Remarketing na základě segmentů z Google Analytics

ga-logo-200Google Analytics nabízí širokou škálu dat o zákaznících. Proč toho nevyužít i v remarketingu? V článku se dozvíte, jak vytvořit různá publika dle segmentů z Analytics.

Remarketing v síti Google Display Network je nezbytnou součástí marketingového mixu každého úspěšného e-shopu. V praxi se většinou setkáváme s publikem, které je vytvořeno pomocí remarketingového kódu z AdWords. Přitom je pro PPC reklamu už dlouho možné využívat jako publika přímo segmenty z Google Analytics.

V tomto článku si ukážeme, jak publika v Analytics vytvořit a použít. Hlavně ale probereme jednotlivá publika, která má smysl vytvářet.

Vytvoření publika ze segmentu

Abychom mohli vytvářet publika ze segmentů v Google Analytics, je nutné mít PPC účet v AdWords propojený s Analytics. Pokud nemáte PPC účet propojený, postupujte podle nápovědy od společnosti Google.

Při vytvoření publika postupujeme tak, že vybereme kartu správce, načež přejdeme k účtu a službě, pro které chceme vytvořit segment publika. Ve sloupci služba klikneme na definici publika a pak na publikum (více informací najdete opět v nápovědě). Publikum můžete také velmi snadno vytvořit přímo z přehledu, jenž si nastavíte v Analytics. Při kliknutí na segment se nám rozbalí nabídka „Vytvořit publikum“. Toto publikum se nám pak automaticky objeví v AdWords.

snimek-obrazovky-2016-12-08-v-12-11-44

Publikum si za pomoci segmentů můžeme připravit doslova na míru. Vybral jsem několik příkladů publik, které se mi v praxi osvědčily:

1. Míra opuštění

Jednoduché publikum, kdy si v segmentu vybereme uživatele se 100% mírou opuštění. Toto publikum se pak v AdWords využije jako vylučující publikum. Díky tomu nám odpadnou návštěvy, které byly nerelevantní, uživatelé se na web dostali omylem a podobně. Toto publikum se dá též použít ve variantě s počtem stránek na návštěvu. V každém případě ale vždy zvažujte charakter vašeho webu.

2. Zdroj návštěvnosti

Velmi dobře například funguje, když cílíte na segment návštěvníků z XML srovnávačů. Tito návštěvníci přišli ze zbožového srovnávače, jsou tedy nejspíše na konci nákupního procesu, kde hledají konkrétní produkty. Neměl by je tak minout agresivní dynamický remarketing.

Jako zdroj nicméně můžeme využít i PR článek, kde lze sbírat publikum uživatelů přicházejících na obsah. Případně můžeme cílit na uživatele přicházející napřímo a opakovaně. Tito uživatelé se pak dají pokládat za věrné fanoušky.

3. Operační systém nebo lokality

Zajímavé je cílení pomocí operačního systému nebo lokality, ze které uživatel přišel. Například si můžeme vytvořit publikum z lidí, kteří používají IOS a nacházejí se v Praze. Je velká pravděpodobnost že jde o movitější klientelu. Můžeme na ně tedy na základě toho cílit odpovídající nabídky. Zařízení se dají rovněž použít na jednotlivé upsell a cross-sell strategie.

4. Demografické údaje

Základní jsou samozřejmě segmenty podle pohlaví, věku a dalších demografických údajů. Ty se dají použít jak pro cílení, tak pro vyloučení.

5. Data z elektronického obchodu

Samostatnou kapitolou jsou pak publika vytvořená dle dat z elektronického obchodu. Zde lze cílit na velikost tržeb, návštěvu košíku, zakoupenou položku a podobně.

Možnosti cílení pomocí segmentů jsou velmi široké, jednotlivé tipy cílení se dají libovolně kombinovat, a není tak problém připravit publikum přímo na míru. Díky segmentům tak ve výsledku můžeme zlepšit návratnost investic, případně poskytnout návštěvníkům obsah, který je opravdu zaujme.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: