Dodali jsme novou příchuť Facebooku slovenské Tescomy
Tescoma je český výrobce kuchyňských potřeb s dlouholetou tradicí. Tento klient se na nás obrátil s přáním zlepšit komunikaci na facebookových profilech. Jejich dřívější příspěvky na Facebooku totiž získávaly jen minimální odezvu fanoušků. Jak jsme tento nedostatek vyřešili?
Potřebovali jsme vzbudit správná očekávání
Facebook slovenské Tescomy spravujeme již od roku 2019. Za tu dobu jsme stihli zapracovat na kreativě i výkonnostních kampaních.
Prioritou bylo upřesnění cílových skupin a poznání jejich očekávání. Pozornost vedla především na lidi se zájmem o vaření, kuchyni, recepty a gastronomii.
Zároveň měla komunikace promítnout samotnou vizi značky Tescoma. Ta chtěla působit jako lovebrand pro všechny milovníky velkého i malého vaření.
Produkty zrcadlily každodenní činnosti
Nejprve jsme si stanovili, jak chceme, aby Facebook na svou komunitu působil. Rozhodnutí vedlo k důrazu na probuzení emocí přes chytlavé texty a obrázky. Tato práce měla 2 fáze.
V té první jsme se zaměřili na situační příspěvky. Naše komunikace zobrazovala nádobí a doplňky přímo ze situací každodenního života. Slibovali jsme si od toho větší emoční propojení s naším publikem. Uživatelé díky tomu pochopili výhody produktů mnohem přirozeněji než u nicneříkajících produktových fotek na bílém pozadí.
Naším cílem bylo probuzení emocí u uživatelů. Toho jsme dosáhli díky situačním příspěvkům a zachováním vizuální identity SK Tescomy.
Komunikace dále kladla důraz na zachování brandové barvy – červené – na každém z vizuálů. Tu uživatelé viděli například v podobě červeného objektu přímo v obrázcích nebo alespoň červeného loga na každé fotce. Chtěli jsme, aby lidé značku na první pohled rozpoznali od konkurence a snáze si ji zapamatovali.
Naopak jsme zcela vyřadili foto koláže a animované vizuály. Podle výsledků testování vzbuzovaly minimální odezvu uživatelů.
Komunikace šla naproti chování Facebook uživatelů
Také textace příspěvků prošla úpravami. Zkrátili jsme je na potřebné minimum, aby jejich přečtení netrvalo déle než 3 vteřiny. Podle studií i testování vyšlo, že v našem případě fanoušek u postu déle nevydrží.
Delší texty jsme začaly využívat pouze u příspěvků, které komunikovaly podrobné informace o produktu, a těch není tolik.
Nezapomněli jsme ani obsah dostatečně lokalizovat do slovenštiny. Strojový překlad získává podle našich zkušeností obvykle horší ohlas a proto nám s ním pomáhala rodilá mluvčí.
Úpravy pouze ve vizuálech nestačily. Pro dobré výsledky jsme museli upravit i obsahovou část příspěvků.
Formát facebookových příspěvků také prošel změnou. Testování ukázalo, že nejlépe fungovaly klasické fotky (nikoli carousely nebo videa) s poměrem stran 1:1, které působily uživatelsky přívětivěji na desktopech i mobilních rozhraních. Příspěvky řadíme do několika tematických okruhů, kterých se držíme a pravidelně je „točíme“. Patří mezi ně například:
- produkty Tescoma,
- články na blogu,
- slevové akce.
Finálním výsledkem jsou situační fotky s jednoduchými a údernými texty, které emočně pasují přesně do naší cílové skupiny.
Přispíváme pravidelně 2krát týdně. Díky systému ZoomSphere na správu sociálních sítí je plánování obsahu i analytika uživatelsky příjemné pro nás i klienta. Co se týká ostatních aspektů stránky, rozvinuli jsme informační text v sekci „Můj příběh“ a celkově udělali prostředí profilu atraktivní.
Zvýšení organického dosahu
až o 86 %
Výsledkem bylo zvýšení návštěvnosti Facebookové stránky, vyšší dosah jednotlivých příspěvků a spokojenost klienta. A o tu nám jde především! V listopadu 2019 se nám podařilo zvýšit kontinuální nárůst fanoušků o polovinu vůči předchozím měsícům. Tento trend stále udržujeme.
A jak vypadá Tescoma SK v číslech?
- Nárůst organického reache o 86 %
- Zvýšení viral reache o 294 %
- Průměrný engagement rate na 6,20 %
- 100+ nových fanoušků měsíčně
* * *
Pokud vás čísla zaujala a potřebujete také rozjet své sociální sítě, ozvěte se nám na e-mail info@acomware.cz.
Napsat komentář