Simona Hosťovecká: Jaká je práce konzultanta v Acomware?
Simča zajišťuje pro Acomware služby jako Senior Ecommerce Consultant. Přinášíme vám s ní rozhovor o práci v Acomware, pracovní náplni konzultantů i o tom, jak se jí daří skloubit práci se studiem.
1) Proč ses rozhodla pro Acomware?
Když jsem končila v minulé práci, kontaktovali mě lidé z Acomware. Ačkoliv mě oslovily i jiné firmy, já hledala především tu, kde bych se toho co nejvíc naučila. Výkonnostně zaměřený Acomware byl tehdy jasná volba, protože minulá agentura se zaměřovala trochu jiným směrem. Tušila jsem, že mi Acomware dá nejvíc. A tak se i stalo.
2) Jak probíhalo tvé jednání o spolupráci?
Za začátku jsem dostala praktický úkol. Myslím, že šlo o kampaň na cestovní agenturu. Tu jsem po vypracování poslala a pak následovalo jednání s Team leaderem.
Na něm jsem asi zaujala, protože následně už jsem potkala i našeho CEO Davida Vurmu a Heada konzultantů. Ptali se mě na detaily, aby zjistili, na jaké úrovni jsou moje zkušenosti a znalosti. Slovo dalo slovo a dohodli jsme se.
3) Jak jsi prožívala své první dny v Acomware?
Hned první den mě můj tým vzal na seznamovací oběd a já postupně procházela adaptačním plánem. Každý den jsem měla nějaké školení od těch nejlepších z nejlepších.
Po každém celku následovalo prověřování znalostí a postupně mě začínali brát i na schůzky s klienty. Měla jsem přiděleného buddyho, který se o mě staral a řešil se mnou jakékoliv trable. Každý týden probíhalo sezení s Team Leaderem, který se ujišťoval, zda jsem v pohodě a jestli vše dobře funguje. Z tohoto pohledu to bylo fakt super.
4) Co se ti nejvíc líbí na Acomware?
Líbí se mi, že tu mám ty nejlepší z nejlepších. Když chci klientovi s čímkoliv pomoci, vím, že mám perfektní tým plný chytrých lidí, kteří mi pomohou. Ať už řešíme jakýkoliv problém. Ta znalostní základna Acomware je neskutečně výjimečná.
Další skvělou věcí je spolupráce s významnými klienty. Je přeci jen rozdíl řešit kampaň s malým budgetem a komplexní strategii, kde řešíme kromě online kampaní také natáčení, produkční dny a následně vidím svou práci i v televizi. Je super, když tvá práce oslovuje masu lidí a přináší ti výsledky. Osobně neznám lepší pocit, než když klientovi reportuji výsledky, které jsou v nadprůměrně zelených číslech.
5) Na co by se měl zájemce o roli konzultanta připravit?
Velmi důležité je, aby konzultant byl s klientem jeden tým. Jedno družstvo, které musí spolupracovat. Když klient nebo konzultant nebudou toto vnímat, bude to demotivovat obě strany. Konzultant je prostě pomocník klienta. Pomáhá mu růst. Je proto důležité, aby klientovi nastavoval zrcadlo a radil mu, co je a co není vhodné.
Další velmi důležitá věc je neustálé sebevzdělávání. Měl bys neustále sledovat vývoj na trhu a v online marketingu. Abys věděl, jak specialisty stále „challengovat“ na lepší a lepší výkony. Abys dokázal klientovi poradit, co je skutečně dobrá novinka a co naopak ne.
Další velmi specifická věc je, že každý z nás má víc klientů a každý z nich řeší něco úplně jiného. Má jiné cíle, jiné KPI, jiné technické možnosti a podobně. Musíš se naučit mezi klienty rychle a efektivně přepínat. Nedá se používat šablonovité řešení, které jednou vymyslíme a potom kopírujeme na každého klienta.
6) Co považuješ za svůj dosavadní největší úspěch v Acomware?
Pro mě je největší úspěch spokojenost klienta. Je to asi klišé, ale spokojený klient = spokojený konzultant. Je to prostě super. Pro mě je fakt největší odměnou, když nás klient pochválí a svěří nám další kompetence, protože nám věří.
7) Čeho bys chtěla ve svém oboru dosáhnout?
Pokud mám být upřímná, nemám nic konkrétního. Dělám to, co mě baví. To, čeho bych asi chtěla dosáhnout, je práce s těmi největšími a nejlepšími na trhu. Ale kdo z nás by to nechtěl, že? (směje se)
8) Ty během práce i studuješ. Prozradila bys nám o tom víc?
Studuji dva obory současně při práci. Průmyslové inženýrství jako jeden obor a jako druhý mám podnikovou ekonomiku.
9) Proč studuješ zrovna tyto dva obory?
Řídím se tím, že znalosti jsou jediná věc, kterou nám nikdo nemůže vzít. Když tedy mohu studovat a jsou lidé, kteří mě ochotně vzdělávají, přijde mi jako bláznovství to nevyužít.
Další věc je, že jako mladší jsem chtěla rozložit riziko potenciální budoucí nezaměstnanosti. Říkala jsem si, že čím víc znalostí a oborů budu mít, tím je menší pravděpodobnost, že nenajdu práci (směje se).
A za třetí jako konzultant potřebuješ mít přesah. Je fajn pochopit klienta i z ekonomického hlediska. Když mu chceme pomoci byznysově růst, je dobré mít byznysové znalosti.
10) Mohla bys přiblížit, v čem tě to třeba obohatilo?
V průmyslovém inženýrství se například učím hodně o procesech, jejich zeštíhlování a zefektivňování. To aplikuji často i mimo školu. V podnikové ekonomice naopak řeším efektivnost finančních zdrojů a vyhodnocování těchto možností. Když radím klientům v exportu nebo vstupu na zahraniční trh, tyto znalosti jsou víc než nápomocné.
11) Jak se ti daří skloubit studium a práci?
Musím říct, že to není úplně jednoduché. Představ si, že po odpracovaných 8–10 hodinách jdeš rovnou domů za stůl, aby ses mohl učit. Ale jsem už v posledním zkouškovém období a zatím mám vše splněno, tak snad to vydrží.
Spolupráci s Acomware si naštěstí mohu hodně časově přizpůsobit. Tím, že jako kombinovaný student mám školu o víkendu, musím do Zlína, kde studuji, cestovat už v pátek. Proto mi tato možnost přijde víc než vhod. Naštěstí moje škola nikdy negativně neovlivnila práci u klientů.
* * *
TIP: Lákala by vás kariéra konzultanta? Aktuálně jednoho hledáme. Napište nám a rádi se s vámi setkáme u dobré kávy.
Napsat komentář