Kam kráčí e-mailová komunikace? Silverpop Amplify 2013 EMEA

238-sil-amplify201318. června 2013 se sjelo na 400 markétérů z celé Evropy do British Film Institute na SouthBank v Londýně na setkání Silverpop Amplify EMEA 2013.

Keynote akce, která se koná již několik let, znělo Get personal – building a better return on relationship.  I další přednášky akcentovaly především (budování a) využití znalostí, které mají marketéři o zákaznících, včetně využití na webu – v komunikaci nebo v mobilních aplikacích.

Většina z prezentovaných trendů či případovek je sympatická, srozumitelná, logická a na první pohled ne příliš složitá. Využití pokročilých marketingových technik za podpory špičkové technologie se v zahraničí rozvíjí, v Česku je ale spíše zanedbáváno. Zatímco v USA nebo Velké Británii se preferuje naprosto personifikovaná komunikace napříč různými zařízeními, v ČR je to jev téměř neviditelný a stále dominují propagační emaily, které zákazníky nijak nemotivují a které zákazníci na oplátku ignorují.

get-personal

Get personal – Bill Nussey a Bryan Brown

CEO Silverpop Bill Nussey zdůraznil zaměření komunikace na každého jednoho zákazníka, nikoliv na segmenty. S tím souvisí i aktualizace produktu Engage, kde přibyly nové platformy Universal behaviors a Behavioral insights. Důležité je sledovat maximum informací o zákazníkovi, mít je v CRM propojeném se Silverpop Engage a uvažovat vícekanálově.

Ukázka věrnostního systému a gamifikace ukázala na příkladu e-shopu s pralinkami možnost zaslat upozornění na nedokončenou objednávku v mobilní appce pro iPhone.

20130618_101112_resize

Zároveň bylo ukázáno rozšíření Silverpopu o partnerské aplikace, např. Argyle Social sleduje tweety zákazníka a umožní posílat emaily, které mu pomůžou řešit jeho situaci. Skvělou pozorností na závěr bylo při odchodu ze sálu rozdávání pralinek.

 

Engage in Action – Know the score: how to implement a scoring and segmentation strategy – Jeff Dernavich

Jeff představil způsoby využití scoringu – lead management, scoring neaktivity, věrnostní scoring, vyplnění profilu a gamifikace. Základem je sesbírat maximum demografických údajů včetně social-sign in dat a vytvořit preferenční centrum. Poté se již dají bez problémů tvořit scoringové modely omezené jen fantazií marketéra.

20130618_111639_resize

Přednáška partnera Optimove – Customer retention lab: Scientific Marketing – Pini Yakuel

CEO firmy Optimove se zaměřil na analýzu zákazníku ve smyslu tvorby věrnostních programů a prvků. Pini definoval 4 základní body:

1) Start with a single customer view

2) Discover customer persons

3) Create customized retention campaigns for each person

4) Treat every campaign as a marketing experiment

Systém Optimove disponuje prediktivní mikrosegmentací, díky které se pak upravují i emailové kampaně. Dle případovky 24option.com může vzrůst open rate kampaní o 70 %, CTR o 45 % a počet zákazníků o 30 %.

20130618_114807_resize

Přednáška partnera Episerver – The digital marketing ekosystem: greater integration = greater insights – Maria Wasign + Peter Yeung

Motto přednášky zní, že důležitější je sledovat cesty uživatelů po webu než na kanály návštěvnosti. Web se neustále přizpůsobuje chování návštěvníků a zároveň se přenáší informace z webu do Silvepop Engage a Salesforce.com. Demo bylo ukázáno na Silverpop.com. Jednoduchá a zajímavá funkce je, že se vás web zeptá na jméno a potom na pár detailů a přizpůsobí se vašim preferencím.

7 ideas to implement when you get back to the office – Loren McDonald

Pro nás nejlepší přednáška, Loren ukázal 7 doporučovaných taktik v novém pohledu.

Co využít místo popup okna pop over a hrát si s jeho umístěním? Výkon se dá zvýšit o stovky procent. Co klasický welcome proces rozložit do dynamických mailů, které zohlední chování návštěvníka? Kampaň na opuštěný košík přinesla T.M. Lewin za rok 2012 přes 615 000 liber. V objednávkách nad 90 liber vkládají automaticky 10% slevu. Do 90 liber žádná sleva v připomínce košíku není. Další rada zní: soustřeďte se na včasnou aktivaci spíše než na reaktivaci – reaktivace je úspěšná pro 1-2 % neaktivních, nejlepší mají 5-8 %.

20130618_155905_resize

Leveraging Engage for Gamification and Loyalty – Jason Brett

Jak využít gamifikační prvky pro vyšší loajalitu zákazníků nebo i aktivaci představil na závěr Jason Brett. V zásadě se využívají tři prvky Engage – dynamický obsah, scoring a programy. Využít se dají points, achievement, quests and challenges and reward schedule.

Celkové hodnocení konference

Zajímavé prostory, naprosto profesionální řečníci, prostor pro dotazy a pohotové odpovědi, vysoká úroveň znalostí a hlavně inspirace a partnerské přednášky bez sebeprezentace.

Twitter

Přehled tweetů z konference je pod hashtagem #spop13. Výběr nejlepších tweetů je pak na http://storify.com/ActionRocket/spop – obsahuje i přednášky nepopsané výše.

V případě zájmu o inteligentní emailovou komunikaci s nástrojem Silverpop Engage nás můžete kontaktovat níže nebo sledujte náš Twitter kanál @InteligentEmail.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: