Tipy na povánoční výprodeje: vyhněte se slevám, které přináší negativní publicitu

Zatímco většina populace České republiky čeká v době vánočních svátků oddych, e-shopy jedou na plné obrátky. Na hektické nakupování vánočních dárků totiž plynule navážou povánoční výprodeje a kolotoč s vracením nebo výměnou zboží.

 

Na rozdíl od větších kamenných obchodů, které budou otevírat až 27.12., e-shopy zahájí výprodeje už 25.12. Důvodem je legislativa regulující otevírací dobu velkých obchodů. E-shopy tak mají nad retailem dvoudenní náskok.

Zákazníci si na povánoční výprodeje zvykli. Řada z nich na tuto dobu plánuje nákup bílé a černé elektroniky, oblečení nebo knih. Pak jsou tu také ti, kdo našli pod stromečkem štědrý příspěvek nebo poukázky do konkrétních obchodů. I jejich kroky budou brzy po Štědrém dnu směřovat na e-shopy nebo do nákupních center, kde si budou chtít udělat radost výhodným nákupem.

Pozor na vrácení či výměnu

Kromě náporu nových objednávek, lze čekat také příval požadavků na vrácení a výměnu zboží. Navíc bude e-shopy čekat také řešení potíží vyplývající z nedoručení zboží. Zákazníci se budou snažit vše vyřídit do konce roku. Po Vánocích se proto vyplatí posílit zákaznickou podporu. Jakákoliv krize se vám bude řešit lépe, jestliže budete se zákazníkem průběžně komunikovat a ujišťovat ho o tom, že se jeho problému věnujete. Negativní emoce zákazníků vám pomůžou zklidnit vouchery, slevy nebo jiné protihodnoty.

Jak už jsme psali ve článku pro Tipy na Black Friday, otázka nastavení výše slev v povánočních výprodejích souvisí s konkrétní strategií e-shopu. Cílem většiny bude s největší pravděpodobností uvolnění skladů pro zboží na jarní sezónu 2018. Vysoké slevy se tak budou týkat hlavně sezónního a rozbaleného zboží.

Promujte hned od 25. prosince

Výprodejové akce doporučujeme začít promovat hned 25.12. E-shopy by měly v rámci nastavení nových kampaní zrevidovat všechny stávající propagační aktivity, aby zbytečně nedocházelo k chybám. Doporučujeme důkladně zkontrolovat nastavení všech kampaní včetně bidovací strategie. Předpokládáme, že po Vánocích se cena inzerce sníží.

Při komunikaci o výši slev by obchodníci měli být opatrní. Z praxe minulých let víme, že pokud je skutečná sleva nižší než e-shop promuje, může se vlivem médií rázem nechvalně proslavit. V tomto případě pak určitě nebude platit, že negativní reklama je také reklama.

Počítejte s tím, že nákupní horečka bude trvat až do konce roku. Majitelům a zaměstnancům e-shopů přejeme v těchto perných dnech mnoho sil. Budiž jim útěchou, že jejich snaha bude nakonec odměněna královskými obraty a vytouženého odpočinku si užijí začátkem nového roku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: