Jak fungují Smart Display kampaně

Smart Display kampaně v Google Ads, které automatizovaně spravují výkonnostní reklamu v obsahové síti, existují už několik let. Přesto z častých dotazů cítíme, že k nim řada inzerentů dodnes nemá důvěru. V tomto článku vám je blíže přiblížíme, protože se opravdu není čeho bát. Tyto kampaně vám mohou přinést výborné výsledky, pokud s nimi pracujete správně.

Smart Display kampaně zautomatizují správu reklam v obsahové síti Google

Google s jejich pomocí automaticky spravuje výkonnostní reklamu v obsahové síti s využitím strojového učení. Vznikly s cílem zpřístupnit inzerci i lidem, které by brzdilo manuální nastavování kampaní v Google Ads.

Chytré obsahové kampaně automaticky řeší:

  • cílení
  • nabízenou cenu
  • vytváření reklam

Podívejme se na to podrobněji.

Automatické cílení Smart Display kampaní

Systém určí podle získaných dat a strojového učení, o které produkty z vašeho webu bude největší zájem. Tyto údaje „spáruje“ s informacemi o zákaznících (věk, pohlaví, zájmy atd.). Podle nich určí, na kterých webech v obsahové síti Google je nejefektivnější reklamu zobrazovat, aby oslovil vhodnou cílovou skupinu. Dále pracuje s remarketingem na uživatele, kteří vás už dříve navštívili.

Automatické nabízení ceny Smart Display kampaní

Systém po vás bude vyžadovat zadání cílové CPA (ceny za konverzi) nebo ROAS (návratnost investice). Kampaně poté udělají maximum, aby se těmto cílům v průměru přiblížily. 

Pro optimální volbu ceny využívají mnoho signálů (například věk, denní dobu nebo zařízení), které jsou o uživateli známé v okamžiku aukce. Díky tomu zvyšují pravděpodobnost, že osloví cílového zákazníka za optimální cenu.

Automatické vytváření reklam Smart Display kampaní

Pro jejich zobrazení potřebujete zadat nadpisy, popisky a obrázky reklam. Z našich zkušeností i doporučení Googlu nejlépe funguje, když systému dáte maximum nadpisů a popisků a co nejvíce obrázků. Sám si následně vše přizpůsobí konkrétnímu zobrazovanému webu v obsahové síti. Podle výsledků bude ukazovat varianty obrázku, popisku a nadpisu, které přinesou nejvíce konverzí.

Pro správné fungování Smart Display kampaní potřebujete dostatek konverzí

Na webu byste měli dosahovat minimálně 100 konverzí měsíčně. Pak získají kampaně dostatečný vzorek ve fázi učení, aby správně fungovaly.

Hodí se proto klientům, kteří na webu mají dost konverzí a pracují s velkými rozpočty. Pro spuštění Smart Display kampaně totiž potřebujete reklamní rozpočet o velikosti minimálně desetinásobku cílové CPA.

V případě, kdy tohoto cíle nemůžete dosáhnout, lze využít strategii cílové návratnosti investic do reklamy (tROAS). Aby kampaň vhodně fungovala, doporučujeme při tomto nastavení alespoň 20 konverzí za posledních 45 dnů.

Pokud tyto základní podmínky splníte, pak vám Smart Display kampaně přinesou cenné výhody.

  • Zrychlení tvorby kampaní. Stačí zadat několik základních údajů a kampaně spustíte v řádu jednotek minut. Zvládnete tak za zlomek času to, co u běžných akvizičních kampaní zabere i hodiny.
  • Lepší výsledky. Strojové učení eliminuje lidský faktor a tím i zbytečné chyby. Díky tomu mají v řadě případů lepší výsledky ve srovnání s manuálně optimalizovanými kampaněmi. Za zlomek času, který můžete efektivněji věnovat strategiím.

Vše má samozřejmě svou cenu. U Smart Display kampaní jsou nevýhody tyto:

  • Omezené možnosti manuální optimalizace. Kvůli využití strojového učení vám systém nedává moc prostoru zasahovat například do cílení nebo úprav aukčních nabídek.
  • Využijete je pouze u větších rozpočtů a webu s dostatkem konverzí.
  • Nedovolí vám ručně vytvořit každou jednotlivou reklamu. 

Dříve ani nešlo kampaně dělit podle různých zařízení. Nyní Google Ads už tuto možnost nabízí.

Při dostatku konverzí i výše rozpočtu vždy doporučujeme A/B testovat Smart Display kampaně s akvizičními kampaněmi po dobu minimálně jednoho měsíce. Vedle konverzí porovnávejte i hodnoty PNO a CPA (nebo ROAS).

Závěrečná doporučení pro maximální účinnost Chytrých obsahových kampaní

  • Neomezujte kampaně podle jazyků. Google tak dostane větší prostor pro učení a tím zvýšíte šanci lepších výsledků.
  • Pokud nechcete kampaně zobrazovat na dezinformačních webech, vylučte je na úrovni celého účtu.
  • Čím více obrázků nabídnete, tím vyššího skóre kvality i podílu zobrazení dosáhnete.
  • Využijte maximálního množství nadpisů i popisků.
  • Vyhněte se vylučování publika. Zbytečně tím snížíte kampaním prostor pro učení.
  • Cílovou CPA volte jako kombinaci doporučení od Google a dat z historie účtu.
  • Minimální rozpočet pro optimální fungování Smart Display kampaně je desetinásobek cílené CPA. Data ukazují, že dokud jsou kampaně profitabilní, vyplatí se rozpočet příliš netlumit.

Pokud vás zajímají detaily možností, jak se Smart Display kampaněmi pracovat, napište nám. Rádi vám poradíme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: