Inzerujte o 20 % levněji než konkurence díky Google CSS programu
V Acomware jsme spustili vlastní Comparison Shopping Services (CSS) program, díky kterému získají naši klienti 20% slevu v Google Shopping kampaních. Protože vedle zájemců přibývá i dotazů, shrnuli jsme to nejpodstatnější do tohoto článku.
Google CSS program vznikl na popud Evropské komise
V roce 2017 dostala společnost Google pokutu od Evropské komise ve výši 2,42 miliardy eur. Stálo za tím upřednostňování vlastní služby Google Shopping na úkor konkurenčních zbožových srovnávačů.
Pokud by nedošlo k nápravě, následná pokuta by vzrostla o zhruba 5 % z celosvětového ročního příjmu firmy. Google proto reagoval založením CSS programu. Tím umožňuje i ostatním zbožovým srovnávačům, aby mohly inzerovat zboží v Google Shopping Ads za zvýhodněných podmínek.
Inzerenti přes CSS program získávají 20% slevu v ceně za proklik
Standardní Google nákupy zajišťují svůj zisk účtováním pevně daného procenta marže z každé nabídky obchodníka předtím, než inzerovaný produkt vstoupí do aukce. Tím zůstávají samostatně rentabilní.
U využití CSS partnera si ale Google z nabídky nic neodečítá. Inzerent díky nim vstupuje do aukce bez toho, aniž by si Google z ceny za proklik bral jakýkoliv poplatek. Podle našich informací tento rozdíl tvoří zhruba 20 %, které tvoří výše zmíněnou slevu v cenách za proklik.
Celý proces bedlivě kontroluje Evropská komise, která sleduje dodržování podmínek.
Tato sleva vám v závislosti na využití rozpočtu přináší řadu benefitů:
- Levnější cena za proklik.
- Větší dosah kampaní.
- Větší objem tržeb.
- Lepší pozice inzerátů.
Ušetření rozpočtu, nebo výhodnější expanze?
CSS program vám dovoluje tyto 2 hlavní strategie, které se dále přizpůsobují cílům projektu. V obou případech doporučujeme klientům ponechat kampaně nějaký čas po migraci bez znatelnějších zásahů kvůli opětovné fázi učení.
Při snaze ušetřit klientům radíme u kampaní cílených na CPA (cena za akvizici) nebo ROAS (cílová návratnost investic do reklamy), aby zvýšili náročnost cíle. Tedy snížili CPA nebo zvýšili ROAS. Zároveň omezte přidělený rozpočet.
Cestu výhodnější expanze doporučujeme hlavně klientům, kteří už nyní mají dobrou návratnost investic a mohou si dovolit navýšit rozpočet. Tato strategie vám zvýší počet zobrazení, prokliků a tím i tržby za výhodnější cenu, než může využít konkurence bez CSS partnera.
Služba funguje i pro další země Evropské unie
Google nyní dovoluje využití CSS programu v 21 zemích.
Patří sem vedle České republiky také Belgie, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.
My službu v květnu spouštíme i pro Slovensko, Polsko a Německo. Další trhy budou brzy následovat.
Přesun kampaní pod CSS partnera nevyžaduje žádné sdílení přístupů
Jakožto CSS partner vyřizujeme veškeré administrativní a technické kroky migrace. Vám stačí odeslat 1 e-mail, jehož znění pro vás předpřipravíme. Aktivace začne za pár dnů. Bez zakládání účtů. Bez sdílení přístupů. Bez úprav kampaní.
Jedinou změnou kromě 20% zvýhodnění nabídek poznáte ve výsledcích vyhledávání. Pod hodnocením produktu se změní název srovnávače.
Budoucnost CSS programů vypadá příznivě
CSS programy už v minulosti překonaly hned několik komplikací. Google proto zpřísnil podmínky pro firmy, které měly zájem o pozici CSS partnera. I to je důvod, proč jsme zatím jediná konzultační společnost v Česku, která má CSS program postavený na vlastní technologii.
Jako Premier Google partner máme informace z první ruky. I díky vývoji v zahraničí očekáváme, že podpora CSS programů bude pokračovat delší dobu. Inzerenti, kteří využijí CSS partnery dřív, tak dlouhodobě získají velkou konkurenční výhodu oproti e-shopům, které se zapojí později nebo vůbec.
* * *
TIP: Získejte více informací o našem CSS programu. Rádi vám odpovíme na jakékoliv související otázky.
Napsat komentář