Strategie, která nám vyhrála Sklik RTG výzvu

Během září a srpna jsme se zúčastnili Sklik soutěže v pokročilé strategii RTG. Ve spolupráci s naším klientem Spokojeny Pes.cz s.r.o. se nám povedlo obstát v konkurenci ostatních certifikovaných agentur a vyhrát Sklik výzvu. Jak se nám to povedlo?

Jakou situaci jsme remarketingem řešili?

U klienta jsme řešili dva problémy:

  •       Jak opětovně aktivovat uživatele, kteří u nás dříve nakoupili.
  •       Jak zvednou návštěvnost blogu.

Těžili jsme ze stávajících čtenářů blogových článků. Získávali jsme je ze stále aktivní kampaně ve vyhledávací síti, která cílila na chovatele psů. Ti nám sice zvyšovali návštěvnost webu, ale dosud jsme s tímto publikem dále nepracovali.

Až doteď.

Jak jsme nad kampaní přemýšleli?

Prvně jsme si vymezili skupinu dříve nakupujících uživatelů časovým obdobím nákupu 60 až 365 dní. Tyto lidi jsme poté oslovili kombinovanou reklamou, ve které jsme se drželi best practice.

Reklama působila jako upoutávka na článek a cílová URL směřovala na šestidílný seriál o správném krmení psů. V sestavě jsme poté vyloučili nakupující z posledních 60 dnů.

 Jedna z variant, jak mohli uživatelé vidět kombinovanou reklamu webu.

Jedna z variant, jak mohli uživatelé vidět kombinovanou reklamu webu.

 

Z uživatelů, kteří se proklikli skrze výše uvedenou kampaň, jsme poté vytvořili retargetingové publikum, na které jsme opět zacílili kombinovanou reklamou. Tentokrát s cílovou URL zobrazující krmiva pro psy. Abychom měli výsledky s čím porovnávat, postavili jsme proti této sestavě i uživatele z kampaně cílené na „nové páníčky“ ve vyhledávací síti.

Tím jsme získali dvě publika:

  1.     Jedno, které již bylo dříve aktivní.
  2.     Druhé s novými uživateli – konkrétně novými majiteli psů.

Obě publika měla společnou návštěvu blogu a zaměřovala se na chovatele psů.

Touto strategií jsme sledovali dva cíle. Předně šlo o získání informací o tom, do jaké míry je blog možné využít k aktivaci nových i dříve aktivních uživatelů. Hodnotili jsme zejména konverzní poměr obou sestav. Vedlejším benefitem pro nás představovalo zvýšení návštěvnosti blogu.

Obě kampaně stále běží a vedle výhry přinášejí klientovi skvělé výsledky. Nadále sledujeme vývoj CTR, abychom vyhodnocovali zajímavost těchto témat pro zvolená publika.

Celkem 4 Komentáře k článku

  1. Čau, hele myšlenka fajn, ale ve finále je to pro mě ztráta času, protože neřekneš, jaký to mělo výsledek. Skvělé výsledky znamená v číslech co? Představoval bych si nějaké konkrétní srovnání výkonu obou kampaní. Pochlub se trošku, nestyd se:)

    Díky.

    • Martin Darsa

      Omlouvám se za pozdní odpověď. Konkrétní výsledky vám bohužel sdělit nemůžu, protože si klient nepřeje tato data zveřejňovat na našem blogu. Nicméně to beru jako užitečný podnět do budoucna a vaši radu jistě zohledním u příští případové studie.

    • Martin Darsa

      Klient byl vybrán pro silný brand a jistotu, že RTG publika budou dostatečná. Podobný test bych doporučoval i pro jiné klienty v případě, že RTG publikum bude o velikosti vyšších stovek až 1000+ uživatelů. Při nižších objemech by strategie pravděpodobně nešla ani vyhodnotit z důvodu nízkého výkonu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *