Český košík roku: pomohli jsme vybrat nejlepší nákupní košík
ACOMWARE byl jedním z partnerů ankety Český košík roku, v níž platební metoda Twisto ve spolupráci s předními experty hodnotila tuzemské e-shopy po stránce kvality jejich nákupního košíku a zákaznického servisu. Kdo vyhrál?
Projekt určil celkem 3 vítěze v různých kategoriích. Nejpřehlednější košík má podle hodnocení českých e-shopů společnost Datart.cz, v zákaznické podpoře si nejlépe vedl projekt FashionDays.cz. Celkovým vítězem se stal nákupní klub BigBrands.cz.
Hodnocení e-shopů probíhalo anonymně v laboratorních podmínkách. Z klientů ACOMWARE v anketě zabodoval například specializovaný e-shop Kytary.cz, který skončil na celkovém třetím místě. V hodnocení přehlednosti košíku se Kytary umístily druhé hned za vítězným Datart.cz.
V souvislosti s hodnocením kvality nákupních košíků upozorňuje Ondřej Klega, E-commerce Consulting Leader ve společnosti ACOMWARE, na možnost významného zvýšení efektivity košíků. Z nich dnes podle různých statistik odchází zhruba 60 % zákazníků, aniž by dokončili svou objednávku: „Doprava zdarma může přinést zvýšení průchodnosti košíku z běžných cca 40 % až na 50-55 %. Retargeting nebo e-mailová kampaň na opuštěný košík mohou získat zpět 5-10 % objednávek, které by jinak prodejce ztratil,“ vysvětluje.
Absolutni vitezove Ceskeho kosiku 2014 jsou. #eshop #ceskykosikroku pic.twitter.com/M3arOm0fKo— David Beška (@DavidBeska) Září 10, 2014
Zajímavá zjištění z ankety Český košík roku:
- Nejrychlejší nákup od výběru zboží až po potvrzení objednávky trval 40 sekund, ten nejpomalejší přes 5 minut.
- 54 % e-shopů nabízí dopravu zdarma při dosažení určité hodnoty objednávky, 6 % e-shopů nabízí dopravu zdarma bez ohledu na hodnotu objednávky. Všechny e-shopy nabízejí dobírku, 23 % e-shopů má dobírku zdarma.
- 31 % e-shopů v průběhu objednávky neukazuje celkovou hodnotu zboží v košíku, 41 % neaktualizuje cenu objednávky při výběru dopravy a platby.
- 18 % e-shopů má nepřehlednou nabídku způsobu dopravy a platebních metod.
- 10 % e-shopů umožňuje vrátit zboží bez udání důvodu v delší době než zákonem daných 14 dnů.
- Jen 25 % e-shopů má internetové stránky přizpůsobené prohlížení v mobilních zařízeních.
- 10 % e-shopů neodpovědělo na e-mailový dotaz, průměrně se odpovědi zákazník dočká za 7 hodin.
Nejlépe hodnocené e-shopy a detailní informace o studii naleznete na speciální webové stránce: www.ceskykosikroku.cz.
Napsat komentář