Nejlepší copy triky: které opravdu fungují?
Článek bez chytlavého titulku nezaujme. Ale jaká slova v něm použít? A kdy článek publikovat, aby měl co největší návštěvnost? Prozradíme vám copy triky, které skutečně fungují!
Ať jste copywriter, nebo novinář, hlavním úkolem vámi připravovaného textu je oslovit čtenáře. A tak se snažíte využívat různých triků. Zkoušíte v titulku pokládat otázky, používat zajímavá slova, sázíte na číslovky a někdy se uchýlíte ke starému dobrému sexu, který přeci prodává, no ne? Zaručených copy triků je zkrátka mnoho.
Publikujte (nejen) v pondělí dopoledne
Po víkendu se lidem pracovat nechce. Tento fakt potvrzuje už naše dřívější studie nákupního chování, která odhalila, že nejvíce nákupů lidé uskuteční v pondělí kolem 11. hodin. S publikací článků je to vlastně hodně obdobné: nejlepších výsledků dosahují články publikované v úterý ráno. Překvapivě funguje také odpolední patnáctá hodina. Při ranní a odpolední kávě jsou lidé nejspíš nejlépe naladěni na reklamní obsah.
A jaké jsou naše zkušenosti, pokud vezmeme v potaz obě konstanty – tedy dny v týdnu i čas publikace? Největší návštěvnost dlouhodobě přinášejí články publikované od pondělí do středy v devět hodin ráno. Naopak nejméně vhodnou dobou k publikaci je (nepřekvapivě) páteční odpoledne.
Magická slova, která fungují na každého
Novinky, TOP, trendy, sleva, ověřený, prověřený… Existují slova, která se v marketingových textech skloňují ve všech pádech. Myslíme si, že na čtenáře fungují jako zaklínadlo, protože na slevy přece slyší každý a sex prodává. To jsou přeci známé věci!
Pokud jde o úspěšnost titulků, se slevou to není tak žhavé, čtenáře snáze oslovíte slovy jako unikátní nebo exkluzivní. Do podobné kategorie patří i revoluce nebo přívlastky, které jsou obecně pozitivní – například slova fantastické nebo luxus. Přeci jen – kdo by se nechtěl mít fantasticky nebo žít ve větším luxusu, že?
Otázka v titulku? Ale kdeže!
Mnoho PR článků na nás útočí chytlavou otázkou v názvu, na níž má samotný text odpovědět. Podobné je to s takzvanými listables – články, které avizují očíslovaný seznam a typicky určitý počet rad, tipů či doporučení: „10 důvodů, proč jsou psi lepší než kočky“, „7 příkladů, jak přitáhnout pozornost čtenáře“ nebo „30 věcí, které musíte stihnout do 30“ a podobně.
A jaká je naše zkušenost s těmito copy triky? Otázky nejsou žádné terno – mohou přinášet decentní návštěvnost, ale při hledání atraktivního titulku je potřeba myslet také na jeho odvrácenou tvář (opravdu obsahuje samotný článek přesně to, co otázka slibuje?). Číslice v titulku oproti tomu fungují lépe. Proto radíme: nebojte se jich.
Shrnutí – jaké triky vám skutečně pomohou?
Pojďme si tedy shrnout, jaké copy triky vám podle nás skutečně pomohou vylepšit vámi připravované texty:
- Publikujte na začátku týdne v dopoledních hodinách – Pravděpodobně tím získáte největší pozornost i návštěvnost svého článku.
- Pište delší a konkrétnější titulky – Používejte texty, které nejsou zavádějící a přímo avizují, co v článku najdete. Fungují, a navíc neriskujete, že se čtenář bude cítit podvedený.
- Nepoužívejte otázky v titulku – Nám se zkrátka dlouhodobě neosvědčily.
- Zaručený trik s číslicí v titulku funguje – Lákat čtenáře na určitý počet tipů, triků nebo rad je stále osvědčený způsob, jak ho přesvědčit k přečtení článku. Ale existují lepší.
- Nejúspěšnější titulky obsahují slova jako unikátní, revoluce nebo luxus – Je to tak. Vyzkoušejte je a dáte nám za pravdu!
Máte jiné zkušenosti nebo další zajímavé copy triky? Podělte se o ně v diskusi pod článkem, nejlepší tip odměníme malým dárkem!
-OB-
No vidíte. Píšete nepoužívat v titulku článku otázku a přitom ji tam sama máte 🙂