Prodáváte EET pokladny? Pak je nejvyšší čas spustit PPC kampaně!
První fáze elektronické evidence tržeb startuje již 1. prosince 2016 a týkat se bude stravovacích a ubytovacích služeb. Pokud patříte mezi dodavatele či prodejce pokladen pro elektronickou evidenci tržeb, máme pro vás jasné doporučení – začněte s PPC kampaněmi už dnes.
Jaké kampaně musíte mít?
Prvním krokem je nastavení kampaní pro vyhledávací sítě. Z počátku je zapotřebí provést detailní analýzu klíčových slov. Analýzu doporučujeme udělat důkladně, protože ne každý hledá konkrétní produkt pomocí stejných výrazů jako ostatní. Zaměřte se na slova jako evidence elektronických tržeb, EET pokladny, ale také registrační pokladny, pokladny pro restaurace a podobně. Často se stává, že uživatel hledá konkrétní věc pod názvem, který inzerenta ani nenapadne. Překvapil nás například dotaz „Babiš pokladny“, který se vyznačoval především vysokým konverzním poměrem.
Tip: Přečtěte si, jakých je 7 nejčastějších chyb v PPC kampaních.
Zásadní je přitom oddělit kampaně akviziční a produktové. Každá kampaň má za cíl něco trochu jiného. Zpočátku je vhodné nastavit ceny za proklik vyšší, než je průměrná cena v návrhu klíčových slov. Samozřejmostí by měla být detailní struktura kampaně dle klíčových slov tak, aby k nim šel napsat maximálně relevantní inzerát. Dejte si tedy záležet na důkladné segmentaci klíčových slov do sestav.
Aby vaše inzeráty běžely na maximum, zaměřte se též na podobu svých inzerátů. Využijte všech dostupných možností, jak vaše inzeráty odlišit od konkurence. Přidejte rozšíření o odkazy, popisky, telefon a polohu své kamenné pobočky – pokud je k dispozici.
Nákupy Google? Proč ne!
Jedním z nejefektivnějších typů kampaní jsou i v případě pokladen pro elektronickou evidenci tržeb Nákupy Google (PLA). Pro jejich správné fungování doporučujeme mít XML feed v co nejvyšší kvalitě, to znamená s vyplněnými potřebnými atributy včetně google_category. Důležité je rovněž nezanedbávat názvy a popisky vašich produktů, přičemž všechny tyto úpravy můžete provádět prostřednictvím specializovaných nástrojů, jako je třeba Mergado.
Pro strukturu PLA kampaní se může hodit metoda podle Martina Roettgerdinga (Bluemart). Ten doporučuje rozdělit kampaně na obecnou, produktovou a dle značky. Důležité je přitom zvážit, zda máte pro tuto strategii dostatek položek a zda jsou jednotlivé typy EET pokladen hledané. Pokud tomu tak není, můžete jít například cestou „bestsellers“ kampaně. Další možností pro práci s kampaní jsou vhodně nastavené vlastní štítky v XML feedu, s jejichž pomocí můžete kampaně či sestavy rozdělit dle cen jednotlivých EET pokladen a nabízet pro tyto produkty jinou CPC.
Nezapomeňte na display kampaně
Často „odbytou“ či nezvládnutou součástí PPC kampaní jsou display kampaně, a to včetně remarketingu (i dynamického). V remarketingu testujte různě dlouhá publika, včetně těch „nejkonverznějších“ na opouštěný košík. V rámci display kampaní dále testujte různá umístění vaší reklamy, bannerů i textových inzerátů.
Co se týče akvizičních kampaní, obsahová síť Google i Seznamu obsahuje zajímavé weby s finanční tématikou. V obsahové síti Sklik lze využít konkrétního seznamu webů, které naleznete na napoveda.sklik.cz. Tento seznam však není úplný. Pro zacílení na weby obsahové sítě v AdWords využijte plánovač kampaní v obsahové síti. Zde zadejte klíčová slova či spojení (kupříkladu elektronická evidence tržeb, EET pokladny a podobně) a obratem se vám zobrazí nabídka umístění, zájmů, témat a dalších klíčových slov. Vhodné weby pro umístění reklamy jsou třeba velké finanční servery (Měšec.cz) nebo ekonomické sekce předních portálů či zpravodajských webů (novinky.cz/ekonomika).
Vyhodnocení kampaní
Od schválení zákona o elektronické evidenci tržeb evidujeme relativní růst CPC/CPA, je ale třeba počítat s vysokou dobou životnosti zákazníka. Je proto důležité zákazníka udržet a vhodnou formou mu pomoci (například e-mailovou kampaní s návodem na nastavení systémů).
Jednoznačné doporučení je měřit vše, co můžete – návštěvy jednotlivých kategorií, konkrétních EET pokladen a tak dále. Stanovte si proto vhodná a reálná KPIs, kterých lze docílit. Vyhodnocujte jednotlivé kampaně samostatně, ale také jako celek. I méně konverzní kampaň může obsahovat kvalitní uživatele, které můžete následně oslovit právě již zmíněným remarketingem či vhodně nastavenou e-mailovou kampaní. Je důležité neopomenout, že zavedení EET od 1. prosince 2016 nebude jednorázovou akcí, ale jednotlivé segmenty podnikání se budou v budoucnu připojovat.
Napsat komentář