4 mins read

Den dopravy zdarma 2016 byl mimořádně úspěšný. Proč?

21 Lis 2016 Uncategorized

Den Dopravy Zdarma 2016Rekordní počet zapojených e-shopů a provedených nákupů, a tím i nejvyšší tržby. Takový byl Den dopravy zdarma 2016 podle Heureka.cz. Jak ale akce ovlivnila chování zákazníků v jiných dnech? A která zařízení k nákupům využívali?

Heureka.cz zveřejnila výsledky Dne dopravy zdarma 2016 již minulou středu. Do akce se letos zapojilo 1 549 e-shopů (o tři více než loni), kterým přinesla objednávky v hodnotě 222 milionů korun. Celkový počet nákupů letos dosáhl asi 180 tisíc, přičemž jejich průměrná hodnota byla 1 250 Kč. Jak si ale Den dopravy zdarma stojí v kontextu ostatních listopadových dnů? A jak se projeví na zájmu zákazníků v den před a po akci?

Zdvojnásobení počtu objednávek

V naší vlastní analýze jsme letos zkoumali několik desítek e-shopů, které v průběhu Dne dopravy zdarma odbavily přes 11 000 objednávek. Podobně jako v předchozích letech přinesla akce více než 100% navýšení prodejů oproti listopadovému průměru – letos konkrétně o 145 %. Celkový počet objednávek v dnech akce ale zůstal meziročně takřka totožný – zvýšil se o pouhých 7 %.

graf-1_v1b

Vůbec poprvé jsme se letos podívali na zařízení, která zákazníci pro uskutečnění nákupů využili. Potvrdil se trend stoupajícího využívání mobilních telefonů – z tohoto zařízení meziročně přibylo téměř 105 % objednávek. O 8 % rostl také tablet, naopak počet nákupů z desktopů poprvé poklesl, a to o 0,5 %.

graf-2_v1b

Den před akcí byl mimořádně úspěšný

V posledních letech vždy platilo, že Den dopravy zdarma nijak negativně neovlivňuje prodeje v e-shopech v den před a po akci. Letošní rok není výjimkou, naopak jsme zaznamenali výrazné zvýšení prodejů v den před akcí. Počet objednávek byl o 35 % vyšší než ve stejný den loni, a zejména pak dokonce o 68 % vyšší, než byl průměr za období od 1. do 15. listopadu 2016.

Dobré výsledky přinesl i 17. listopad, den po akci. Počet objednávek byl na 96 % listopadového průměru a prakticky totožný jako v loňském roce. To je dobrý výsledek s ohledem na skutečnost, že šlo o státní svátek a začátek prodlouženého víkendu.

graf-3_v1a graf-4_v1a

Zákazníci nakupovali v průměru za 1 608 Kč

Stalo se pravidlem, že s každým rokem postupně klesá hodnota průměrné objednávky. Nejinak je tomu letos. Zatímco ale Heureka.cz uvádí průměrnou hodnotu objednávky 1 250 Kč, v námi sledovaných e-shopech dosáhla 1 608 Kč, což je o 25 Kč méně než před rokem. Pro e-shopy je potěšující také skutečnost, že hodnota nákupu se liší jen o necelých sto korun oproti průměru za ostatní listopadové dny.

graf-56_v1b

Metodika

Porovnány byly počty objednávek největších klientů společnosti ACOMWARE, kteří se do akce zapojili. Využity byly údaje Google Analytics. Ze srovnání byly vyřazeny e-shopy, které se akce Den dopravy zdarma v roce 2016 nezúčastnily. Každý e-shop prodává jiný druh zboží.

TIP: Přečtěte si také náš spotřebitelský výzkum o nákupním chování Čechů na internetu, který jsme realizovali v srpnu 2016.

Autor
Kamil Gric

Kamil pracuje na pozici PR Manager. Aktivně se věnuje zejména problematice PR a obsahu. Připravuje případové studie, výstupy pro média i populárně-naučné články pro náš blog.

One thought on “Den dopravy zdarma 2016 byl mimořádně úspěšný. Proč?

  1. Kolik z vámi sledovaných eshopů mělo dopravu zdarma opravdu jen ve dnech (případně i hodinách) promovaných Heurekou. Mnoho eshopů začalo dopravu zdarma dříve a končili i později, proto ty dobré výsledky ve dnech před a po akci. Nebo se pletu?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top