3 tipy, které mohou pomoci vašemu byznysu během koronaviru

Nedávno jsme pro jednoho klienta připravovali tipy, na co pamatovat během pandemie covid-19. Příprava zahrnovala i přehled, jak různé firmy reagovaly na vzniklá opatření. Nemile nás překvapilo, kolik z nich situaci podceňuje i přes velký mediální tlak okolo koronaviru. Přečtěte si blíže, co byste v těchto dnech určitě neměli zanedbat.

1) Přizpůsobte obsah na webu aktuálním opatřením

Často se měnící vládní opatření vzbuzují v lidech zmatek. Připočtěte si k tomu řadu protichůdných předpovědí budoucího stavu včetně dezinformací a dojde vám složitost jejich situace.

Právě v těchto dobách proto vaši zákazníci ocení jednoznačnost vaší komunikace. Měla by jim přesně sdělit informace, které potřebují. Web by jim měl jednoznačně říci například:

  • Jsou pobočky otevřené? S omezením? 
  • Nestíháte vyrábět a dodávat zboží? 
  • Doba čekání na call centrech vzrostla? 
  • Prodloužila se doba dodání zboží?
  • Případně, co konkrétně se vzhledem ke covidu u vás změnilo.

Záleží na vás, jakou formu zvolíte. Mezi nejvyužívanější patří:

Notifikace – příklad Generali

Acomware-blog-covid-19-ukazka-notifikace-generali

 

Infolišta – příklad Airbank

Acomware-blog-airbank-web-koronavirus-komunikace
 

Infobanner – příklad ČEZ

Acomware-blog-covid-19-ukazka-banner-cez
 

Samostatná Covid-19 stránka – příklad Komerční banka

Acomware-blog-covid-19-ukazka-landing-page-komercni-banka

Nedá se jednoznačně říct, která z variant je nejvhodnější. Vždy záleží na vašich možnostech a situaci. Podstatné je, aby zákazníci získali rychle a na první dobrou přehled o vašem postoji a aktuálním stavu. Jinak například hrozí, že budou vaši provozovnu zbytečně navštěvovat i v případě, že máte zavřeno.

2) Aktualizujte včas informace o všech svých pobočkách a prodejnách 

Vládní opatření nutí firmy, aby rychle přizpůsobovaly otevírací dobu či nabídku svých provozoven. V opačném případě hrozí porušení nařízení či zmatení zákazníků.

Jednotnost informací o firmě napříč různými weby vyhodnocují i vyhledávače. Jejich roboti pravidelně prochází správnost a relevanci informací. Zjednodušeně platí, že čím konzistentnější jste, tím častěji vás vyhledávače mohou upřednostňovat oproti jiným firmám.

Problém je, že když využíváte více poboček, zabere editace jednotlivých záznamů v Google Moje firma a na dalších webech spoustu času. I proto tohle některé firmy odsouvají. Oni to zákazníci přece nějak zjistí. To ano. Ale často až pozdě.

Klientům proto pomáháme řešit tento problém pomocí skvělého nástroje MEXT. Dovolí vám na jednom místě během chvíle nejen rychle aktualizovat informace o všech pobočkách, ale i monitorovat uživatelské recenze a včas na ně reagovat. 

3) Hledejte příležitosti optimalizace firemních nákladů

Aktuální dění vede řadu společností ke snižování firemních nákladů. Začíná to omezováním benefitů, pokračuje snížením frekvence interních kurzů nebo četnosti úklidu. V krajním případě to končí snížením počtu pracovních míst.

Některé firmy zašly se situací až tak daleko, že svým škrtáním snížily také kvalitu produktů nebo služeb. To ale podle nás není dlouhodobě udržitelná cesta. Pokud například snížíte náklady na obalové materiály, krátkodobě sice ušetříte, ale dlouhodobě zvýšíte riziko poškození produktu. Čímž hrozí, že zákazníkům častěji doručíte poškozené zboží.

Přesto existují snadno přehlédnutelné příležitosti, které mohou výrazně přispět k ušetření, aniž by váš byznys příliš utrpěl. Jedním z nich jsou například platební brány nebo platební terminály. Výběrem vhodného partnera můžete ušetřit klidně desítky až stovky tisíc korun ročně. Proto klientům doporučujeme, aby si udělali přehled o možnostech, které trh nabízí. Případně jim sami nabízíme zpracování auditu platebních řešení zdarma.

***

Zaujala vás některá z možností a chtěli byste o ní vědět více? Napište nám. Rádi vám ji přiblížíme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: