Retail@Google: Důležitost mobilu ohromně roste

IMAG1721Ve dnech 17. a 18. června se v Dublinu konalo setkání Retail@Google Summit zaměřené převážně na retail. Probírala se budoucnost nakupování, výhled ekonomiky a také užitečné Google nástroje, které mohou pomoci také i vám.

Úvodní přednáškou zahájil dvoudenní setkání Mitch Joel, autor knihy Ctrl Alt Delete: Reboot Your Business. Ten s  pomocí čtyř základních pilířů popsal zásady, které by měly vést každou firmu podnikající v prostředí internetu k úspěchu:
• Direct Relationship – navažte přímý vztah se zákazníkem. Ten musí cítit spojení s vaší značkou, jen díky tomu získáte jeho loajalitu.
• Sex With Data – shromážděte co nejvíce údajů o svých zákaznících, nejlépe na úrovni jednotlivců. Nezapomínejte na rozdíl mezi personalizací a soukromím.
• Utility – pochopte, co vašií zákazníci chtějí, a nabídněte jim to.
• One Screen World – svět médií se mění. Musíme změnit pohled na digitální svět jako na „tři samostatná zařízení“ (TV, mobil, PC).

Peter Fitzgerald z Google pak předpověděl, že většina zařízení v domácnosti bude vzájemně propojena již v blízké budoucnosti. Internet bude dostupný prakticky kdekoliv, z čehož plyne další potenciál pro retail – nabídnout spotřebiteli co, kdy a kde koupit až na úrovni jednotlivce. Mobily jako zdroj nákupů na PC Podle Shawn Salmon již mobilní nakupování v USA a v Japonsku překonalo nákupy z desktopu a bude i nadále růst. Mobilní nakupování se sice vyznačuje nižší mírou konverze, čímž může dojít k jeho podcenění, ovšem nový omnichannel zákazník spojuje online a offline svět, kde mobilní komunikace hraje významnou roli. Stále více nákupů dokončených na desktopu je pak započato právě na mobilním zařízení.


Podle statistik z předchozích let začínají lidé hledat vánoční dárky již v září, přípravu (nejen) PPC kampaní byste tak neměli nechávat na pozdější dobu, ale připravit je s dostatečným předstihem. Velká část posledních objednávek vánočních dárků (tedy na poslední chvíli) bude letos uskutečněna přes mobil. E-shopy, které jsou mobile friendly, proto budou mít logickou výhodu.
Dr. Constantin Gurdiev hovořil o budoucnosti retailu – maloobchodníci kvůli zpomalení ekonomického růstu zapříčiněnýému doemaografickými změnami budou muset vytvořit novou obchodní hodnotu, stejně jako se zaměřit na nové cílové skupiny.

Optimalizace feedu pro Google Nákupy

Setkání nabídlo i praktické tipy a návody. Zazněly například osvědčené postupy pro optimalizace feedu Google Nákupy, a to zejména pro segment módy. Podle těchto doporučení byste měli na začátku názvu produktu jmenovat módního designera. Neváhejte využít všech 150 znaků, které vám název nabízí dává k dispozici.- pPokud něco není zřejmé z obrázku (pánské x dámské boty), zařaďte bližší specifikaci do názvu. V popisu použijte až 5 000 znaků – i v případě, že není celý text zobrazen, je indexován. Vyplňte také další informace, jako jsou atributy nebo seznam prodejních míst.
Stále důležitější roli bude v budoucnu hrát GTIN (Global Trade Item Number), od září roku 2015 bude 50  % všech globálních značek GTIN vyžadovat. Ceny a dostupnost produktů aktualizujte tak často, jak je to jen možné, ideálně v reálném čase. Ověřte také, že vstupní stránka má stejné filtry, jako nabízený produkt (barva, velikost), a používejte vlastní štítky pro vylepšení strategie nabídek.

Mobil je budoucnost

Všechny přednášky ze setkání se velmi konkrétně shodovaly na dvou věcech. První: retailový prodej je v digitálním světě stále na začátku a skrývá ohromné obrovské možnostíi k dalšímu růstu. Druhý: důležitost mobilu pro byznys ohromně roste. S mobilními zařízeními je zkrátka vhodné počítat, ať už řešíte nový e-shop, nebo nejbližší marketingovou kampaň. Ruku na srdce – děláte to?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: