Komentář: Spuštění e-shopu DM drogerie pomůže všem

Věčná otázka, zda vstup silného hráče na e-commerce trh pohřbí jeho menší konkurenty, se v případě nového e-shopu DM drogerie zdá trochu zbytečná. Nákup drogerie na internetu si zatím vyzkoušela jen malá skupina potenciálních zákazníků, takže silní hráči jako právě DM drogerie nebo Teta pomohou k novým prodejům nejen sobě, ale také konkurenci

Přitom se může zdát, že první e-shop od DM drogerie dokonce v některých parametrech se specializovanými e-shopy prohrává. Slibuje dopravu do 2–3 dnů, přičemž konkurence ji zvládá ještě ve stejný den a často i o víkendech. Zásadní je i otázka ceny zboží. Z praxe víme, že u drogerie jsou zákazníci velmi citliví na cenu a například Ageo je dnes nejen levné, ale i agresivní při získávání zákazníků.

Výhody DM jsou zřejmé. Známost značky, šíře sortimentu nebo třeba vlastní produkty jsou důvodem, proč jí mnozí zákazníci zůstanou věrní. Škoda jen, že DM v českém e-shopu nenabízí servis a komfort, který dopřává rakouským zákazníkům. Neumožňuje například použít active beauty kartu a využívat věrnostní body, což je poměrně zásadní prvek jejího marketingu. Chybí také doručení nákupu na prodejnu. Pravdou ale je, že u drogerie jakožto rychloobrátkového zboží je motivace pro vyzvednutí právě v kamenném obchodě velmi nízká. Ostatně proto tuto službu neplánuje ani konkurenční Teta.

 

Porovnání e-shopu DM drogerie v ČR a Rakousku
 

Česká republika

 

Doručení do 2–3 dnů, bez možnosti příplatku nebo zrychlení dopravy.

Vrácení do 14 dní na prodejnu, okamžité vrácení peněz.

Chybí objednání na prodejnu.

 

 

 

 

Rakousko

 

Možnost doručit na pobočku.

Propojení se zákaznickým kontem.

Doručení 2–5 dní za 4 €, od 45 € zdarma.

Doručení druhý den 11 €.

Doporučení produktů.

Akce v košíku.

Možnost poslat si zboží na pobočku, i když nejsem z Rakouska.

 

Kladu si otázku, zda DM drogerie nespustila svůj e-shop tak trochu předčasně, možná dokonce kvůli tlaku konkurence (Teta ho plánuje mít v průběhu několika týdnů, jak zaznělo na letošním Retail Summit). Z uživatelského pohledu totiž nenabízí příliš propracované řešení, a tak trochu připomíná hybrid mezi standardní webovou prezentací a prodejním nástrojem. V pozici zákazníka si totiž všimnete některých absurdit, jako je třeba nutnost vyplnit své datum narození.

 

Úvodní strana e-shopu DM

Úvodní strana e-shopu DM

Zákazníci si online e-shop pravděpodobně vyhlédnou jako dobrou cestu pro nákupy těžšího, objemnějšího zboží. DM je chce lákat též tím, že některé zboží nepůjde v kamenném obchodě koupit. Přesto není jasné, jak moc si DM drogerie přeje právě to, aby se její zákazníci naučili nakupovat na internetu. Není to tak dávno, co firma investovala do přestavby kamenných prodejen, a absence některých služeb i nastavení dopravy naznačuje, že e-shop je pro ni spíše doplňkem.

Až čas ukáže, jestli zmíněné nedostatky vadí. Zatím se domnívám, že vstup DM drogerie nebo dalších konkurentů do online spíš celému trhu pomůže a nikdo na něm nebude výrazně tratit. Hráči jako Ageo, Rohlik nebo Alza, která si drogerii určila za jeden z důležitých doplňkových sortimentů, jsou napřed z hlediska ceny a kvality služeb, což určitě osloví nemalou skupinu zákazníků.

 

Jaký e-shop plánuje konkurenční Teta?

 

  • Spuštění v nejbližších týdnech.
  • Doručení zboží přes GLS a Českou poštu (poskytne možnost víkendového doručení na některých místech v ČR).
  • Podobně rychlá doprava (2–3 dny).
  • Doprava od 1000 Kč zdarma, cena při menším nákupu není známá.
  • E-shop bude propojen na Teta klub.
  • Letos očekává podíl e-shopu na obratu v řádech jednotek procent, do 7 let pak bude tvořit 25–30 % všech tržeb.

Celkem 1 komentář k článku

  1. Bylo to zmíněno v článku – nastavení dopravy, ale konkrétně absence doručení zdarma “nad” a také cena poštovného dle počtu doručených krabic (50,- za každou doručenou krabici), je dost velkým důvodem pátrat po jiném eshopu. V kombinaci s chybějícím věrnostním programem na eshopu je to dost demotivující.
    Jediným “držákem” DM tak zůstávají vlastní produkty a každopádně velké PLUS a to je prvenství – 1.velký kamenný drogista online!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *