Instagram Ads: Jak začít inzerovat (návod)

Simple Hipster Photo IconInstagram je stále častějším námětem diskusí. Je chválen uživateli i markeťáky, kteří jsou nadšeni z dosahu svých příspěvků a reklam. Jak začít na Instagramu inzerovat? S naším návodem to zvládnete za 5 minut.

V České republice má Instagram více než 600 000 uživatelů, kteří alespoň jednou za měsíc svou aplikaci otevřou, prohlédnou a reagují na fotky svých přátel nebo sami nějakou fotku nahrají. Každý den pak jednu z těchto akcí provede až 400 000 uživatelů. Vzhledem k tomu, že ještě v roce 2013 u nás bylo jen zhruba 14 000 uživatelů této sítě, je zřejmé, jak rychle se zvyšuje její popularita i uživatelský zásah.

Reklamy běží od loňského září

Reklamy na Instagramu pod názvem Instagram Ads byly v České republice spuštěny 30. září loňského roku. Instagram má v principu velmi blízko k Facebooku, také reklamy se proto vytvářejí pomocí nástrojů pro Facebook Ads. Uživateli tak odpadá povinnost seznamovat se s novým nástrojem.

obr 1

Prvním krokem je logicky propojení instagramového účtu se stránkou na FB, které provedete buď přímo v nastavení, nebo lépe v Business Manageru. O tom, jak si nastavit Business Manager, jsme na našem blogu psali nedávno.

obr 2

obr 3

Účet přidáte jednoduše vložením přihlašovacího jména a hesla k vašemu instagramovému profilu. Pokud používáte Business Manager, musíte ještě v druhém kroku propojit instagramový účet s inzertním účtem, který vyberete z nabídky.

Jak vytvořit první reklamu

Po aktivaci účtu můžeme začít s vytvářením první instagramové reklamy v Power editoru. V současnosti je možné optimalizovat reklamy pouze pro 6 zde uvedených cílů, konkrétně:

  • instalace mobilní aplikace,
  • konverze na webu,
  • proklik na web,
  • zájem o mobilní aplikaci,
  • zájem o příspěvek,
  • zhlédnutí videa.

 

obr 4

Nyní již ve svém Power Editoru při vytvoření sady reklam uvidíte možnost umístění na Instagram. Zde rovněž nastavíte okruhy uživatelů, kterým se má reklama zobrazovat, a rozpočty, stejně jako při vytváření reklamy na Facebooku.

obr 5

V posledním kroku už jen vyberete správný formát reklamy, kreativu a krátký popisek. To je vše – vaše inzerce se začne zobrazovat.

Podporované formáty reklam

Obrázek:                                                                   Video:
Doporučený poměr stran 1:1                                    Poměr stran 1, 9:1 až 1:1
Velikost 1080 x 1080 pixelů                                      Formát MP4
Maximální velikost souboru 1,75 GB

Rotující reklamy a další novinky

Důležité je věnovat pozornost obsahu reklam a příspěvků na Instagramu, neboť ty mají určitá specifika. Na této sociální síti jsou hlavním bodem zájmu fotografie – zajímavé, originální, abstraktní, ale především představující příběh. A tak by měly vypadat i vaše reklamy. Snažte se proto, aby vaše reklamy zapadaly mezi ostatní fotografie uživatelů. Pokud například zveřejníme fotografii se ženou vařící oběd pro svou rodinu, získáme mnohem více impresí než s fotografií sady hrnců na bílém pozadí.

obr 6

K takovémuto vyprávění příběhů lze skvěle využít právě novinku Carousel Ads. Díky možnosti vložení více obrázků vedle sebe můžete vytvořit spoustu zajímavých kreativ, jako například panoramatickou fotografii, více druhů oblečení z jedné kolekce nebo grafický návod, jak jednoduše ovládat vaši aplikaci.

 

obr 6

 

Poslední novinkou z prostředí Instagramu je možnost přepínání mezi více účty. Tento krok usnadňuje správu většího množství reklamních účtů, případně umožňuje snadné přepínání mezi osobním a firemním účtem na jednom zařízení. Nový účet nastavíte ve svém profilu v záložce „Možnosti“ pod položkou „Přidat účet“ umístěnou na konci stránky. Pokud tuto možnost na svém Instagramu nevidíte, stačí aplikaci aktualizovat na nejnovější verzi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: