Jak má vypadat transakční email: shrnutí objednávky
Před časem jsme vám v testu transakčních emailů slíbili, že připravíme vzhled ideálního transakční emailu. Sliby se mají plnit – v dnešním článku si můžete mimo jiné stáhnout wireframe shrnutí objednávky.
Rekapitulace: jaké transakční emaily existují
Na začátku nejdříve dovolte krátkou rekapitulaci. Oblast transakčních emailů zahrnuje poměrně širokou komunikaci mezi vámi a zákazníkem:
- Shrnutí objednávky a její potvrzení
- Potvrzení o přijetí platby
- Informace o expedici / osobním odběru
- Omluvné a specifické emaily
Prvnímu bodu (shrnutí objednávky) se budeme detailně věnovat v dalších pasážích článku. Jeho účel je přitom jasný – informovat zákazníka o proběhlé transakci. 2. email potvrzení o přijetí platby informuje především o stavu objednávky, obsahuje především informace o úhradě a datum expedice zboží.
Ve 3. emailu informace o expedici / osobním odběru by měl zákazník obdržet zprávu, že zboží bylo předáno dopravci. Pokud se jedná o osobní odběr, nesmíme zapomenout na detailní informace o možnosti vyzvednutí – otevírací doba, adresa, je-li potřeba znát číslo objednávky, nebo jestli si objednávku musí kupující vyzvednout osobně. Je také nezbytně nutné přidat kontakt na přepravce a přesné možnosti vyzvednutí zboží. Neměly by chybět ani informace o způsobu transakce.
Když se něco nevydaří
Co si představit pod omluvnými a specifickými transakčními emaily? Může se stát, že zboží bude dodáno později, nebo že se vyprodalo. V takových případech je nutné zákazníka informovat, zda bude zboží k dispozici jindy, nebo jakým způsobem může svou objednávku zrušit.
Dalšími specifickými emaily může být komunikace o neuhrazené objednávce, vráceném zboží do 14 dní či o způsobu případné reklamace.
Nejdůležitější prvky u shrnutí objednávky
Pojďme se ale blíže zaměřit na první bod – shrnutí objednávky. V jeho případě nezapomínejte na odpovídající předmět emailu. Měl by být jednoduchý a pochopitelný, zákazník musí na první pohled pochopit účel emailu. Do předmětu můžete přidat také číslo objednávky.
Pokud jde o tělo emailu, nejdůležitějšími prvky tohoto shrnutí jsou:
- Poděkování za uskutečněnou objednávku
- Krátký úvodní text
- Datum a čas přijetí objednávky
- Zvolený způsob dopravy a platby, informace o předpokládaném dni expedice/doručení
- Souhrn zakoupeného zboží
- Adresy – doručovací a fakturační
- Kontaktní údaje
- Obchodní podmínky
Tipy na zlepšení
Nemusíte však samozřejmě skončit u těchto základních prvků. Také shrnutí objednávky lze vyšperkovat o rozšíření, které zákazníkovi usnadní život.
- Přidání odkazu na zvolený (zakoupený) produkt
- Možnosti sledování zásilky
- Možnost změny v objednávce / případně její jednoduché zrušení
- Odkaz na mapu výdejního místa
Wireframe – jak má vypadat shrnutí objednávky
Pro lepší představu jsme připravili jednoduchý wireframe, který si můžete prohlédnout formou níže umístěného obrázku, nebo stáhnout jako PDF.
David Řezáč
Hezky sepsáno, s dovolením sdílím v seznamu českých článků o emailingu 🙂
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/22/