Lékárna.cz: Kvalitní e-shop dělá kvalitní logistika

clanek-hrstka-videoProč je Lékárna.cz tak úspěšná a co považuje Pavel Hrstka za její nejsilnější stránku? Jaká je budoucnost segmentu zdraví a krásy v onlinu a můžeme se zde dočkat prodeje léků na předpis? Vedle vyvrovnání se s těžkou situací kvůli zastavení PPC kampaní na Googlu odpovídá Pavel Hrstka ve videorozhovoru i na tyto otázky.


Co se vám u e-shopu Lékárna.cz podařilo v loňském roce?
V loňském roce jsme se rozhodli zapracovat na efektivitě – ziskovost e-shopu jsme oproti roku 2012 zdvojnásobili.To považuji za perfektní práci.

Je to asi rok, co se začalo proslýchat, že vás Google zabanoval – zakázal vám další inzerci v reklamní síti Google Adwords. Jak to tehdy bylo?
Prodáváte zboží zákazníkům a najednou vám přijde od Googlu e-mail, že vám navěky zastavují PPC kampaně. Ty v té době tvořily necelých 25 % našeho byznysu. Když poté sedíte a díváte se, že stejné reklamy konkurenci jedou a my jsme kvůli tomu byli zabanováni, je to šílený pocit.

Čím jste výpadek z PPC nahradili?
Google je dominantní vyhledávač a pokud chcete růst, jeho návštěvnost potřebujete. To znamená, že jsme se primárně začali soustředit na organické vyhledávání, kde jsme po roce v porovnání s PPC na skoro stejných číslech. A poté je to samozřejmě o loajalitě zákazníků, o práci s nimi a s jejich potřebami.

Nezvažovali jste, že byste PPC stopli úplně? Je vůbec možné, aby se bez nich dnešní shop obešel?
Zvažovali jsme i vypnutí Skliku. U Google jsme dokázali výpadek z PPC nahradit jinými aktivitami, které jsou efektivnější, což byla velmi silná motivace. A otázka, zda dnes někdo může fungovat bez PPC kampaní? Já bych řekl, že ano.

Proč je Lékárna.cz podle vás tak úspěšná?
Jsem pyšný na naši logistiku. Jsem již několik let přesvědčen, že kvalitní e-shop dělá kvalitní logistika. Máme promile nevyzvednutých zásilek, což ukazuje na naši dobrou práci se zákazníkem. Když k nám někdo chce zavolat, dovolá se. My ale nečekáme a cíleně zákazníky kontaktujeme. Naši zákazníci jsou tímto proaktivním přístupem nadšeni.

Jaká je budoucnost Hrstkovy Lékárny?
Chceme pokračovat v efektivitě našeho provozu, což vidíme jako zásadní na cestě k vybudování ekonomicky úspěšné firmy. Je to naše hlavní vize. I nadále chceme podporovat osobní odběry, které momentálně dělají 40 % tržeb. Jsem přesvědčený o tom, že segment zdraví a krásy čeká boom. V článku na Lupě jsem ho predikoval už asi před pěti lety, ale mýlil jsem se a jde to výrazně pomaleji.

Celý segment ale má stále velký potenciál. Když se ptám lidí na ulici, zda lidé nakupují léky přes internet, stále více jak polovina mi odpovídá: „A to jde?“. Mým odhadem je, že do dvou let – možná i dříve – bychom se mohli dočkat léků na předpis zásilkovým způsobem.

Přečtěte si více informací o projektu – Projekt Eshopista přináší příběhy úspěšných internetových podnikatelů a přijďte na první mítink s Pavlem Hrstkou, který se uskuteční už 24. dubna.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *