Nekonference vyhledávače zboží 2015: co je nového u srovnávačů?

nekonference-04Zástupci tuzemských srovnávačů zboží představili v minulém týdnu novinky pro letošní rok. Co nás čeká? Mimo jiné nová specifikace XML feedu pro Zboží.cz nebo zpřístupnění automatických pravidel Sklik pro všechny zdarma.

Akce se konala v Brně v prostorách klubu Leitnerka a jako nejvydařenější hodnotíme inspirativní prezentaci Pavla Šafaříka z ROI Hunter, který ukázal, že nasazení dynamických produktových kampaní na Facebook již dnes nemusí být složité. Pro e-shopy jsou však v tuto chvíli zásadnější novinky, které představila řada důležitých kanálů – mimo jiné Zboží.cz, Heureka.cz nebo Sklik.

Zboží.cz: nový XML feed

Již v červnu by měl tým Zboží.cz připravit novou specifikaci pro XML feedy. Nejzásadnější změny by se měly týkat informací o skladové dostupnosti, přidání elementu ITEM ID a také vylepšení pro párovací nástroj a možnost odlišení variant výrobků. Jisté také je, že feedy dle stávající specifikace budou nadále funkční. Milan Šmíd také na akci zmínil šanci na přidání jakési obdoby sortiment reportu z Heureka.cz, kdy se tak stane, ale zatím není jasné

Sklik: produktové kampaně z nástroje ppcHit

Sklik chystá zpřístupnění automatických pravidel v rámci Sklik pro všechny inzerenty zdarma. Produktové kampaně však zůstanou součástí odděleného nástroje ppcHIT, který bude nejspíše provozovat na subdoméně a zachová si původní podporu i pro systém AdWords.

PpcHIT se nicméně do budoucna dočká dalšího rozšíření. Jako první by měly přijít na řadu funkce pro zajištění přístupových práv na více úrovních, efektivnější algoritmus pro automatická pravidla a dynamické propisování hodnot do inzerátů bez nutnosti přepracování celého inzerátu a mazání statistik. Řeč byla také o možnosti přidání více kreativ pro jeden produkt z XML feedu. Zachována zůstane podpora feedů, podporován tedy bude jakýkoliv validní XML feed, který bude možné doplnit i o vlastní hodnoty.

Sklik také plánuje spuštění nástroje pro import remarketingových publik, což by mělo výrazně ušetřit práci při zakládání remarketingových kampaní na konkrétní produkty.

Heureka.cz: analytické přehledy a ProductAds

Heureka připravuje analytické přehledy, které nabídnou statistiky z hodnocení zákazníků v čase nebo z hodnocení nejprodávanějších produktů v kategorii a nejprodávanějších značek ve vybrané kategorii. Z důvodu bezpečnosti obsažených dat je bude provozovatelům e-shopů poskytovat ve formátu PDF. Přehledy však pro e-shopy nebudou zdarma, ceny se mají odvíjet od frekvence a rozsahu, který si určí samy e-shopy. Účelem zpoplatnění je prý především snaha pokrýt náklady na provoz z důvodu zpracování dat nástrojem třetí strany.

Řeč byla také o poměrně novém produktu Heureka ProductAds, který je zacílen hlavně na výrobce nebo dovozce zboží, kteří na Heureka.cz prodávají. Změna však ovlivní všechny e-shopy: přímo v kategorii se budou nově zobrazovat nabídky, které jsou graficky odlišeny ikonkou „HIT“, „NOVINKA“ nebo „AKCE“. Může to vcelku významně podpořit zájem o nové značky zboží, které dosud byly až daleko za nabídkami Top produktů.

Picture1

Základním požadavkem na e-shopy, který chce v tomto aukčním systému inzerovat, je prodej zboží některým z českých obchodů. Dále je třeba připravit XML feed s položkami, které budou kontrolovány ze strany Heureka.cz.

Pokud jde o plány do budoucna, v přípravě je spuštění Heureka Košíku pro slovenskou verzi Heureka.cz. Později se počítá se spuštěním agenturních účtů, které ale zatím nemají nejvyšší prioritu.

nekonference-06

nekonference-07

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: