Glorious 2015: V Brně se představili Jančura, Toman nebo Čupr

nahledV brněnském Sono Centru se ve dnech 8. a 9. dubna 2015 uskutečnil první ročník velké studentské konference Glorious 2015. Zaujala už nabitým programem – pozvání přijal Radim Jančura, Marián Jelínek, Ivo Toman nebo spíkr příštího Eshopisty Tomáš Čupr.

Známá jména přilákala na první ročník studentské konference více než 500 zvědavých posluchačů. Témata se točila hlavně kolem podnikání a osobního rozvoje s přesahem do marketingu a online. Z úspěšných podnikatelů vystoupili například Tomáš Březina (zakladatel společnosti BEST a.s., Podnikatel roku 2007), Radim Jančura (Student Agency), Kvido Štěpánek (Podnikatel roku 2002) či Stanislav Gálik (Galard).

Můžeme chtít německé platy?

Všichni zmínění řečníci mluvili především o začátcích svého podnikání a nástrahách, které na podnikatele čekají nejen při startu, ale také třeba po 20 letech. Tomáš Březina se také nebál zkritizovat současný systém, českou společnost a přihodil pár čísel, proč se podle něj nikdy nevyrovnáme západním zemím v čele s Německem.

brezina

Se zajímavými přednáškami přišli také Jan Laibl, Karel Havlíček, Petr Slováček a Aleš Michl. Jan Laibl jako zkušený obchodník mluvil o tom, jak pochopit svého zákazníka, zjistit jeho potřeby a prodat mu ve správný čas náš produkt. Karel Havlíček, předseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, připravil všechny ty, kteří se chystají skočit do vlastního podnikání na problémy, které je čekají – a hlavně proč (a jak) to nevzdat. Petr Slováček přinesl zajímavý vhled do vrcholového managementu velké firmy – od roku 1989 působí v O2 (dříve SPT Telecom, Eurotel) a 12 let je místopředsedou představenstva. Za své působení „přežil“ privatizaci, fúzi a 6 generálních ředitelů.

Aleš Michl, analytik a ekonom Raiffeisen Bank a poradce ministra financí Andreje Babiše, na příkladu legendární šachové partie Garryho Kasparova se superpočítačem Deep Blue vysvětlil, jak reagují banky na události (nejen) na finančním trhu a jak se bude světová ekonomická situace v budoucnu dále vyvíjet.

Důležitá je orientace na výsledky i láska k činnosti

Velká část programu byla věnována tématům osobního rozvoje a vnitřní motivace. Zajímavá byla přednáška Mariána Jelínka, bývalého osobního kouče Jaromíra Jágra, pražské Sparty nebo Plzně (nyní působí v Mladé Boleslavi), který rozebral, proč je důležité, aby každý hokejista nalezl rovnováhu mezi orientací na výsledky a láskou k činnosti. Ukázal příklady vrcholových hokejistů, kteří se silně zaměřují čistě na výsledky nebo naopak milují hokej, ale nedělají si těžkou hlavu z porážky. Veškeré jeho postřehy se dají přenést na jakoukoliv lidskou činnost – samozřejmě i do businessu.

Ivo Toman mluvil o vnitřní motivaci, o vztazích i úspěchu, proč má každý talent na něco jiného, proč bychom neměli dát na rady svého okolí a rozhodovat o svém životě sami. Velkou část přednášky věnoval také radám, jak se vyrovnat s neúspěchem.

toman

O typologii osobnosti mluvila Hana Ondrušková, která na příkladech ze života ukázala soužití rozdílných osobností a vysvětlila, proč byste ve svém pracovním týmu měli mít cholerika, flegmatika, sangvinika i cholerika. Mark Dzirasa pak ukázal, kde bychom měli čerpat inspiraci nejen pro své projekty a Pavel Moric představil praktické nástroje pro posílení sebedůvěry.

S přednáškami na téma marketingu vystoupili Michal Štádler a Tomáš Poucha. Michal Štádler strávil více než 15 let na vysokých marketingových pozicích v Tesco Stores ČR, byl u zrodu Tesco Clubcard a prvního online potravinového e-shopu itesco.cz. Mluvil o tom, jak pochopit zákazníka, zlepšit jeho nákupní zážitek na prodejně a využít data, která o něm jeho nákupy získáme. Nastínil také, proč se v posledních letech Tescu v České republice nedaří. Tomáš Poucha je výkonným ředitelem Marketingového institutu a ve své prezentaci mluvil o orientaci firem na nízké náklady a vysoký zisk, zmiňoval také mimo jiné zákaznickou věrnost a proč by peníze neměly být motivací, ale měřítkem.

Od nuly k miliardovým businessům

S inspirativními přednáškami přišli Martin Hausenblas a Tomáš Čupr. Prvně jmenovaný je spoluzakladatelem výrobce reklamního textilu ADLER Czech a také startupu roku 2014 – Liftago. Mluvil o udržitelném podnikání, budování velké společnosti a naopak také rychle se rozvíjejícího startupu. Otevřeně ukázal chyby, kterých se s Liftagem dopustili, o kolik se jim tím prodražila vstupní investice a o výhledu do budoucna – Liftago má být prvním projektem v cestě k autonomní mobilitě. Tomáš Čupr, který již 29. dubna bude mluvit v našem projektu Eshopista, přiblížil budování 3 velkých businessů – od Slevomatu, který založil v roce 2010, přes DámeJídlo, které v prosinci prodal, po Rohlík, jenž má potenciál stát se miliardovým byznysem. Zmiňoval, že nejdůležitější ze všeho je výběr správného týmu a každý business je tvrdě vydřený – žádný úspěch nepřišel sám od sebe.

Musíme také pochválit organizátory za super práci: konference byla skvěle moderovaná Ondřejem Urbanem a Veronikou Poláčkovou. Kromě přednášek byl připraven i zajímavý doprovodný program – účastníci se mohli projet Teslou Martina Hausenblase nebo si zazávodit s RC modely. Na dalším ročníku určitě nebudeme znovu chybět.

Všechny články autora: David Hořava

Celkem 3 komentáře k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: