Jak jsme díky automatizaci zefektivnili reklamy na Facebooku u klienta Auto Hotárek
Facebooková reklama nabízí nejlepší cílení ze všech výkonnostních kanálů. Co ale dělat, když máte obecnou cílovou skupinu, na kterou nelze konkrétně cílit? Tento problém jsme úspěšně vyřešili u klienta Auto Hotárek.
Auto Hotárek. Firma s dlouholetou tradicí
Firma Auto Hotárek působí na trhu už od 90. let. Zabývá se prodejem autodoplňků pro konkrétní typy vozů.
Během své existence si společnost vybudovala silnou pozici na trhu s autodoplňky. Jde dokonce o nejvýznamnějšího prodejce autokoberců v České republice. Kvalitu služeb potvrzuje i hodnocení na Heurece, kde firmu doporučuje až 99 % zákazníků.
Jak cílit Facebook reklamu na příliš široké publikum?
Autodoplňky si může zakoupit takřka jakýkoliv vlastník automobilu. Bez ohledu na věk, zájmy, lokalitu nebo příjem.
Z těchto důvodů bylo problematické a zdlouhavé vytipovat a následně otestovat vhodné cílení. Zájmová a podobná publika nepřinášela ani po opakovaném testování uspokojivé výsledky.
Příliš obecné cílení ovšem zhoršuje relevanci reklamy a tím ji i zbytečně zdražuje. Naštěstí existovalo řešení.
Automatické cílení DABA
Výše zmíněné důvody nás vedly k využití akvizičního cílení dynamických reklam DABA (zkratka pro Dynamic Ads for Broad Audience). Využijete ho především jako majitelé e-shopu nebo pokud pracujete s produktovým katalogem.
Algoritmus Facebooku při tomto cílení zobrazuje reklamy jednotlivých produktů lidem, které považuje za potencionální zákazníky. Zprvu se systém učí na datech uživatelů, kteří už dříve na e-shopu nakoupili. Když získá dostatek konverzí (doporučujeme alespoň 50), zaměří svou pozornost na akvizici nových zákazníků.
Cílení DABA nejlépe funguje v kombinaci s dynamickým remarketingem (reklama na produkty, které si uživatel prohlédl na e-shopu, ale nenakoupil je). U klienta dosahujeme konstantně nízkého PNO (podíl nákladů obratu neboli kolik procent z tržeb tvoří náklady). Konkrétně se nám toto číslo povedlo snížit z 25 až na 13 %.
Doporučení pro využití cílení DABA
Toto cílení využijete i bez složitého nastavování. Potřebujete pouze Facebook pixel a produktový katalog, případně XML feed nebo csv. soubor s údaji o produktech.
Doporučujeme, abyste cílovou skupinu ohraničili pouze demograficky a geograficky. Ne zájmově. U příliš úzkého cílení totiž hrozí, že systém nezíská dostatek dat pro učení a doručení výsledků. Podle dat takto můžete přijít až o 20 % potenciálních zákazníků.
Vyloučit byste naopak měli stávajícího zákazníky. Z produktové sady také odstraňte levné zboží, které u vás lidé samostatně nenakupují. Zbytečně byste tím investovali reklamní rozpočet do sortimentu s nízkou marží.
Výhody a nevýhody akvizičního cílení dynamických reklam DABA
Výhody
- Nepotřebujete bannery, protože využívá vizuály z XML feedu, produktového katalogu a podobně.
- Podporuje různé formáty (carousel, single add, sbírka).
- Jednoduchá práce s cílením.
- Upravuje cílení reklam automaticky podle konverzí (potřebujete alespoň 50).
Nevýhody
- Potřebujete správně nastavený Facebook pixel, XML feed nebo produktový katalog.
- Fáze učení trvá déle než u manuálních úprav.
- Potřebujete vyšší budget pro získání dostatku konverzí.
Využijte automatické cílení i vy
Kontaktujte nás. Poradíme vám další možnosti, jak využít facebookovou reklamu na maximum.
Peter
Díky za tip. Je to určitě zajímavá varianta ke klasickým kampaním.a vaše dosažené PNO je skvělé. Chce to si pohrát s cílením, ale zas to nepřehnat a zbytečně Facebook neomezit úzkou skupinou.