3 mins read

Hledanost značek: E-commerce poráží retail

18 Úno 2016 Case studyRady a tipy

Hledanost brandůV návaznosti na nedávnou retail studii jsme se rozhodli blíže podívat také na hledanost nejvýznamnějších e-commerce značek. Kdo jim vládne? A je nejhledanější značkou na českém internetu e-shop, obchodní řetězec, nebo někdo úplně jiný?

Hledanost brandů není z principu ukazatelem obchodní výkonnosti nebo úspěšnosti dané firmy, leccos však říká o známosti její značky napříč českou populací. V naší retail studii již po 2,5 roku sledujeme hledanost nejvýznamnějších retailových brandů. Ta se v čase prakticky nemění: neohroženě jí vládne Lidl a změny v první 10 jsou spíše výjimečně. Podívejte se sami:

TOP 10 nejhledanějších řetězců

Pořadí Značka Hledanost
1. Lidl 853 529
2. IKEA 768 000
3. Tchibo 423 000
4. Sportisimo 420 067
5. Kaufland 404 823
6. TESCO 374 413
7. Penny 289 993
8. Albert 285 135
9. Datart 204 000
10. Billa 199 941

V souvislosti s únorovým vydáním nového žebříčku nás napadlo podívat se blíže též na nejpopulárnější značky mezi e-shopy. Žebříčku vládne Aukro.cz s náskokem před Heureka.cz. Pokud jde o klasické e-shopy, s obrovským náskokem je první Alza.cz, kterou v první pětce doplňuje ještě pátý Mall.cz. Překvapující je při pohledu na první desítku zejména umístění Bonprix.cz nebo Fler.cz.

TOP 10 nejhledanějších e-commerce projektů

Pořadí Značka Hledanost
1. Aukro.cz 1 324 711
2. Heureka.cz 1 030 682
3. Alza.cz 969 169
4. Slevomat.cz 519 315
5. MALL.cz 417 061
6. Bonprix.cz 311 145
7. Invia.cz 250 706
8. Fler.cz 180 191
9. ZOOT.cz 168 472
10. CZC.cz 162 111

Jak si vedou značky, pokud spojíme obě tabulky do jedné? Asi jste rovněž vy rychlým pohledem zjistili, že vládcem českého internetu je Aukro.cz. Též další dvě medailová umístění patří e-commerce hráčům v podobě Heureka.cz a Alza.cz. Teprve čtvrtý se nachází Lidl následovaný IKEA. Pokud jde o čistě srovnání klasických e-shopů a obchodních řetězců, najdete v žebříčku pouze 2 e-shopy, za to ale 5 obchodních řetězců. Na druhou stranu některé z nich – Sportisimo, Tchibo – už dnes mají také e-shop.

Kombinovaná TOP 10

Pořadí Značka Hledanost
1. Aukro.cz 1 324 711
2. Heureka.cz 1 030 682
3. Alza.cz 969 169
4. Lidl 853 529
5. IKEA 768 000
6. Slevomat.cz 519 315
7. Tchibo 423 000
8. Sportisimo 420 067
9. MALL.cz 417 061
10. Kaufland 404 823

Metodika: Zjišťována byla hledanost brandu v Návrhu klíčových slov v Seznam Sklik a v Plánovači klíčových slov v Google AdWords. Cílení na Českou republiku, uváděn je součet hledanosti z obou nástrojů za posledních 12 měsíců (leden 2015 – prosinec 2015), hledanost je měsíční. Součet je orientační, byla brána veškerá klíčová slova vázaná s brandem, vyloučena byla klíčová slova, která brand obsahují, ale zjevně s ním nesouvisejí.

Autor
Jan Penkala

Jenda byl od února 2014 do května 2018 ředitelem ACOMWARE. V současné době má na starosti rozvoj odborných znalostí ve společnosti a business development.

One thought on “Hledanost značek: E-commerce poráží retail

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top