Jak proběhl rebranding konzultační společnosti Acomware
Konzultační společnost Acomware prošla od svého založení dynamickým vývojem. V rámci služeb cesta vedla od podpory menších e-shopů až k byznys konzultacím pro nejvýznamnější značky. V průběhu let proběhla zásadní změna strategie. V této souvislosti vznikla potřeba vytvořit novou firemní identitu, která by odpovídala aktuálnímu nastavení firmy.
Často slýcháme, že rebranding je jednou z největších výzev pro kreativní tým a že vymyslet poutavé grafické pojetí a originální logo je výzva. Již méně se však mluví o tom, že se jedná hlavně o celkovou změnu přístupu a strategický krok napříč všemi firemními aktivitami. Pokud má být totiž redesign něco víc než nová barva a hezká slova, musíte se zaměřit na to nejdůležitější. Hluboké kořeny vaší značky, myšlenkové návyky a smysl toho, proč vlastně podnikáte.
Rebranding je vždy náročný a komplexní proces. O to víc, když jím prochází vaše vlastní firma. V únoru minulého roku jsme se sami vydali na cestu, kterou jsme už tolikrát absolvovali s našimi klienty. Tentokrát to však bylo úplně jiné. Museli jsme se sami na sebe podívat s nadhledem, nezávisle a bez nadbytečných emocí. Rozhodli jsme se totiž Acomware kompletně redesignovat. Zevnitř, zvenčí a pouze vlastními silami.
Naše společnost vznikla při střetu doby analogové a digitální. Mnohé technologie byly v plenkách a my chtěli stát u jejich rozvoje.
V roce 2002 jsme začali jako dodavatel chytrých ekonomických systémů. A protože se technologie zdokonalovaly a internetové podnikání se stávalo pojmem, naše pozornost se přesunula na poradenství v této oblasti. První PPC kampaně jsme nastavili v roce 2004 a konzultace e-commerce už byla v tuto dobu pro nás zcela přirozená.
K dnešnímu dni jsme společností, týmem a místem, které díky svým znalostem a komplexnímu přístupu pomáhá klientům hýbat digitálním trhem a na svém kontě má více než 1406 spokojených zákazníků a generuje obrat přes 203 milionů korun.
Vize vytesaná do kamene
Základem pro dobře odvedený redesign je jasná vize společnosti. Zcela zásadní je najít rozumný směr, kterým se má komunikace a budoucnost značky odvíjet. Je důležité nestavět vzdušné zámky a vymýšlet to, co chcete, ale aplikovat to, co k úspěchu potřebujete. V rámci redesignu jsme definovali i novou interní firemní kulturu, která pomohla jasnou vizi ustálit do hodnot a sloganů.
Vize Acomware:
Překračujeme hranice on-line světa a chceme se stát nejlepší konzultační společností.
Chceme být konzultační společností, která je první volbou klientů, když hledají spolehlivého rádce pro rozvoj svého byznysu.
Chceme inspirovat trh i celou společnost svými inovacemi a kreativitou.
Chceme být oblíbení mezi zaměstnanci pro své lidské hodnoty a příležitosti k jejich uplatnění.
Dobrý brand se píše sám
Hlavní úlohou komunikačního manuálu je srozumitelnou formou vysvětlit hlavní hodnoty značky, definovat komunikační styl a mantinely pro konzistentní komunikaci. V našem případě byla součástí redesignu také tvorba nové webové prezentace, a proto bylo důležité nepodcenit textařskou práci.
Aby nebyla komunikace příliš strojená a autoritativní, bylo potřeba myslet na trochu lidského elementu. K dosažení kýženého efektu byl použit poněkud netradiční systém textace, který propojoval veškerou komunikaci pomocí tří klíčových slov v tematických variantách. To znázorňuje Acomware jako průvodce, který má relevantní informace v jakémkoliv prostředí.
Tento přístup se samozřejmě promítl i do naší nové korporátní identity.
Změna webové prezentace
Současně bylo nutné při redesignu počítat s novým webem. Ten vznikl v našem kreativním oddělení od wireframu přes textaci až po grafiku. Jediné, co bylo nutné outsourcovat byly programátorské a kodérské práce.
Web vznikal ruku v ruce se strategií, a proto je stavěn modulárně a přistupujeme k němu jako k živému organismu. Celý jeho zrod nám zatím zabral stovky hodin a zdaleka nekončí.
Současná verze webu je pro nás ve fázi testování a v road mapě máme akční kroky jeho vylepšování. Zapracovat musíme zejména na responzivitě, kosmetických změnách designu, přidání plynulých animací a zlepšení flow webu.
Domino efekt
Redesign Acomware nezůstal pouze ve vizuální rovině. Výrazně se promítá dovnitř firmy. Souvisí s celkovou strategií a fungováním firmy. Je vidět v prostorách kanceláří, je přítomen v nových hodnotách i v celém fungování konzultační společnosti.
Změna se propsala například do změny názvů oddělení, změny názvosloví uvnitř firemní struktury a také HR aktivit. Vznikly nové procesy v rámci nových frameworků a do popředí se dostal tlak na new business, analytiku a big data.
Pozadu nezůstalo ani oddělení technologického rozvoje, které přineslo nové nástroje pro interní i externí workflow.
V současné době můžete zaznamenat naši zvýšenou PR aktivitu. Nezaostáváme ani v event marketingu a připravili jsme nové koncepty našich známých akcí jako je Eshopista, Performance 2020 a Emailing 2020.
Napsat komentář