Nový Adwords Editor 11: přehled novinek
První Adwords Editor byl Googlem vydán v roce 2006 a od této doby pomáhá se snadnější správou AdWords kampaní. 11 vydání mělo být největší aktualizací za celou dobu existence tohoto nástroje. Jaké novinky přineslo?
Nový “user freindly“ vzhled
Nejvýraznější změnou je nový vzhled. Po otevření je patrné, že se jedná o modernější a čistější rozhraní. To se skládá z pěti základních částí:
(1) Panel nástrojů;
(2) Stromová struktura kampaní;
(3) Úroveň kampaně (seznam typů);
(4) Přehled dat;
(5) Část pro editaci.
Rozmístění jednotlivých navigačních prvků zůstává oproti starému Adwords Editoru stejné. Pouze seznam typů je nově v levém postranním panelu pod strukturou vybrané kampaně. Díky této změně se lze snadněji pohybovat mezi jednotlivými kampaněmi, sestavami, klíčovými slovy či reklamami. Dvojklikem se přehled otevře v samostatném okně, čímž lze upravovat různé části kampaně najednou.
Vyskakovací okna jsou obecně hlavní doménou nového Adwords Editoru 11.
Hromadná správa účtů
Tato novinka potěší zejména marketéry a agentury. V novém editoru je možné stáhnout více účtů najednou, případně také rovnou celý MCC účet. Je proto jednoduché otevřít a spravovat více účtů najednou, ale také přesunout kampaň, sestavu nebo klíčová slova do jiného účtu. Navíc máte pomocí správce účtů pod kontrolou nejrůznějších varování, chyby a změny v jednotlivých účtech.
Nahrazení textu
Nástroj pro hromadné nahrazování textu dostal novou podobu a zasloužil si samostatné tlačítko NAHRADIT TEXT.
V levém sloupci je třeba mít zvolenou příslušnou úroveň kampaně (kampaň, sestavu, KWs, reklamy apod.), protože upravovaná pole mění právě podle toho, v jaké úrovni kampaně se pohybujeme. Pokud text nahrazujete například v reklamách, logicky si zvolte úroveň Reklamy a rozšíření. Chcete-li text nahrazovat jen v určitých reklamách, výběr je možné pomocí filtrování zúžit.
Lepší vyhledávání
Výraznou změnou prošlo také vyhledávání, které nyní nabízí mnoho vylepšených funkcí:
- Možnost zadat do vyhledávání více kritérií;
- Uložit si nastavená kritéria vyhledávání pro budoucí použití;
- Úpravy stávajícího vyhledávání (dvojklikem na konkrétní vyhledávací dotaz ho můžeme následně snadno upravit);
- Zpřesnění vyhledávání pomocí filtrů;
- Vyhledávácí zkratky (pro rychlejší vyhledávání jsou k dispozici vyhledávací zkratky. (Např. při použití “descline1:sleva” nalezneme všechny inzeráty, které v prvním řádku reklamy obsahují slovo “sleva”.) Více vyhledávacích zkratek zde.
Klávesové zkratky
Rychlejší správu kampaní umožňují nové klávesové zkratky, které jistě ocení mnoho uživatelů Adwords Editoru. Dostupných zkratek je opravdu mnoho, proto si zde uvedeme z uživatelského pohledu ty nejdůležitější:
Ctrl + Z (možnost vrácení změn)
Ctrl + R (stáhnout změny – základní rychlejší)
Ctrl + S (odeslat změny)
Ctrl + O (otevřít správce úloh)
Ctrl + I (importovat soubor)
Ctrl + [ (schválit navrhované změny)
Ctrl + ] (odmítnout navrhované změny)
Ctrl + B (změnit CPC/CPM u vybraných položek)
Samozřejmě fungují také klasické zkratky pro kopírování a vkládání (Ctrl + C, Ctrl + V). Ty se hodí zejména pro kopírování reklam a klíčových slov mezi jednotlivými kampaněmi a sestavami.
Prohlédněte si více dostupných zkratek, případně v Adwords Editoru zobrazte všechny dostupné zkratky přes Nápověda -> Zkratky.
Vícenásobný výběr
K vybírání více položek najednou, tedy reklam či klíčových slov v datovém zobrazení, navíc přibyl vícenásobný výběr kampaní nebo sestav. Jednoduše stačí stisknout Ctrl + kliknout na vybrané kampaně nebo sestavy.
Kompatibilita s Sklikem
Jakmile nový Adwords Editor 11 vyšel, všechny asi nejvíce zajímalo, jestli je kompatibilní s Sklikem. V počátcích import kampaní do Skliku nefungoval, ale v Seznamu se zavázali tuto skutečnost co nejdříve vyřešit. A ano, po sedmi dnech Seznam opravdu ohlásil import i export za funkční jak s novým, tak se starým editorem.
Jak hodnotíme změny? Líbí se nám
Když se podíváme na novou verzi Adwords Editoru jako na celek, působí z uživatelského hlediska přátelštěji než jeho starší předchůdci. Opomenout nesmíme ani celkově rychlejší a tedy i efektivnější práce s účty. Stále je však na novém editoru co zlepšovat. Například doplnění štítků nebo vylepšení PLA kampaní.
Každopádně nezapomeňte: Adwords Editor 11.0. je stále zdarma ke stažení
A jaký máte na nový editor názor vy? Podělte se s námi.
Napsat komentář