5 mins read

8 tipů, jak psát titulek v Google nákupech

25 Čvn 2020 Uncategorized

Úpravou produktového titulku snadno zvýšíte výkonnost kampaní v Google nákupech. Jeho výslednou podobou ovlivníte míru prokliků na produkt a dohledatelnost na určitá klíčová slova. Obojím zvýšíte šanci, že u vás lidé nakoupí. V tomto článku vám ukážeme tipy, jak k úpravám titulku přistoupit.

1) Využijte naplno 150 znaků

Řada inzerentů plně nevyužívá prostor, který jim Google nabízí a píšou pouze krátké titulky. Tím ovšem přicházejí o možnost cílit na více vyhledávacích frází, které souvisí s jejich produktem. Snažte se proto využít prostor naplno. 

Acomware-blog-google-nakupy-ukazka-titulku-min
I takto to může dopadnout, pokud inzerenti plně nezaplní limit znaků.

2) Přidejte všechny smysluplné vlastnosti produktu

Z našich dat víme, že čím konkrétnější popisek, tím větší šance na proklik. Ujistěte se, že textem pokrýváte všechny vlastnosti, které uživatele zajímají. Níže uvádíme příklad, co vše zvážit například u jízdních kol:

Acomware-blog-google-nakupy-varianty-popisku-jizdni-kola
Příklad, jaké všechny parametry zvážit u jízdních kol.

3) To nejdůležitější dejte na začátek

Přestože popisek produktu v Google Shopping může dosahovat až 150 znaků, většina uživatelů uvidí ve snippetu zhruba prvních 20–30 znaků. Doporučujeme tu zmínit například:

  • Nejhledanější vyhledávací fráze
  • Hlavní prodejní benefit
  • Nejdůležitější vlastnost produktu

4) Připravte rozdílné titulky pro produktové varianty

Pokud inzerujete několik variant téhož produktu (velikost, barva atd.), ujistěte se, že každá varianta má vlastní unikátní titulek. Zvyšujete tím šanci, že na jednu vyhledávací frázi zobrazíte více produktů i to, že se přiblížíte zájmu uživatele. A tím je větší šance, že na vás klikne.

5) Dodržujte strukturu titulků

Zde uvádíme příklady užití titulků podle různých kategorií:

Móda  

Značka + pohlaví + produktový typ + vlastnosti (velikost, materiál, barva)

Příklad: Krásné dámské letní šaty s holými rameny Barva: Bílé s černými květy, Vel: M

Acomware-blog-google-nakupy-jak-psat-titulky-priklad-1

 

Spotřební zboží

Značka + produktový typ + vlastnosti (množství, váha)

Příklad: Bohemia Archibald přírodní krmná směs pro psy 5 kg

Acomware-blog-google-nakupy-jak-psat-titulky-priklad-2

 

Nábytek

Značka + produkt + vlastnosti (velikost, barva, váha)

Příklad: Goleto Čalouněná postel Paris 160 x 200 cm – tmavě šedá

Acomware-blog-google-nakupy-jak-psat-titulky-priklad-3

 

Elektronika

Značka + vlastnosti + produktový typ + model

Příklad: Headset HyperX Cloud Alpha černý (HX-Hsca-RD/EM) + dárek

Acomware-blog-google-nakupy-jak-psat-titulky-priklad-4 

 

Sezónní zboží

Příležitost + produktový typ + vlastnosti

Příklad: Velikonoční Chocolaterie Dřevěná velikonoční bonboniérka Chocolaterie

Acomware-blog-google-nakupy-jak-psat-titulky-priklad-5

 

Knihy

Název + formát (e-kniha, pevná vazba) + autor

Příklad: Game of Thrones: The Story Continues – The Complete Box Set of All 7 Books (Martin George R. R.) (Paperback)

Acomware-blog-google-nakupy-jak-psat-titulky-priklad-6 

Prohlédněte si více variant šablon titulků.

6) Začněte s nejprodávanějším zbožím

Pokud má vás e-shop několik stovek produktů, bylo by pracné všechny zvlášť projít a měnit u nich titulek.

I zde ovšem často platí Paretovo pravidlo 20/80. Tedy 20 % produktů dělá většinou 80 % tržeb. Vyberte proto ty, které vám přináší nejvyšší výnosnost a upravte je přednostně. Tím proces zefektivníte.

7) Neustále testujte

Úprava titulků bývá nejefektivnější, když ji děláte dlouhodobě. Mění se trendy, zákaznické preference i zvyky. Tomu jděte naproti.

 Vyberte si určitý časový interval, kdy budete titulky průběžně upravovat. Četnost závisí na vašem oboru a typu produktu.

8) Textová doporučení

Nepoužívejte reklamní text. Vyhýbejte se údajům jako je cena, doba doručení, termín slev a podobně.

Nezvýrazňujte pomocí velkého písma. Využívejte ho pouze tam, kde to dává smysl. Ať už jde o zkratku země (EU) nebo například měnu (USD).

Vyhněte se cizím znakům pro přilákání pozornosti. Například (‘°o°’).  Google tento typ reklam zamítá.

Používejte číslice místo slov. Tedy 9 místo „devět“.

Vkládejte svislici |, pomlčku – a lomítko / jako oddělení důležitých informací. Titulek působí přehledněji.

Automatizujte optimalizaci titulků s naším nástrojem

Abychom našim klientům celý proces optimalizace titulků usnadnili, připravili jsme pro ně nástroj, který automaticky doporučuje vhodný text. Je součástí našeho CSS programu.

Přečtěte si o něm více. V případě zájmu vám rádi zodpovíme jakékoliv otázky.

Autor
Ondřej Chvojka

Ondra pracuje jako Data Analyst. Stará se o nasazování měřících kódů na weby zákazníků a zajišťuje nastavení Google Analytics. Aktuálně řídí i vývoj našeho CSS programu, který pomáhá novým i stávajícím klientům ušetřit až 20 % nákladů v Google Shopping Ads.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top