Reportáž: Emailing 2020. Co vám uniklo z největší e-mailové konference v ČR?
Třetí ročník konference Emailing2020 ukázal budoucnost e-mailového marketingu. Bez přehánění. Speakeři mluvili o vlivu umělé inteligence, přiblížili globální nástroj sběru dat o uživatelích a představili technologii přizpůsobivého obsahu. Pro ty z vás, kteří nemohli dorazit, jsme přichystali výběr toho nejlepšího.
Jak udělat vaše e-maily přístupnější?
Podle Jasona Rodrigueze přicházíte o řadu odběratelů, když si nepohlídáte 2 principy e-mailů.
- Přístupnost – Design i obsah přečte prakticky kdokoliv.
- Začlenění – Obsah respektuje různorodost lidí.
U přístupnosti doporučoval přihlížet k technické přístupnosti (například doplňování atributu ALT u obrázků) a designové přístupnosti (kupříkladu responzivita šablony).
Začlenění vztahoval především k obsahu e-mailu a jeho různorodosti. Řada odesílatelů například používá ilustrace s lidmi bílé pleti. Tím ale moc neosloví jiné etnické skupiny.
Které obrázky zaujmou pozornost?
Jak by se vám líbilo posílat e-maily s obrázky, které okamžitě strhnou čtenářův zájem?
Tim Watson nám ukázal, že to jde.
Co Tim například doporučoval?
- Portréty lidí vybírejte tak, aby jejich pohled směroval k informaci, která obsahuje klíčové sdělení (cena, výzva k akci).
- Nepoužívejte obrázky z fotobank. Ztrácíte autenticitu a lidé kvůli přehnanému užívání jejich sdělení ignorují.
- Používejte pětisekundový test. Ukažte lidem obrázek na 5 vteřin a pak se optejte, co si pamatují.
Jak přizpůsobit e-mail responzivnímu designu?
Rémi Parmentier v technologicky laděné přednášce představil nejdůležitější změny, které od roku 2006 zažil on e-mailový obor. Zároveň příblížil CSS Flexible Box Layout Module (zkráceně Flexbox). Jedná se o pokročilou technologii, která vhodně přizpůsobuje obsah responzivnímu prostředí mobilů a tabletů. Pokud vás zajímá bližší technologické pozadí, určitě navštivte tento Rémiho článek.
Jak umělá inteligence ovlivní e-mail marketing?
Vnímejte umělou inteligenci jako usnadnění práce. Nikoliv hrozbu. Tuto myšlenku nám chtěla předat Jenna Tiffany, která představila možnosti umělé inteligence v e-mailovém marketingu. Zároveň ale kriticky dodala, že umělá inteligence nepřestavuje všemocný lék na všechny problémy. Abyste s ní vhodně pracovali, postupujte podle následujícího procesu.
- Posuďte, zda se umělá inteligence hodí pro váš stávající byznys.
- Poznejte dobře cílovou skupinu a rozdělte ji do segmentů.
- Personalizujte zákazníkovu cestu v každém stupni nákupního cyklu.
- Využijte data, která máte dosud k dispozici.
- Vyhodnocujte úspěšnost podle vašich obchodních cílů.
Jaké jsou nejnovější trendy e-mailového designu?
Přednáška Rolanda Pokornyika inspirovala posluchače designovými ukázkami e-mailů. Ve své prezentaci ukázal například interaktivní navigaci, uvítací e-maily nebo promo kupóny. Nepodceňujte vliv designu. Některé případové studie například potvrdily, že přidání časomíry do newsletteru zvýšily míru konverzí až o 30 %. Doporučoval se zaměřit na uvítací, potvrzovací a děkovné e-maily. Důvod? Každý je čte a většina konkurentů je zanedbává.
Kde efektivně sbírat informace o zákaznících?
Derick Wiesner z IBM překvapil tvrzením, že pouze 22 % spotřebitelů cítí naplnění svých potřeb ze strany firem. Při snaze o větší pochopení ale čelíte těmto problémům:
- Až 55 % zákazníků odmítá sdělovat marketérům své.
- Pouze 0,5 % všech zákazníků je dobře analyzována.
Derick nám jako řešení představil systém Watson. Jde o virtuálního asistenta, s jehož pomocí získáte užitečné údaje o své cílové skupině. Watson čte v průměru až 10 milionů záznamů každou vteřinu. Vyzkoušejte ho sami zdarma.
Odhlášení mrzí, ale stížnost vám přitíží víc
Pokud bychom přednášku Alexandra Zeha a Davida Fingera shrnuli do jedné věty, pak zní: „Souhlas je král.“ Při růstu i správě e-mailové databáze zacházejte maximálně korektně. Chce odběratel odejít? Maximálně mu to ulehčete. Odhlášení sice zamrzí, ale stížnost vám přidělá větší problémy.
Přednášející doporučili také tyto technické věci:
- Zajistěte si SPF.
- Podepisujte e-maily doménovým klíčem DKIM.
- Zkontrolujte si, zda vaše doména obsahuje DMARC záznam.
Jak změnit Email Servis Providera snadno a rychle?
Martin Halama varoval před krátkozrakým následováním lákavé reklamy e-mailového nástroje. Místo toho si všímejte:
- Infrastruktury
- Datové struktury
- Importu dat
- API
- WYSIWYG editor
- Personalizace, dynamizace
- Automatizace
- Integrace nástrojů třetích stran
- Webtracking
- Reporting
- GDPR
Nenechte si ujít další ročník
Sledujte Twitter Emailing2020 a InteligentEmail. Díky tomu vás včas upozorníme na nový termín konference. Věříme, že příští ročník bude ještě lepší!
Napsat komentář