Jak jsme díky automatizaci zefektivnili reklamy na Facebooku u klienta Auto Hotárek

Facebooková reklama nabízí nejlepší cílení ze všech výkonnostních kanálů. Co ale dělat, když máte obecnou cílovou skupinu, na kterou nelze konkrétně cílit? Tento problém jsme úspěšně vyřešili u klienta Auto Hotárek.

Auto Hotárek. Firma s dlouholetou tradicí

Firma Auto Hotárek působí na trhu už od 90. let. Zabývá se prodejem autodoplňků pro konkrétní typy vozů.

Během své existence si společnost vybudovala silnou pozici na trhu s autodoplňky. Jde dokonce o nejvýznamnějšího prodejce autokoberců v České republice. Kvalitu služeb potvrzuje i hodnocení na Heurece, kde firmu doporučuje až 99 % zákazníků.

Jak cílit Facebook reklamu na příliš široké publikum?

Autodoplňky si může zakoupit takřka jakýkoliv vlastník automobilu. Bez ohledu na věk, zájmy, lokalitu nebo příjem.

Z těchto důvodů bylo problematické a zdlouhavé vytipovat a následně otestovat vhodné cílení. Zájmová a podobná publika nepřinášela ani po opakovaném testování uspokojivé výsledky.

Příliš obecné cílení ovšem zhoršuje relevanci reklamy a tím ji i zbytečně zdražuje. Naštěstí existovalo řešení.

Automatické cílení DABA

Výše zmíněné důvody nás vedly k využití akvizičního cílení dynamických reklam DABA (zkratka pro Dynamic Ads for Broad Audience). Využijete ho především jako majitelé e-shopu nebo pokud pracujete s produktovým katalogem.

Algoritmus Facebooku při tomto cílení zobrazuje reklamy jednotlivých produktů lidem, které považuje za potencionální zákazníky. Zprvu se systém učí na datech uživatelů, kteří už dříve na e-shopu nakoupili. Když získá dostatek konverzí (doporučujeme alespoň 50), zaměří svou pozornost na akvizici nových zákazníků.

Cílení DABA nejlépe funguje v kombinaci s dynamickým remarketingem (reklama na produkty, které si uživatel prohlédl na e-shopu, ale nenakoupil je). U klienta dosahujeme konstantně nízkého PNO (podíl nákladů obratu neboli kolik procent z tržeb tvoří náklady). Konkrétně se nám toto číslo povedlo snížit z 25 až na 13 %.

Doporučení pro využití cílení DABA

Toto cílení využijete i bez složitého nastavování. Potřebujete pouze Facebook pixel a produktový katalog, případně XML feed nebo csv. soubor s údaji o produktech.

Doporučujeme, abyste cílovou skupinu ohraničili pouze demograficky a geograficky. Ne zájmově. U příliš úzkého cílení totiž hrozí, že systém nezíská dostatek dat pro učení a doručení výsledků. Podle dat takto můžete přijít až o 20 % potenciálních zákazníků.

Vyloučit byste naopak měli stávajícího zákazníky. Z produktové sady také odstraňte levné zboží, které u vás lidé samostatně nenakupují. Zbytečně byste tím investovali reklamní rozpočet do sortimentu s nízkou marží.

Výhody a nevýhody akvizičního cílení dynamických reklam DABA

Výhody

  • Nepotřebujete bannery, protože využívá vizuály z XML feedu, produktového katalogu a podobně.
  • Podporuje různé formáty (carousel, single add, sbírka).
  • Jednoduchá práce s cílením.
  • Upravuje cílení reklam automaticky podle konverzí (potřebujete alespoň 50).

Nevýhody

  • Potřebujete správně nastavený Facebook pixel, XML feed nebo produktový katalog.
  • Fáze učení trvá déle než u manuálních úprav.
  • Potřebujete vyšší budget pro získání dostatku konverzí.

Využijte automatické cílení i vy

Kontaktujte nás. Poradíme vám další možnosti, jak využít facebookovou reklamu na maximum.

Celkem 1 komentář k článku

  1. Díky za tip. Je to určitě zajímavá varianta ke klasickým kampaním.a vaše dosažené PNO je skvělé. Chce to si pohrát s cílením, ale zas to nepřehnat a zbytečně Facebook neomezit úzkou skupinou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: