6 copy tipů, které jsme si odnesli z CopyCampu č. 7
Sedmý barcamp věnovaný copywritingu přinesl zajímavé postřehy k nejrůznějším tématům. Padla spousta známých i méně známých pouček, informací a rad. A my jsme vybrali ty nejdůležitější.
1. Vezměme si k srdci tipy Vladislava Bureše, který radí, jak své zákazníky nespamovat a nekončit v koši:
- Email je jako obálka časopisu a emailová schránka jako novinový stánek.
- Předmět emailu by neměl být delší než 60 znaků.
- Hlavní sdělení emailu by se mělo nacházet v levém horním rohu.
- Textař musí produkt znát. Musí mu rozumět, chápat ho a vědět, jak chutná/voní/funguje.
Kdo to umí dělat? Mailingová inspirace podle Vladislava Bureše: Sushiqueen.cz, Rohlik.cz, Flaviar.com
Bonus tip: Jak zvýšit open rate emailů? Promažte v databázi neaktivní kontakty.
2. Obsah, který má vaše fanoušky odvést jinam, to má na Facebooku těžší. Dobře zvažte, jestli budete videa na Facebook vkládat, nebo odkazovat na YouTube. (Petra Kellerová)
3. Pod UX poučky pro copywritery dle Violky Kratochvílové se klidně podepíšeme!
- Zapomeňte na svoje ego. Nikoho nezajímají vaše pos*aný životy.
- Nepoužívejte design bezúčelně = nepište texty pro texty.
- Nebuďte zbytečně kreativní, když to není potřeba.
- Pište texty, které vedou k cíli.
Kašlete na ego a na vatu a pište tak, aby zákazníci věděli, co jim chcete říct.
4. „Nepíšeš pro lovebrand? Tak ho vytvoř!“, radí Richard Dobiáš.
Z procesu budování značky Richardova lovebrandu vyplývá několik ponaučení:
- Nikdy neodflákni rešerši. Pak se ti nestane, že na tvůj brand seznam.cz nachází jen porno.
- Došly nápady? Zapoj příběh!
- Vtáhni do hry svůj tým. Nadchni ho, ať značkou žije – ta pak ožije s ním.
- Nemusíte to všechno vymyslet sami.
5. „Dobrý název je hezký bonus, ale byznys nespasí.“, říká Michal Rožek a dodává: „Název značky nikoho nezajímá a bez produktu a služby nic neznamená.“ AMEN!
6. Výprodej. Původní. Exkluzivně. Sleva. Zdarma. Jedinečný. To jsou slova, na které byste si podle Petry Dolejšové měli dát pozor.
Na každém slovíčku totiž záleží. Když spotřebitel nepochopí vaši nadsázku či vtip, nebo si pod vaším reklamním sdělením představí něco jiného, máte zaděláno na malér. Jaká opatření Petra navrhuje?
- Volte slova tak, aby znamenaly to, co chcete spotřebiteli slíbit.
- Pište vtipně a kreativně, ale čtěte suše.
- Važte každé slovo.
- S nadsázkou opatrně. A když už, tak ji vyhroťte tak, aby ji pochopil opravdu KAŽDÝ.
- Aktualizujte si informace.
- Cizí práci nechte na pokoji.
Další tipy najdete třeba na twitteru pod hashtagem copycampH1.
Napsat komentář