Cílení na Facebooku: jak ho správně využívat?

nahled-200-133V České Republice je k dnešnímu dni 4 600 000 uživatelů Facebooku – tedy téměř polovina české populace. Jak toho co nejlépe využít pro váš online marketing? Řešením je cílení.

Z důvodu velké uživatelské základny a možností přesného cílení je Facebooková reklama vhodná jak pro drobné živnostníky, tak pro velké společnosti. V dnešním návodu se dozvíte, jaké jsou typy cílení reklamy v sociální síti Facebook a jak je jednoduše nastavit.

Vytvoření kampaně

V reklamním účtu se cílí na úrovni reklamní sady. Z tohoto důvodu je třeba nejdříve založit kampaň a následně reklamní sady s typy cílení.

1

Na obrázku níže již vidíte naši nově založenou reklamní sadu. Následně si na pravé straně rozklikněte kartu se symbolem tužky – objeví se vám nabídka v náhledu níže. Zde vidíte název reklamní sady (který můžete stále upravovat), denní rozpočet a plán. Denní rozpočet není třeba vysvětlovat. Při rozkliknutí nabídky „Denní rozpočet“ můžeme ještě zvolit dlouhodobý rozpočet (ten je nezbytný pro časové plánování v rámci dne).

Dále následují Okruhy uživatelů, kterým se budeme věnovat u dalšího obrázku.

2

Jako první nabídku typů cílení můžete zvolit „Vlastní okruhy uživatelů“. Zde můžeme zvolit remarketingová publika, podobná publika nebo Seznamy zákazníků. K této sekci se však vrátíme později.

3

U geografického cílení můžete cílit buď na celý stát, město nebo kruhovou výseč. U možnosti Věk můžete zvolit věkové rozmezí u námi oslovované skupiny. Další možností je tu b – zde si zvolíme, zda chceme oslovovat všechny, muže nebo ženy.

4

V možnosti Podrobné cílení můžeme cílit na základě demografických údajů, zájmů, chování a dalších kategorií. Tuto nabídku si doporučuji proklikat, abyste získali povědomí o možnostech, které Facebook nabízí. Tuto možnost cílení bych si nechal jako poslední (ale záleží na typu vašeho podníkání), protože Facebook umožňuje přesnější typy cílení.

5

V možnosti Spojení si můžete nastavit, zda chceme oslovovat fanoušky naší stránky nebo je naopak vyloučit. Dalšími možnostmi jsou uživatelé aplikací a lidé, kteří reagovali na vaši událost.

6

Umístění je reklamní plocha, na níž chcete, aby se vaše reklama zobrazovala. Máte zde možnosti jako Instagram, Vybrané mobilní příspěvky nebo desktopové plochy (příspěvky v news feedu nebo v pravém sloupci). Dále zde najdete možnost výběru operačního systému smartphonu. Které umístění je nejlepší, nelze jednoduše říci – vždy záleží na kreativě, reklamním sdělení a cíli kampaně.

7

Okruhy uživatelů

Pojďme se vrátit k prvnímu druhu cílení – jedná se o remarketing a podobná publika. Když se vrátíte do Správce reklam, uvidíte na této úrovni kartu nástroje. Po rozkliknutí se vám zobrazí nabídka, v níž se na prvním místě nachází možnost Okruhy uživatelů. Po prokliku se dostanete na stránku, která je k nahlédnutí níže.
8-final

Po prokliku tlačítka Vytvořit okruh uživatelů se zobrazí nabídka s typy okruhů uživatelů, který si chcete vytvořit. Jako možnosti tu najdete Vlastní okruh uživatelů, Podobný okruh uživatelů a Uložený okruh uživatelů. Po prokliku Vlastní okruh uživatelů se zobrazí okno v náhledu. Zde si můžete zvolit seznam zákazníků – to je seznam vašich zákazníků (e-mail, telefonní číslo), který se následně napáruje na profily jednotlivých uživatelů Facebooku. Dále návštěvnost webu (klasický remarketing) a aktivity v aplikacích.

9

Po prokliku možnosti Návštěvnost webu se dostaneme na volbu níže. Zde si nastavíte, na jakých stránkách chcete sbírat remarketingová publika.
10

Dále už jen vyberete, za jaký počet dní chcete uživatelé sledovat. Nakonec si okruh uživatelů pojmenujte.

11

Pro nahrání dat z administrace e-shopu nebo vašeho CRM zvolte možnost nahrát soubor. Data mohou být ve formátu .csv nebo v textové formě.

12

Jako poslední tu máme možnost vygenerování podobných publik. Je to velmi užitečná funkce. Můžete generovat lookalike seznamy např. zákazníků, kteří u vás již nakoupili apod.

13

Řešíte akvizici? Rada je jasná

Pro akvizici nových návštěvníků doporučujeme vždy pracovat s lookalike publiky, které mají podle našich zkušeností nejlepší výsledky. Také doporučujeme testovat více typů cílení.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: