Ohlédnutí za prvním letošním Eshopistou

Dne 7. 2. 2018 se v klubu Royal v Praze konal další Eshopista, jímž prováděli moderátoři Magdaléna Divišová z OnlinePeople a Jiří Rostecký z Mladého podnikatele.

Eshopistu na téma „Mladí v e-commerce“, zahájil svojí krátkou prezentací Jindřich Jíra ze společnosti Acomware, který odprezentoval nejzajímavější výsledky ze studie „Jak vidí e-shopy rok 2018“. Zmínil například skutečnost, že 82 % z dotázaných e-shopů v loňském roce zaznamenalo růst svého podnikání, či zhodnocení úspěšnosti uplynulé sezony z hlediska prodejů. Jindřich také představil prognózy dotázaných e-shopů, z nichž 91 % odhaduje svůj růst a chce se zaměřit především na zvyšování obratu. Mimo to Jindřich prezentoval i čerstvé výsledky z naší Retail studie 2018.

Panelová diskuze s “mladými z e-commerce”

Následně byla moderátory spuštěna panelová diskuse s pozvanými účastníky, „mladými z e-commerce“, jejichž zástupci byli Dominik Píchal z Grizly, Kim Hoangová z PartyZon, Patrik Babinec z BeWooden a Václav Staněk z Vasky.

Dominik Píchal z Grizly zmínil příběh své firmy od založení přes její růst až do současnosti, filosofii podniku, jehož cílem je prodávat zboží pro ty, jež zajímá zdravý a aktivní životní styl. Svoji firmu rozjel přes ready-made společnost, nejprve se zaměřoval na sportovní výživu, zdravou výživu přidal až později. Až v praxi se Dominik naučil, jak má fungovat podnikání a e-shop. Sílu své firmy spatřuje především v propojení výroby a prodeje, jelikož od doby, kdy tyto oblasti spojil, nabralo jeho podnikání vyšších obrátek.

Kim Hoangová z PartyZon se zmiňovala o svém rozhodnutí podnikat především z důvodu finanční nezávislosti. Hovořila například o tom, že když začínala podnikat, nevěděla co je e-commerce, ani neuměla objednávat v e-shopech. PartyZon je, jak říká Kim, jejím novým druhým začátkem, jelikož tento e-shop založila sama, bez společníků. Jako jediná ze speakerů pro svůj e-shop sortiment objednává. Výhodu PartyZon spatřuje v zaměření na party sortiment, jelikož si zde zákazníci mohou sestavit svůj výsledný outfit po svém, po jednotlivých kouscích si kreativně sestaví celek.

Patrik Babinec z BeWooden hovořil například o tom, že spatřuje sílu své značky především v ruční výrobě všech svých produktů, respektu k přírodě a výrobě z přírodních materiálů. Zároveň zdůraznil, že budování značky je dle něj mnohem důležitější u produktů, které člověk nepotřebuje, ale chce. Značce BeWooden se podařilo expandovat i na zahraniční trh, proto se jeho podnikání rozdělilo mimo e-shop i na velkoobchod a distribuci. V blízké budoucnosti hodlá opět rozšířit sortiment a to především pro dámskou klientelu.

Budování značky je pro business klíčové

Václav Staněk z Vasky zmiňoval podobně jako Patrik Babinec důležitost užívání regionálních zdrojů a domácí tradiční výroby, především i proto, že je ze Zlína a chtěl obnovit Baťovu tradici. O podnikání se zajímal od 15 let, v 18 pak založil s.r.o. Budování značky je dle něj pro business klíčové, spatřuje v něm výrazný rozdíl mezi mladší generací podnikatelů, která se na budování brandu zaměřuje oproti starší generaci podnikatelů mnohem více. Mimo jiné svým podnikáním pomáhá také rodinnému businessu, jelikož odebírá pracovní obuv z otcovy firmy.

V průběhu panelové diskuse účastníci aktivně odpovídali na dotazy, které jim návštěvníci mohli položit prostřednictvím aplikace Sli.do. Dotazy byly směřovány především na e-shopy, technickou stránku podnikání jako je tvorba webu nebo skladové zásoby, které e-shopy zúčastněných evidují.

Po coffee breaku následovala prezentace Agáty Hrdličkové z OnlinePeople, která nastínila problematiku platů pracovníků v e-commerce, z níž například vyplynula skutečnost, že 55 % dotázaných zaměstnanců má ke svému hlavnímu pracovnímu poměru ještě menší projekt bokem, či zajímavost, že 60 % zaměstnanců z oblasti e-commerce není hodnocena skrze KPI.

I v průběhu druhého panelového diskusního bloku odpovídali speakeři na dotazy návštěvníků.  Všichni například potvrdili, že se zaměřují především na online marketing namísto offline, nebo například i to, že všichni zmínění preferují ve svém podnikání placenou formu reklam. V závěru padla otázka i na strašáka v podobě GDPR, které v tuto chvíli ze zmíněných řeší pouze Grizly, BeWooden prozatím k tomuto tématu postupně zjišťuje informace.

Důležité shrnutí na závěr – z diskuse speakerů vyplynula především jedna hlavní myšlenka, a sice že vás práce především musí bavit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: