Studie: Jak se vidí české e-shopy v roce 2014?
České e-shopy v loňském roce znovu významně rostly a stejné očekávání mají jejich provozovatelé také pro rok 2014. Vyplývá to z našeho průzkumu, kterého se v období od 25. 2. do 7. 3. 2014 zúčastnilo 137 českých e-shopů.
Hlavní poznatky výzkumu:
- 76 % e-shopů loni zvýšilo svůj obrat a 81 % očekává růst také letos.
- Největší příležitost k růstu vidí e-shopy u vlastních zákazníků.
- České e-shopy loni nezměnily svou cenovou politiku: 59 % zachovalo stejné ceny zboží, pouze 18 % zlevnilo a 23 % dokonce ceny zvýšilo.
- Provozovatelé e-shopů plánují letos zvýšit finanční investice do svého rozvoje (55 % dotázaných).
- E-shopy považují za svou největší slabinu marketing (49 %) a za největší riziko v roce 2014 tlak na snižování cen.
- 60 % e-shopů se nebojí vstupu retailových hráčů do online. Věří ve vlastní silnou pozici na trhu nebo sází na přesah svých obchodů do retailu (pobočky, výdejní místa)
Napsat komentář