5 mins read

Mikroinfluenceři pomohli rozšířit nejrychlejší optický internet po Česku

29 Říj 2025 ČlánekBrandSociální sítě

V době, kdy velcí influenceři někdy přestávají být dostatečně autentičtí a firmy hledají nové způsoby oslovení zákazníků, získávají na významu menší, úzce profilované osobnosti na sociálních sítích – mikroinfluenceři. Jak ale tento přístup funguje v praxi a mohou i velké značce jako O2 mikroinfluenceři přinést reálné výsledky?

Nejoblíbenější optický internet v Česku – tak označili Češi ve velkém průzkumu v roce 2024 službu od mobilního operátora O2 CZ. Byť to pro poskytovatele nejrychlejšího českého internetu roku 2024 byla skvělá zpráva, výsledky průzkumu přinesly ještě jiný podstatný objev. A totiž že internet vedený optickými vlákny vnímají Češi ve velkém jako řešení určené výhradně pro velká města, a to i navzdory tomu, že optickými sítěmi v současné době disponuje kolem 53 % domácností.

A protože je O2 intenzivním propagátorem optického internetu, představovalo toto vnímání klíčovou bariéru při rozšiřování do menších měst a venkovských oblastí. Přišli jsme proto společně s kampaní, která měla za cíl edukovat širokou veřejnost a změnit mindset směrem, že rychlý a stabilní internet už dávno není jen výsadou velkých měst.

O2  mikroinfluenceři, makrodopad

Protože cílem bylo zasáhnout co nejširší spektrum lidí, využili jsme celkem 64 mikroinfluencerů z různých oborů a s odlišnými komunitami sledujících. Každý influencer tak oslovil jiný segment cílové skupiny, například:

  • Mladé hráče online her, kteří si pamatují pomalý internet.
  • Fanoušky filmů prostřednictvím influencera s filmovými recenzemi na TikToku.
  • Rodiny s dětmi (táta tří dětí, rodinná cílovka).
  • Automobilové nadšence (Matěj Dvořák z projektu UkažKáru).
  • Širokou veřejnost přes známé osobnosti – herce z divadla a moderátory rádia.

Proč jsme ale volili větší počet méně známých lidí, než abychom sáhli po hrstce slavných osobností? Přestože mikroinfluenceři nemají statisíce sledujících, mají obvykle mnohem věrnější komunitu, která jim důvěřuje. Zatímco velcí influenceři přitahují pozornost především svou osobností, mikroinfluenceři jsou více autentičtí a relevantní ve vztahu ke konkrétním produktům a tématům. Díky tomu jsme mohli s každým z nich vytvořit komunikaci na míru jeho cílovce ve spojitosti s rychlým a stabilním optickým internetem, která by v případě celebrity sice mohla zasáhnout stejně či více lidí, ale s mnohem nižší mírou důvěryhodnosti a konverze.

Načítací obrazovka s textem: ověřte dostupnost optiky, aby vás běžící kolečko už neotravovalo. Příspěvek O2 spolupráce
Muž mluví o výhodách symetrické rychlosti pro tvůrce obsahu, propaguje optiku O2 s výzvou 'Do it here'

 

Nesmíte se bát výzvy

Pokud se však rozhodnete pracovat s velkým množstvím influencerů, neměli byste se bát výzev. Protože obvykle nejsou ještě tolik (nebo vůbec) zaběhlí v mantinelech a návycích agenturní spolupráce, nejspíš se nevyhnete řešení hned několika problémů. Připravte se proto na detailní kontrolu obsahu a wordingu, abyste si pohlídali, že příspěvek svou myšlenkou jasně a přesně předává message vaší kampaně. 

Nám v Blueglue tahle stránka skvěle šlape díky analytickému nástroji, který si tahá data přímo z profilů influencerů přes API social media platforem a díky němu můžeme nejen jednoduše řešit administrativu, ale hlavně velmi detailně a přesně analyzovat efektivitu komunikace influencerů. 

Není totiž nic horšího, než když vám nepoctivý influencer pošle “report” třeba videa z YouTube s počtem zhlédnutí a ten vydává za dosah reklamy, nebo si čísla zveličí – a vy pak třeba zjistíte, že reklamu dal až ke konci videa, takže ji reálně vidělo jen minimum lidí. 

My v nástroji vidíme zcela detailně, ve které vteřině byla jaká sledovanost obsahu, a tím i kolik lidí message kampaně reálně konzumovalo. Malým zádrhelem zde byl fakt, že někteří influenceři se spolupráce nezúčastnili, protože nechtěli připojit své účty do nástroje, což ale pomohlo filtrovat méně transparentní profily s nespolehlivými údaji o výkonu.

Výsledky kampaně

  • 64 mikroinfluencerů napříč různými segmenty.
  • 261 příspěvků na Instagram Stories a Reels.
  • 532 000 minut zhlédnutí brandové message.
  • Celkem 3 559 000 impresí, z toho 2 785 000 brandovaných.

Závěr

Tato kampaň potvrdila, že spolupráce s mikroinfluencery je efektivní a autentický způsob, jak edukovat širokou veřejnost, i když cílíte „na všechny“. Operátorovi O2 mikroinfluenceři umožnili proniknout do specifických komunit a podpořit vnímání optického internetu jako dostupné možnosti nejen pro velká města, ale i pro menší obce a vesnice.

„Spolupráce s mikroinfluencery nám pomohla přiblížit optický internet lidem po celém Česku. Neinvazivním způsobem jsme oslovili širokou škálu zákazníků pomocí relevantního obsahu nesoucího naši branded message. Výsledky jasně ukázaly, že právě autenticita mikroinfluencerů je klíčovým faktorem úspěchu, a proto s nimi budeme v komunikaci našich kampaní pokračovat i nadále,“ doplnila Natália Štefániková, Head of Digital Marketing & Sales v O2 CZ.

Autor
Pavel Paradýs

Head of Blueglue | C-Level Executive v Acomware

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top