Black Friday mánie zasáhla Česko. Slevy nabízelo 60 % obchodů

Do slevové akce Black Friday se letos zapojilo 61 % obchodních řetězců v Česku. Vyplývá to z našeho aktuálního výzkumu. Vůbec nejčastěji mohli lidé pořídit část sortimentu, kde se průměrná sleva pohybovala kolem 50 %. Téměř třetina prodejců poskytovala slevu na celý nákup. Většina nabídek skončila až v neděli.

Do Black Friday se zapojilo meziročně o 20 % více prodejců

Popularita Black Friday roste u českých prodejců s každým rokem. Ze zhruba 160 největších obchodních řetězců, které v rámci našich výzkumů sledujeme, se jich do Black Friday zapojilo meziročně o 20 % více.

Celkem lidé získali slevu či jiný benefit, jako je například doprava zdarma, u zhruba 6 tuzemských obchodníků z 10.

Výhodněji mohli pořídit především:

  • vybavení do domácnosti,
  • elektroniku,
  • oblečení,
  • obuv,
  • sportovní zboží.

Naopak jen výjimečně slevy ovlivnily cenu potravin, drogerie nebo léků.

Nejčastější sleva? Na část sortimentu nebo vybrané zboží

Nejčastěji prodejci využívali slevu na část sortimentu nebo vybrané kategorie zboží. Poskytovalo ji zhruba 70 % zkoumaných řetězců.

Průměrná sleva, kterou prodejci na vybrané zboží avizovali, byla 50 %. U elektroniky pak dokonce 66 %. Zákazníkům proto vždy doporučujeme, aby si slevy ověřili například srovnáním ceny stejného zboží v jiných obchodech. Ne vždy musí být výhodné nakoupit právě v během Black Friday.

Přibližně 30 % obchodů se letos rozhodlo nabídnout slevu na celý nákup. Ve většině případů šlo o prodejce oblečení, obuvi, kosmetiky nebo sportovních potřeb. Výše slevy se nejčastěji pohybovala mezi 20 až 30 %. Příkladem výhodné nabídky byl Yves Rocher, kde výše slevy dosahovala 50 % na celý nákup.

Vyskytly se také případy, kdy prodejce využíval Black Friday pro dobré účely. DM drogerie neposkytovala slevy zákazníkům, ale věnovala 5 % z obratu domovům pro seniory.

Letošní Black Friday také ukázal, že 70 % firem spustilo své akce již začátkem nebo v průběhu týdne mezi 25. listopadem a 1. prosincem. Podobně se lišil také termín, v němž slevové pobídky skončily. Až 60 % obchodů totiž nabízelo výhodnější nákupy až do neděle 1. prosince, takže zákazníci nemuseli nic uspěchat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: