8 tipů, jak psát titulek v Google nákupech
Úpravou produktového titulku snadno zvýšíte výkonnost kampaní v Google nákupech. Jeho výslednou podobou ovlivníte míru prokliků na produkt a dohledatelnost na určitá klíčová slova. Obojím zvýšíte šanci, že u vás lidé nakoupí. V tomto článku vám ukážeme tipy, jak k úpravám titulku přistoupit.
1) Využijte naplno 150 znaků
Řada inzerentů plně nevyužívá prostor, který jim Google nabízí a píšou pouze krátké titulky. Tím ovšem přicházejí o možnost cílit na více vyhledávacích frází, které souvisí s jejich produktem. Snažte se proto využít prostor naplno.
2) Přidejte všechny smysluplné vlastnosti produktu
Z našich dat víme, že čím konkrétnější popisek, tím větší šance na proklik. Ujistěte se, že textem pokrýváte všechny vlastnosti, které uživatele zajímají. Níže uvádíme příklad, co vše zvážit například u jízdních kol:
3) To nejdůležitější dejte na začátek
Přestože popisek produktu v Google Shopping může dosahovat až 150 znaků, většina uživatelů uvidí ve snippetu zhruba prvních 20–30 znaků. Doporučujeme tu zmínit například:
- Nejhledanější vyhledávací fráze
- Hlavní prodejní benefit
- Nejdůležitější vlastnost produktu
4) Připravte rozdílné titulky pro produktové varianty
Pokud inzerujete několik variant téhož produktu (velikost, barva atd.), ujistěte se, že každá varianta má vlastní unikátní titulek. Zvyšujete tím šanci, že na jednu vyhledávací frázi zobrazíte více produktů i to, že se přiblížíte zájmu uživatele. A tím je větší šance, že na vás klikne.
5) Dodržujte strukturu titulků
Zde uvádíme příklady užití titulků podle různých kategorií:
Móda
Značka + pohlaví + produktový typ + vlastnosti (velikost, materiál, barva)
Příklad: Krásné dámské letní šaty s holými rameny Barva: Bílé s černými květy, Vel: M
Spotřební zboží
Značka + produktový typ + vlastnosti (množství, váha)
Příklad: Bohemia Archibald přírodní krmná směs pro psy 5 kg
Nábytek
Značka + produkt + vlastnosti (velikost, barva, váha)
Příklad: Goleto Čalouněná postel Paris 160 x 200 cm – tmavě šedá
Elektronika
Značka + vlastnosti + produktový typ + model
Příklad: Headset HyperX Cloud Alpha černý (HX-Hsca-RD/EM) + dárek
Sezónní zboží
Příležitost + produktový typ + vlastnosti
Příklad: Velikonoční Chocolaterie Dřevěná velikonoční bonboniérka Chocolaterie
Knihy
Název + formát (e-kniha, pevná vazba) + autor
Příklad: Game of Thrones: The Story Continues – The Complete Box Set of All 7 Books (Martin George R. R.) (Paperback)
Prohlédněte si více variant šablon titulků.
6) Začněte s nejprodávanějším zbožím
Pokud má vás e-shop několik stovek produktů, bylo by pracné všechny zvlášť projít a měnit u nich titulek.
I zde ovšem často platí Paretovo pravidlo 20/80. Tedy 20 % produktů dělá většinou 80 % tržeb. Vyberte proto ty, které vám přináší nejvyšší výnosnost a upravte je přednostně. Tím proces zefektivníte.
7) Neustále testujte
Úprava titulků bývá nejefektivnější, když ji děláte dlouhodobě. Mění se trendy, zákaznické preference i zvyky. Tomu jděte naproti.
Vyberte si určitý časový interval, kdy budete titulky průběžně upravovat. Četnost závisí na vašem oboru a typu produktu.
8) Textová doporučení
Nepoužívejte reklamní text. Vyhýbejte se údajům jako je cena, doba doručení, termín slev a podobně.
Nezvýrazňujte pomocí velkého písma. Využívejte ho pouze tam, kde to dává smysl. Ať už jde o zkratku země (EU) nebo například měnu (USD).
Vyhněte se cizím znakům pro přilákání pozornosti. Například (‘°o°’). Google tento typ reklam zamítá.
Používejte číslice místo slov. Tedy 9 místo „devět“.
Vkládejte svislici |, pomlčku – a lomítko / jako oddělení důležitých informací. Titulek působí přehledněji.
Automatizujte optimalizaci titulků s naším nástrojem
Abychom našim klientům celý proces optimalizace titulků usnadnili, připravili jsme pro ně nástroj, který automaticky doporučuje vhodný text. Je součástí našeho CSS programu.
Přečtěte si o něm více. V případě zájmu vám rádi zodpovíme jakékoliv otázky.
Napsat komentář