Marketing Festival 2017 očima ACOMWARE

Pátek 10. listopadu byl pro část ACOMWARE týmu ve znamení Marketing festivalu, letos výjimečně na pražském Vyšehradu. Jak jsme si včerejší akci užili a co jsme si z ní odnesli, si pro vás v krátkém souhrnu připravil Jindra.

V den D jsme se rozhodli překvapit naše kolegy, kterých se zúčastnilo úctyhodných osmnáct. Proto jsme si pro ně připravili wake-up akci u metra Vyšehrad, kde jsme rozdávali energetické nápoje Big Shock. Vzhledem k tomu, že nás náš partner, společnost Al-Namura, překvapil pěknou náloží Big Shocků, rozhodli jsme se, že je rozdáme i náhodným kolemjdoucím, kteří mířili zejména na Marketing festival. Díky tomu jsme po ránu vykouzlili mnoho úsměvů a poděkování na tvářích všech, kteří si od nás “Energii na dnešní akci” vzali.

 

Po této super rychlé akci jsme se s několika kolegy přesunuli na samotný Marketing festival. Úvodní, hrozivě vypadají fronta, byla v poměrně krátkém čase překonána a my jsme si tak začali naplno užívat benefity Marketing festivalu. Kromě networkingu a dobré kávy nás čekaly výhody typu sleva 30% na tituly z oblíbeného Jan Melvil Publishing.

Zahájení se ujal duchovní otec Marketing festivalu, Jindřích Fáborský. Následně se slova chopil Cyrrus Shephard, moderátor celé akce.

Prvním spíkrem byl můj oblíbenec, Cyrrusův kolega z MOZ, Rand Fishkin. Tématem jeho prezentace byla do praxe převedená informace o důležitosti měření všech kanálů (včetně těch těžko měřitelných), což je náš dlouhodobý cíl i v ACW, ale hlavně to, že je dobré neinvestovat pouze do kanálů s krátkodobě pozitivním ROI efektem. Na vlastním příkladu ukazoval content marketing, který mu v roce 2008 generoval minimum trafficu a dnes patří mezi ty nejzajímavější. V další části Rand ukázal praktické tipy, jak se dá prorazit v organickém vyhledávání na Google i v kategoriích, které jsou na první pohled neperspektivní. Za mě velmi inspirativní přednáška s hodně tipy, které se dají převést do praxe.

 

Následovala Kim Goodwin a její prezentace Right Research, Right Value. Kim nemá ráda outsourcing výzkumu a přirovnává ho k outsourcingu dovolené. S tím se nedá než souhlasit. Zároveň upozorňovala, že již mezi 6-20 účastníky výzkumu lze vypozorovat vzorce chování, což je určitě zajímavá zpráva pro všechny milovníky obřích vzorků respondentů.

Druhý dopolední blok otevíral Joe Wade s prezentací nejen o virálních videích. Postaral se asi o nejemotivnější okamžik festivalu, kdy po shlédnutí videa Most Shocking Second a Day Video zavládlo v sále naprosto hrobové, několik vteřin trvající ticho.

A před obědem přišla stěžejní chvíle a očekávaný keynote speaker, jedna z největších postav světového marketingu, Avinash Kaushik. Ten kdo si myslel, že jeho prezentace, resp. téma AI a Machine Learning, nebude pro marketéry tak zajímavé, se určitě spletl. Kaushik se nedá popsat, Kaushik se musí vidět. Rád bych vyzdvihl, že jeho přednáška nebyla jen zreplikování stávající prezentace, ale zaměřil se i na český trh a ukázky nešvarů. Zároveň zmiňoval neopomenutelnou roli Seznamu, který staví, vzhledem k majoritnímu postavení Google, Českou republiku do role specifického trhu.

Po obědě nastoupil Bob Hoffman se svou přednáškou o marketérech a zákaznících. Doprovodil ji zajímavými čísly, z nichž některá beru s lehkou rezervou. Jeho zásadní sdělení, se kterým se ale plně ztotožňuji, bylo, že reklamní průmysl cílí hlavně na teenagery, millenials apod., ale na poměrně výrazně bonitní skupinu ve věku 50+ se neoprávněně zapomíná.

Další prezentace Shailina Dhara a Praneeta Sharma obsahovala mimo jiné šokující zjištění, že i přes velké investice do obrany pro Ad Fraudu, se kvůli němu ročně ztratí 8,2 miliardy dolarů a další 4,1 miliardy dolarů zmizí v návštěvnosti botů.

Poslední odpolední blok zahájil Dr. Bradley Vines s neuromarketingovým rozborem neoblíbenější Super Bowl 2016 reklamy Puppet, Monkey, Baby od Mountain Dew. Nejzajímavější byla pasáž o kreativě, kterou Nielsen vyhodnotil jako jasně nejúspěšnější element, který nás motivuje k nákupu. Tato zpráva potěšila jistě i členy našeho relativně čerstvě vzniklého oddělení kreativy.

Filip Podstavec, jediný český speaker a zakladatel oblíbeného nástroje Marketing Miner (který v Acomware také používáme), se následně ponořil do návštěvnosti botů a ukázky nástrojů a tipů pro analýzu logů.

Celý nabitý den uzavíral další z mých oblíbenců, Oli Gardner z Unbounce. Připravil si pro účastníky prezentaci na téma Data Driven Design, ve které poukazoval zejména na kooperaci marketérů, designérů a copíků ve světle chování uživatelů na webu. Díky jeho měření, vyhodnocování a aplikaci změn lze budovat funkční webové projekty.

Marketing festival je za námi. Myslím, že se velmi povedl a rozhodně naplnil má očekávání. Těším se na zaslané prezentace i možnost aplikování zajímavých myšlenek a tipů do praxe u nás v Acomware.

Tak za rok opět na viděnou!

Jindra

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: