Využíváte v Google AdWords všechny typy kampaní? A co takové GSP? GSP (Gmail Sponsored Promotions) je další zajímavý způsob, jak oslovit vaše potencionální zákazníky a budovat povědomí o značce. Poradíme, jak z nich vytřískat maximum.
O co se vlastně jedná? Mnoho inzerentů již tento způsob online reklamy využívá, o čemž se můžete snadno přesvědčit ve své vlastní e-mailové Gmail schránce.
Pomocí Google AdWords můžete zacílit svou reklamu přímo do e-mailových schránek uživatelů na Google. Jedna z velkých výhod této inzerce spočívá v jejím formátu. Po rozkliknutí inzerce (viz obrázek výše) se uživateli zobrazí standardní e-mail. Ve chvíli, kdy dojde k prokliku reklamy, máte opravdu velký prostor pro vaše sdělení. Můžete využít zajímavou grafiku, fotografie či jiná sdělení, která mohou uživatele zaujmout nebo informovat o nějaké důležité akci, výprodeji a podobně. Jinými slovy, přes Google AdWords můžete uživatelům zaslat newsletter.
Před spuštěním kampaně
V první fázi je zásadní určit cíle kampaní. Je důležité si uvědomit, že GSP primárně slouží pro takzvanou brand awareness. Jestli od reklam v Gmailu i přesto očekáváte přímé konverze, považujte tento cíl za sekundární.
GSP formáty
Gmail Sponsored Promotions je dostupné prakticky pro každého. Zejména díky poměrně širokému výběru formátů, které můžete při inzerci využít. Samozřejmě, každý formát má často jiný výkon, ale nemáte-li zrovna k dispozici grafika, který vám nakóduje HTML newsletter, stále můžete využít jednodušší formáty. V Google AdWords máte na výběr celkem z pěti grafických šablon.
Šablona obrázku v Gmailu
Tento formát je ideální, pokud již máte například k dispozici bannery do klasické obsahové sítě. Není nic jednoduššího než vyzkoušet tyto bannery i zde. Kterou velikost banneru zvolit, je vhodné otestovat, ale samozřejmě využijte ty větší formáty, například 300 x 600 px. Google však doporučuje bannery v šíři alespoň 650 px. Máte-li k dispozici grafika, pro GSP je vždy lepší vytvořit banner na míru.
Šablona jedné propagace v Gmailu
Jedná se o kombinaci textu s obrázkem. Pokud tedy potřebujete přidat k banneru doplňující informace, tento formát je ideální. K dispozici máte navíc propagační video, které můžete nasadit místo obrázku.
Šablona několika produktů v Gmailu
Nejedná se o nic jiného než o šablonu s šesti poli, do kterých vložíte obrázky či videa a odkazy na ně. Největší využití tato šablona získává v inzerci produktů – například těch zlevněných.
Šablona katalogu v Gmailu
Opět jde o šablonu s výčtem produktů. Rozložení této šablony je však odlišné v tom, že jeden hlavní produkt má k dispozici obrázek včetně textu a CTA. Pod ním se nachází opět místo pro výčet několika dalších produktů.
HTML kód
Poslední možností je vložení vlastního HTML souboru. Nechte si vytvořit svou e-mailovou šablonu s originálním sdělením. Nadefinovaný HTML e-mail nahrajte ve formátu .zip a přesvědčte uživatele k interakci s vaším webem.
Cílení
Opět lze využít několik způsobů, jak na uživatele zacílit. Na úvod je však důležité zmínit, že v Gmail Sponsored Promotions nelze pracovat s remarketingem! Jestli jste si představovali nejrůznější remarketingové strategie, jako například opuštěný košík a jiné, musíme vás zklamat. Z kampaně lze remarketingové publikum vyloučit, nikoliv na něj cílit. I z toho důvodu není vhodné očekávat od kampaně přímé konverze, protože tento typ kampaně oslovuje nové uživatele.
[vykrik]Tip: Chcete automaticky odesílat uživatelům, kteří opustili nákupní košík, e-mail s pobídkou k dokončení nákupu? Využijte náš inteligentní e-mailový marketing.[/vykrik]
Cílení na klíčová slova
Cílení na klíčová slova lze využít dvojím způsobem. Za prvé se zvolená klíčová slova párují s obsahem e-mailů v e-mailových schránkách. Za druhé, místo klíčových slov vložte domény (example.com) a reklama se zobrazí ve schránce těm uživatelům, kterým z těchto domén chodí newsletter. Zejména druhá možnost je velmi zajímavá a často poměrně efektivní. Pokud uživatel odebírá newslettery od konkurence, je více než pravděpodobné, že právě tento uživatel spadá do vaší cílové skupiny.
Customer Match (cílení na e-maily zákazníků)
Zajisté máte k dispozici e-maily svých zákazníků. Víte proto, že u vás již například nakoupili a můžete je snadno oslovit s další nabídkou. Pokud však využíváte e-mailový marketing a se zákazníky touto cestou pracujete, zbytečně byste je oslovili vícekrát. To není žádoucí. V takové chvíli je ale určitě zajímavé vyselektovat e-maily uživatelů, kteří například váš newsletter neotevřeli, a pokusit se je oslovit přes GSP. Jestliže pracujete se svými zákazníky na sofistikovanější úrovni kupříkladu ve vašem CRM systému, lze připravit velmi zajímavé e-mailové segmenty, které můžete pro GSP využít.
- Témata
- Demografie (pohlaví, věk, rodičovský status)
S uživateli, které jste přes GSP úspěšně oslovili, lze samozřejmě dále pracovat například pomocí klasického remarketingu. To může být velmi zajímavé, protože aby se uživatel dostal na váš web, musel se přes GSP dvakrát prokliknout – nejprve si přečíst úvodní text reklamy, dále si projít informace v e-mailu a následně se z e-mailu prokliknout na web. Uživatel, jenž toto všechno absolvoval, je o to cennějším.
Vytvořte remarketingový list pomocí Google Analytics a zvolte zdroj návštěvnosti z GSP kampaně. Pak již můžete dále publikum více specifikovat třeba podle toho, jakou interakci na webu návštěvníci provedli. Tedy například zdali měli z prokliku na web bounce rate, zdrželi se na webu déle nebo provedli konverzi. Jestliže někdy GSP kampaň na uživatele konverzně fungovala, za další období tyto uživatele můžete oslovit separátně s další speciální nabídkou a tak dále.
Dosáhli jste zajímavých výsledků? Budeme rádi, když se o ně s námi podělíte v komentářích.