou jako vždy ovlivněny řadou dalších faktorů. „Samozřejmě vše závisí na segmentu, podpoře akce a dalších aspektech. V souvislosti s akcí letos hodně meziročně vyrostli například prodejci oblečení, domácího textilu, hudebnin nebo i elektroniky,” dodává.
Den před akcí byl mimořádně úspěšný
Silné bylo pro české e-shopy už úterý, které následovalo po prodlouženém víkendu. „V tento den rostly e-shopy meziročně o 27 %, což je vynikající výsledek,“ říká Klega. Samotný měsíc listopad je zatím u námi sledovaných e-shopů mírně za očekáváním, když za prvních 19 dní rostly e-shopy v průměru o 17 %. „To je o něco méně, než odhadujeme v našich prognózách. Přesto stále věříme, že ve 4. čtvrtletí e-shopy porostou o minimálně 20, v lepším případě i 25 % oproti roku 2014. Vánoční sezóna se totiž každý rok posouvá, obchodníci by se proto měli připravit hlavně na začátek prosince,“ dodává Klega.
Průměrná hodnota objednávky opět poklesla
Den dopravy zdarma přinesl e-shopům také pokles průměrné hodnoty objednávek – v námi sledovaných e-shopech lidé v průměru objednávali za částku 1 632 Kč, což je o 3 % méně než před rokem (1 683 Kč). „Pokles průměrné objednávky je v případě této akce očekávaný a e-shopy s ním počítají. Oproti ostatním dnům v listopadu průměrná objednávka poklesla asi o čtvrtinu. To bude většina e-shopů hodnotit jako dobrý výsledek,” domnívá se Klega.
Metodika
Porovnány byly počty objednávek největších klientů společnosti ACOMWARE, kteří se do akce zapojili. Využity byly údaje Google Analytics. Ze srovnání byly vyřazeny e-shopy, které se akce Den dopravy zdarma v roce 2014 nezúčastnily. Každý e-shop prodává jiný druh zboží.
Napsat komentář