Den dopravy zdarma je za dveřmi. Jak se připravit?

ddz200Akce pořádaná Heureka.cz patří mezi nejdůležitější nákupní dny v ruce. Letos připadne na 15. a 16. listopadu a my vám poradíme, jak se na ni správně připravit.

Heureka.cz podle Adély Berkové nepochybuje, že ji čeká další úspěšný ročník Dne dopravy zdarma „Jde o jeden z nejsilnějších dnů nejen vánoční sezóny, ale celého roku. Potvrzují to loňská čísla: obrat přes 210 miliónů korun a více než 150 000 objednávek během 24 hodin trvání akce.“ Naše výsledky zase ukazují, že v den akce vzroste e-shopům počet objednávek o více než 100 %.

Zájem e-shopů roste

Do akce by se měl letos zapojit rekordní počet e-shopů. „Během prvních dvou dní se registroval stejný počet e-shopů jako do prvního ročníku (600 zapojených e-shopů) a během dalšího dne byl jejich počet více než polovina loňských čísel. Aktuálně už je přihlášených více než tisíc e-shopů,“ říká Berková, podle které Heureka.cz akci premiérově podpoří také velkou televizní a online kampaní.

Pokud jde o populární kategorie, zákazníci v rámci Dne dopravy zdarma nejvíce objednávají zboží ze segmentu Elektronika (24 %), Bílé zboží (18 %), Dům a zahrada (12 %) nebo Dětské zboží (10 %).

Při přípravě myslete na logistiku

Pokud jste e-shop a na Den dopravy zdarma se připravujete, klíčová je v tomto případě samozřejmě logistika. Jde nejen o navýšení skladových zásob a množství personálu, ale také o optimálně nastavení fungování s externími dopravci. To má navíc další rozměr. „Den dopravy zdarma vám může posloužit jako dobrý test před vánoční sezónou. Je to stejný případ, jako když Zdeněk Pohlreich pořádá ve svém pořadu Ano, šéfe! zátěžový test restaurace, kterou navštíví. E-shopy se dozví, kde mají v expedici slabá místa, a mají dostatek času tyto nedostatky napravit,“ vysvětluje Ondřej Klega z konzultační společnosti ACOMWARE.

Den dopravy zdarma lze přitom využít také k reaktivaci neaktivních zákazníků. „Dá se toho docílit zejména díky remarketingu nebo e-mailingu. Mimo to je Den dopravy zdarma vhodný také pro akvizici nových zákazníků s vizí, že s nimi budete dále marketingově pracovat v hlavní vánoční sezóně,“ říká konzultant Jaroslav Kaucký. Podle vašich preferencí a potřeb lze Den dopravy zdarma využít také k uvolnění skladu nebo jako test cenotvorby.

Rekapitulace: jak využít Den dopravy zdarma

Vedle zvýšení počtu objednávek a tím i obratu lze Den dopravy zdarma vhodně využít i k dalším účelům. Pojďme si je stručně zrekapitulovat:

  1. Test logistiky – zvýšené množství objednávek vám umožní otestovat si fungování vašich procesů v praxi před nadcházející vánoční sezónou. Nezapomeňte dostatečně zvýšit skladové zásoby i množství personálu
  2. Reakce neaktivních zákazníků – pobídka dopravy zdarma je silným argumentem, který může přimět desítky neaktivních zákazníků nově nakoupit. K jejich oslovení využijte zejména remarketingové kampaně a e-mailing.
  3. Akvizice nových uživatelů – Den dopravy zdarma je vhodnou příležitostí navýšit investice do získání nových zákazníků. Většinou je ale třeba mít připravenu také marketingovou strategii na jejich oslovení před Vánoci.
  4. Spuštění a otestování vánoční kreativy – akce je dobrou příležitostí k spuštění dalších vánočních kampaní a k získání zpětné vazby na to, jak dobře fungují.
  5. Výprodej zboží – dopravu zdarma lze vhodně kombinovat také s výprodejem zboží, které postupně nahrazují nové produkty ve vašem sortimentu. Uvolníte tím prostor na skladě, cožb se před Vánoci hodí.
  6. Test cenotvorby – můžete si také vyzkoušet, jak cenově senzitivní jsou vaši zákazníci v aktuálním období, zda vaše nabídka obstojí v porovnání s konkurencí, případně které druhy zboží táhnou. Toho se pak dá vhodně využít pro vánoční kampaň.

Tip: Potřebujete poradit s přípravou na DDZ nebo Vánoce 2016? Ozvěte se našim konzultantům

Podrobné výsledky brzy po akci

Vyhodnocení Dne dopravy zdarma plánuje Heureka.cz zveřejnit několik hodin po skončení akce. Také my plánujeme podrobnou analýzu letošního ročníku, v níž najdete nejen základní informace o počtu objednávek, ale také detailní pohled na další zajímavé ukazatele – například výši průměrné útraty, strukturu nákupů dle zařízení nebo úspěšnost prodeje v den před a po Dni dopravy zdarma.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: