3 tipy, jak využít Facebook katalog na maximum
Facebook katalog produktů vám dovolí poutavou formou promovat váš sortiment na sociální síti, kterou podle nejnovějších dat navštěvuje v České republice přes 5,1 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Tento marketingový kanál má u řady našich klientů vynikající výsledky. Přečtěte si, jak ho naplno využijete i vy.
Katalog na Facebooku nabízí široké možnosti
Obsahuje informace o produktech, jako jsou například obrázky, ceny, popisy nebo slevy.
S pomocí tohoto nástroje vytváříte reklamy na Facebooku a Instagramu, které zobrazí produkty přímo z vašeho e-shopu. Katalog využijete i pro:
- označování produktů na Instagramu,
- zobrazování sortimentu v obchodu na Facebooku,
- tvorbě kolekcí,
- tvorbu dynamických reklam.
Produkty do Facebook katalogu nahráváte manuálně, nebo ho propojíte s xml feedem e-shopu. Samotné vytvoření katalogu je velice jednoduché.
Naše tipy se blíže zaměří na využití katalogu ke správě produktů pro dynamické reklamy. Touto možností nejčastěji podporujeme remarketing uživatelů, kteří si zobrazili produkty na e-shopu nebo je už přidali do košíku. Zároveň katalog poslouží i pro dynamické akviziční reklamy. Z tohoto důvodu tato funkce obvykle dosahuje vysoké návratnosti.
Jak se odlišit od konkurence a zlepšit výkon dynamických reklam?
1) Použití rámečků a překryvných vrstev
Odlište se od konkurenčních dynamických produktových reklam barevnými rámečky. Většina inzerentů zobrazuje produkty pouze s jednoduchými fotografiemi. Díky této drobné grafické úpravě mezi nimi snáze vyniknete.
Rámečky nastavíte na úrovni reklamy v kreativních nástrojích.
2) Dynamická akvizice na vybrané produkty / kategorie
Pokud dynamická akvizice na všechny produkty nemá dostatečný výkon, můžete otestovat kampaň pouze na výběr produktů.
Systém díky tomu přesněji zacílí reklamu na konkrétní publikum. Zvýšíte tím šanci, že budete reklamní rozpočet čerpat efektivněji.
V katalogu vytvoříte set produktů podle informací z xml feedu a následně na něj vytvoříte kampaň.
Doporučujeme vyzkoušet nejprodávanější produkty nebo kategorie.
3) Reklama na zlevněné produkty nebo produkty s nejvyšší marží
Lidé milují slevy. Jakmile zdůrazníte zvýhodněnou nabídku, snáze přilákáte pozornost zákazníků.
Abyste mohli vytvořit kampaň pouze na zlevněné produkty, potřebujete tuto informaci označit v xml feedu. Pro zobrazení přeškrtnuté ceny nebo slevy v procentech potřebujete vyplnit i atributy o ceně.
Konkrétně vyplníte tyto atributy:
Příklady ukázek, jak se to projeví na podobě produktů:
Facebook katalog přináší velké výhody
Výše zmíněné dynamické reklamy dosahují vysoké efektivity. Přitom jde pouze o zlomek možností, které katalog nabízí.
Získejte více zájemců o vaše produkty i vy. Nezávazně nás kontaktujte. Ukážeme vám i další možnosti, jak tímto nástrojem efektivně zvýšit vaše tržby.
Napsat komentář