Propojení e-shopu a kamenné prodejny: Co chtějí zákazníci?
O tom, že by měly být internetové obchody a jejich kamenné prodejny co nejvíce propojené, už dnes nepochybuje žádný marketér. Náš spotřebitelský výzkum ale ukazuje, že si to přejí především sami zákazníci.
Téměř polovina spotřebitelů (48 %), kteří nakoupili v kamenné prodejně, použila pro získání více informací o žádaném produktu internet. Podobnou hodnotu vidíme i v opačném případě – 46 % zákazníků, kteří se rozhodli nakoupit v internetovém obchodě, si nejdříve prohlédlo zboží na kamenné prodejně. Jak je to u jednotlivých segmentů?
Zjistí na internetu, koupí v prodejně
Nejvíce lidí se o informace z internetu opírá při výběru elektroniky, zejména počítačů a mobilních zařízení. Tuto skupinu tvoří až 80 % dotazovaných. Dalším v pořadí je nábytek a vybavení do domácnosti se 72 %. Zde to není překvapivé – v elektronice panuje velká konkurence produktů, a tak je vhodné udělat si před nákupem v kamenné prodejně malý průzkum. U nábytku je zase důležité zjistit si na internetu rozměry a cenové rozhraní a pak se zaměřit na výběr prodejen, kde se spotřebitel může přijít na nábytek podívat.
Pokud si čtete recenze na knihy před tím, než je koupíte buď sobě, nebo jako dárek, určitě vás nepřekvapí, že to dělá také 63 % dotazovaných spotřebitelů z výzkumu. Se 61 % se za tímto segmentem drží zboží kategorie Hobby a zahrada. Nejméně lidi zajímají informace na internetu v případě hraček a dětského zboží (35 %), potravin (36 %) a drogerie (39 %).
Jak důležité je vidět zboží „na živo“?
Stejně, jako je pro zájemce důležitá analýza parametrů a informací o zboží, které plánují koupit, je významným faktorem při rozhodování také vizuální vjem či dotek. To samé platí též o lidském přístupu a radě odborníka na prodejně. Proto se dle výzkumu 65 % lidí přijde na knížku před koupí na internetu podívat do prodejny a 64 % se dokonce osobně poradí v lékárně před tím, než si léčivo či hygienický produkt zakoupí online.
Překvapivě nejméně dotazovaných reagovalo na sortiment nábytku a vybavení do domácnosti, kde bychom to možná vzhledem k možnosti doteku a důkazu kvality očekávali (31 %). Pohled na vlastní oči rovněž není dle dotazovaných důležitý u elektroniky (32 %), sportovních potřeb (37 %) a klenotů (38 %).
Více zajímavých zjištění najdete v našem spotřebitelském výzkumu.
Napsat komentář