Jak se vidí české e-shopy?
Podle statistických čísel se českým e-shopů daří – e‑commerce vloni vykázala růst 15 %. Jak však úspěch vnímají samotné e-shopy? Na základě našeho průzkumu mezi českými e-shopy jsme zjistili, jak internetoví obchodníci hodnotí minulý rok a co čekají od toho letošního.
Studii jsme vypracovali na základě průzkumu mezi 403 českými e-shopy. Předmětem našeho zájmu byl vývoj obratu, investic do marketingu a určitá sebereflexe, co se týče úspěchu a možného vývoje.
Nejzajímavější data
- Ačkoliv e-shopy stále nejvíce investují do SEO a PPC reklamy, zvyšuje se stále jejich zájem o práci s vlastním zákazníkem. Investice do PPC klesají, suma vložená do emailingu i další práce se zákazníky se navyšuje.
- Největším strašákem pro celý online trh je bezpochyby tlak na snižování cen. Obává se jej více než polovina internetových obchodů.
- Technologie se posouvají vpřed a e-shopy jsou si toho vědomy. Za největší loňský úspěch proto považuje více než pětina z nich zlepšení svých technologií.
- Internet se stává stále více konkurenčním prostředím, i proto bude více než polovina e-shopů celkové investice tento rok navyšovat.
Přihlaste se k odběru novinek a stáhněte si studii zdarma.
Napsat komentář