6 mins read

Reportáž: Emailing 2020. Co vám uniklo z největší e-mailové konference v ČR?

17 Říj 2018 ReportážE-mailing & CDP

Třetí ročník konference Emailing2020 ukázal budoucnost e-mailového marketingu. Bez přehánění. Speakeři mluvili o vlivu umělé inteligence, přiblížili globální nástroj sběru dat o uživatelích a představili technologii přizpůsobivého obsahu. Pro ty z vás, kteří nemohli dorazit, jsme přichystali výběr toho nejlepšího.

Jak udělat vaše e-maily přístupnější?

Podle Jasona Rodrigueze přicházíte o řadu odběratelů, když si nepohlídáte 2 principy e-mailů.

  •       Přístupnost – Design i obsah přečte prakticky kdokoliv.
  •       Začlenění – Obsah respektuje různorodost lidí.

U přístupnosti doporučoval přihlížet k technické přístupnosti (například doplňování atributu ALT u obrázků) a designové přístupnosti (kupříkladu responzivita šablony).

Začlenění vztahoval především k obsahu e-mailu a jeho různorodosti. Řada odesílatelů například používá ilustrace s lidmi bílé pleti. Tím ale moc neosloví jiné etnické skupiny.

Které obrázky zaujmou pozornost?

Jak by se vám líbilo posílat e-maily s obrázky, které okamžitě strhnou čtenářův zájem?

Tim Watson nám ukázal, že to jde.

Co Tim například doporučoval?

  1. Portréty lidí vybírejte tak, aby jejich pohled směroval k informaci, která obsahuje klíčové sdělení (cena, výzva k akci).
  2. Nepoužívejte obrázky z fotobank. Ztrácíte autenticitu a lidé kvůli přehnanému užívání jejich sdělení ignorují.
  3. Používejte pětisekundový test. Ukažte lidem obrázek na 5 vteřin a pak se optejte, co si pamatují.

Jak přizpůsobit e-mail responzivnímu designu?

Rémi Parmentier v technologicky laděné přednášce představil nejdůležitější změny, které od roku 2006 zažil on e-mailový obor. Zároveň příblížil CSS Flexible Box Layout Module (zkráceně Flexbox). Jedná se o pokročilou technologii, která vhodně přizpůsobuje obsah responzivnímu prostředí mobilů a tabletůPokud vás zajímá bližší technologické pozadí, určitě navštivte tento Rémiho článek.

Jak umělá inteligence ovlivní e-mail marketing?

Vnímejte umělou inteligenci jako usnadnění práce. Nikoliv hrozbu. Tuto myšlenku nám chtěla předat Jenna Tiffany, která představila možnosti umělé inteligence v e-mailovém marketingu. Zároveň ale kriticky dodala, že umělá inteligence nepřestavuje všemocný lék na všechny problémy. Abyste s ní vhodně pracovali, postupujte podle následujícího procesu.

  1. Posuďte, zda se umělá inteligence hodí pro váš stávající byznys.
  2. Poznejte dobře cílovou skupinu a rozdělte ji do segmentů.
  3. Personalizujte zákazníkovu cestu v každém stupni nákupního cyklu.
  4. Využijte data, která máte dosud k dispozici.
  5. Vyhodnocujte úspěšnost podle vašich obchodních cílů.

Jaké jsou nejnovější trendy e-mailového designu?

Přednáška Rolanda Pokornyika inspirovala posluchače designovými ukázkami e-mailů. Ve své prezentaci ukázal například interaktivní navigaci, uvítací e-maily nebo promo kupóny. Nepodceňujte vliv designu. Některé případové studie například potvrdily, že přidání časomíry do newsletteru zvýšily míru konverzí až o 30 %Doporučoval se zaměřit na uvítací, potvrzovací a děkovné e-maily. Důvod? Každý je čte a většina konkurentů je zanedbává.

Kde efektivně sbírat informace o zákaznících?

Derick Wiesner z IBM překvapil tvrzením, že pouze 22 % spotřebitelů cítí naplnění svých potřeb ze strany firem. Při snaze o větší pochopení ale čelíte těmto problémům:

  •       Až 55 % zákazníků odmítá sdělovat marketérům své.
  •       Pouze 0,5 % všech zákazníků je dobře analyzována.

Derick nám jako řešení představil systém Watson. Jde o virtuálního asistenta, s jehož pomocí získáte užitečné údaje o své cílové skupině. Watson čte v průměru až 10 milionů záznamů každou vteřinu. Vyzkoušejte ho sami zdarma.

Odhlášení mrzí, ale stížnost vám přitíží víc

Pokud bychom přednášku Alexandra Zeha a Davida Fingera shrnuli do jedné věty, pak zní: „Souhlas je král.“  Při růstu i správě e-mailové databáze zacházejte maximálně korektně. Chce odběratel odejít? Maximálně mu to ulehčete. Odhlášení sice zamrzí, ale stížnost vám přidělá větší problémy.

Přednášející doporučili také tyto technické věci:

  •       Zajistěte si SPF.
  •       Podepisujte e-maily doménovým klíčem DKIM.
  •       Zkontrolujte si, zda vaše doména obsahuje DMARC záznam.

Jak změnit Email Servis Providera snadno a rychle?

Martin Halama varoval před krátkozrakým následováním lákavé reklamy e-mailového nástroje. Místo toho si všímejte:

  •       Infrastruktury
  •       Datové struktury
  •       Importu dat
  •       API
  •       WYSIWYG editor
  •       Personalizace, dynamizace
  •       Automatizace
  •       Integrace nástrojů třetích stran
  •       Webtracking
  •       Reporting
  •       GDPR

Nenechte si ujít další ročník

Sledujte Twitter Emailing2020 a InteligentEmail. Díky tomu vás včas upozorníme na nový termín konference. Věříme, že příští ročník bude ještě lepší!

Autor
Patrik Gajdoš

Patrik s Acomware spolupracuje jako copywriter a content specialista. Připravuje odborné články, případové studie, reportáže, texty newsletterů nebo propagačních materiálů. Podílí se také na tvorbě obsahu pro sociální sítě značky Acomware, Eshopista, Performance2020 nebo Emailing2020.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top