6 zásadních věcí ze světa PPC, které jsme se dozvěděli na PPCEE, a vy byste měli taky

Spolu s dalšími dvěma stovkami (nejen) PPC nadšenců jsme se sešli na bratislavské konferenci PPCEE, kde jsme získali odpovědi na spoustu zapeklitých otázek, které hýbou světem ovládaným platbou za proklik. Co zásadního jsme zjistili a bude se to hodit i vám?

1) Jak šetřit náklady na brandových kampaních

Andrej Salner, zakladatel slovenské digitální agentury Basta digital, si položil odvěkou otázku, jestli máme biddovat na brandová klíčová slova, nebo ne, protože průměrná CPC brandových klíčových slov roste. Brandová kampaň by měla být zapnutá vždy ve 2 případech: 

  1. Cílí na nás konkurence.
  2. Konkurence se zobrazuje ve výsledku vyhledávání před námi.

Pokud nenastane ani jedna z těchto situací, utrácíte rozpočet zbytečně. Jak ale poznat, kdy se to stane?

V Basta digital vyvinuli script, který to udělá za vás. Využívá API DataforSEO na kontrolu výsledků vyhledávání a umí pracovat s geografickým cílením. Testování ukázalo, že se placená návštěva převedla do organické a mezinárodnímu klientovi to ušetřilo až 1 500 eur měsíčně. Ponaučení je jak z bajky: Stačí vám jeden dobrý programátor, který vykouzlí 500řádkový kód, a problém si vyřešíte sami…

Acomware-ppc-brand-keyword-spend-on-google-jumps-PPCEE-example

 

2) Víme, co dokáže z nejhoršího účtu udělat ten nejlepší

Spoluzakladatel maďarské agentury Growww Digital Szabó László na konferenci mluvil pro změnu o výsledcích auditovacího nástroje ROIminer. Ten si v Lászlóvě týmu vytvořili sami. Audituje výkon Google Ads i facebookových účtů a můžete ho zdarma vyzkoušet i vy. S jeho pomocí Maďaři zkoumali mimo jiné přes 100 účtů v zemích Visegrádské čtyřky, a přišli na to, že rozdíly mezi nejhoršími a nejlepšími účty jsou v:

  • Smart Bidding (nejlepší účty měly až 40 % kampaní s tROAS a tCPA)
  • Klíčových slovech (v nejlepších účtech bylo více klíčových slov, hlavně v přesné a modifikované shodě) 
  • Textových inzerátech (nejlepší účty měly lepší ETA a RSA inzeráty)

U Facebooku byly rozdíly následovné:

  • Špatné účty měly nesprávně zvolenou biddovací strategii.
  • Nejlepší oproti tomu využívaly všechny dostupné formáty…
  • …a měly lepší skóre relevance.

Určitě vás zajímá, kdo ze zemí na tom byl nejlépe. Nápověda: My Češi ne. Medián celkového skóre zemí byl: Maďarsko (62 %), ČR (57 %), Slovensko a Polsko (56 %).

A Lászlóva rada na závěr? Automatizujte kampaně. Tomu se věnoval i Adam Šilhan, marketingový ředitel z brněnské agentury Igloonet, podle něhož je dnes namísto Bloomartyho systému trendem jedna kampaň, která sbírá data pro smart bidding.

3) Segmentujte publika

A rady sypali z rukávy i Češi. Třeba Daniel Kafka, spolumajitel české agentury Fragile, nám poradil, abychom při tvorbě remarketingových publik brali v potaz bounce rate a průměrnou dobu návštěvy. Například publika s návštěvníky, kteří byli na stránce déle než 30 vteřin, měla podle testů lepší výkon. A to i v případě Skliku, kde stačí jen upravit konverzní kód. Dobu návštěvy navíc máme měřit pomocí GTM time triggeru, nikoli Google Analytics. A to platí i u měřených událostí na Facebooku.

4) Jak donutit Ježíška, aby přinesl víc klikacích dárků?

Regine Hemre z norské agentury Synlighet se v Bratislavě zaměřila na to, jak zlepšit výkon v období Vánoc. Její recept je sice složitější než ten na vosí hnízda, ale stojí za to:

  • Využívejte Discovery Ads, které sice mají slabší reach, ale jsou levnější než display ads. V Norsku je testovali na 15 klientech a ukázalo se, že uživatelé, co pravidelně konvertují z displaye, měli nárůst prodeje o 33 % a zároveň se o 46 % snížila CPA. Nekonvertující jedinci přinesli zvýšení prodeje o neskutečných 305 %. Regine doporučuje vyhodnocovat Discovery ads v Google Ads, protože Google Analytics počítá s cross channel. A co dál?
  • Používejte vlastní publika. Snažte se v nich mít minimálně 15 signálů (např. klíčová slova, URL produktů a URL zájmových blogů).
  • Uvědomte si, že v displeji záleží 75 % výkonu na kreativě.
  • Nezapomeňte používat podobná publika a segmentujte ta remarketingová. Mrkněte na příklad:

Acomware-list-example-PPCEE-example

5) Budoucnost je ve feedu

Kdo jiný by měl vědět víc o datech, která PPCčkaři vzývají, než Google? Dalibor Klíč, Industry Manager Googlu pro oblast eCommerce, u sousedů prezentoval o tom, kde hledat příležitosti k růstu v kampaních zaměřených na výkonnostní marketing. V Googlu podrobili analýze osm největších účtů v Česku a na Slovensku, s nimiž pracují. Zjistili, že 75 % všech konverzí pochází z kampaní s feedem:

Acomware-feed-based-campaign-PPCEE-konference

Jak tedy s feedem pracovat?

  • V první řadě s ním pracujte!
  • Vytvořte podmínky pro rychlou a efektivní správu feedů.
  • Testuje A/B obsah feedu (změňte názvy produktu, obrázky a popis).
  • Reportujte obchodní metriky reprezentující cíl společnosti (posílejte marži do Google Ads).

6) U Drákuly jedině přes desktop

A perlička na závěr. Chystá se vaše firma nebo agentura expandovat na rumunský trh? Pak si vezměte k srdci radu zkušené rodačky Aliny Tutulanové, která je PPC Export Team Leader CEE týmu v agentuře ui42. Pokud budete expandovat na rumunský trh, nezapomeňte snížit nabídky pro mobilní zařízení, protože Rumuni více konvertují z jejich pohledu bezpečnějšího desktopu a mobil využívají hlavně k prohlížení v dopravních zácpách. Navíc jsou specifičtí v tom, že nakupují po celou dobu Vánoc, a to i po Štědrém dnu. Asi si umí svátky klidu a míru náležitě vychutnat…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: