Instagram Ads: Jak začít inzerovat (návod)

Simple Hipster Photo IconInstagram je stále častějším námětem diskusí. Je chválen uživateli i markeťáky, kteří jsou nadšeni z dosahu svých příspěvků a reklam. Jak začít na Instagramu inzerovat? S naším návodem to zvládnete za 5 minut.

V České republice má Instagram více než 600 000 uživatelů, kteří alespoň jednou za měsíc svou aplikaci otevřou, prohlédnou a reagují na fotky svých přátel nebo sami nějakou fotku nahrají. Každý den pak jednu z těchto akcí provede až 400 000 uživatelů. Vzhledem k tomu, že ještě v roce 2013 u nás bylo jen zhruba 14 000 uživatelů této sítě, je zřejmé, jak rychle se zvyšuje její popularita i uživatelský zásah.

Reklamy běží od loňského září

Reklamy na Instagramu pod názvem Instagram Ads byly v České republice spuštěny 30. září loňského roku. Instagram má v principu velmi blízko k Facebooku, také reklamy se proto vytvářejí pomocí nástrojů pro Facebook Ads. Uživateli tak odpadá povinnost seznamovat se s novým nástrojem.

obr 1

Prvním krokem je logicky propojení instagramového účtu se stránkou na FB, které provedete buď přímo v nastavení, nebo lépe v Business Manageru. O tom, jak si nastavit Business Manager, jsme na našem blogu psali nedávno.

obr 2

obr 3

Účet přidáte jednoduše vložením přihlašovacího jména a hesla k vašemu instagramovému profilu. Pokud používáte Business Manager, musíte ještě v druhém kroku propojit instagramový účet s inzertním účtem, který vyberete z nabídky.

Jak vytvořit první reklamu

Po aktivaci účtu můžeme začít s vytvářením první instagramové reklamy v Power editoru. V současnosti je možné optimalizovat reklamy pouze pro 6 zde uvedených cílů, konkrétně:

  • instalace mobilní aplikace,
  • konverze na webu,
  • proklik na web,
  • zájem o mobilní aplikaci,
  • zájem o příspěvek,
  • zhlédnutí videa.

 

obr 4

Nyní již ve svém Power Editoru při vytvoření sady reklam uvidíte možnost umístění na Instagram. Zde rovněž nastavíte okruhy uživatelů, kterým se má reklama zobrazovat, a rozpočty, stejně jako při vytváření reklamy na Facebooku.

obr 5

V posledním kroku už jen vyberete správný formát reklamy, kreativu a krátký popisek. To je vše – vaše inzerce se začne zobrazovat.

Podporované formáty reklam

Obrázek:                                                                   Video:
Doporučený poměr stran 1:1                                    Poměr stran 1, 9:1 až 1:1
Velikost 1080 x 1080 pixelů                                      Formát MP4
Maximální velikost souboru 1,75 GB

Rotující reklamy a další novinky

Důležité je věnovat pozornost obsahu reklam a příspěvků na Instagramu, neboť ty mají určitá specifika. Na této sociální síti jsou hlavním bodem zájmu fotografie – zajímavé, originální, abstraktní, ale především představující příběh. A tak by měly vypadat i vaše reklamy. Snažte se proto, aby vaše reklamy zapadaly mezi ostatní fotografie uživatelů. Pokud například zveřejníme fotografii se ženou vařící oběd pro svou rodinu, získáme mnohem více impresí než s fotografií sady hrnců na bílém pozadí.

obr 6

K takovémuto vyprávění příběhů lze skvěle využít právě novinku Carousel Ads. Díky možnosti vložení více obrázků vedle sebe můžete vytvořit spoustu zajímavých kreativ, jako například panoramatickou fotografii, více druhů oblečení z jedné kolekce nebo grafický návod, jak jednoduše ovládat vaši aplikaci.

 

obr 6

 

Poslední novinkou z prostředí Instagramu je možnost přepínání mezi více účty. Tento krok usnadňuje správu většího množství reklamních účtů, případně umožňuje snadné přepínání mezi osobním a firemním účtem na jednom zařízení. Nový účet nastavíte ve svém profilu v záložce „Možnosti“ pod položkou „Přidat účet“ umístěnou na konci stránky. Pokud tuto možnost na svém Instagramu nevidíte, stačí aplikaci aktualizovat na nejnovější verzi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: